A început Evaluarea Națională la clasa a II-a, cu proba la Limbă și comunicare – scris. Durata pentru rezolvarea testului este de 30 de minute

6.196 de vizualizări
Foto: © Waldru | Dreamstime.com
Evaluarea Națională de la clasa a II-a începe pe 13 mai, cu proba de Limbă și comunicare – scris (Limba română și limba maternă), potrivit calendarului oficial. În data de 14 mai are loc proba de Limbă și comunicare – citit (Limba română). Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II).

UPDATE: BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională clasa a II-a – Limbă și comunicare – scris. Elevii au avut de redactat un text din 6 propoziții în care să prezinte o întrecere de jocuri sportive

„Probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat (EN II), respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN IV și EN VI).

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test”, potrivit Ministerului Educației.

Conform sursei citate, marți, 14 mai, elevii claselor a II-a vor susține proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparținând minorităților naționale participă la proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă.

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Într-o declarație pentru Edupedu.ro, pe 8 mai 2024, Marian Șuță, director general al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, a spus că nu va fi digitalizată corectarea pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, după cum a declarat pentru Edupedu.ro: „Anul acesta nu sunt noutăți. În viitoarea metodologie vor fi, dar anul acesta nu. Corectarea se va face normal, cum s-a făcut și anul trecut, în școală: un evaluator de la clasă și un alt cadru didactic. Corectarea clasică, la fel ca anul trecut”, a spus Marian Șuță.

Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
  • 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
  • 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
  • 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
  • 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale
Informații de context despre Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

În anul școlar 2022-2023, Evaluarea națională pentru elevii de clasa a VI-a nu s-a mai organizat în anul școlar, potrivit ordonanței de urgență nr. 56 din 11 iunie 2023.

Inițial, examenele ar fi trebuit să se desfășoare pe 24 și 25 mai, însă au fost amânate în contextul grevei angajaților din Învățământ. Pe 30 mai, Ministerul Educației anunța că probele vor avea loc în zilele de 12 și 13 iunie, fiind publicat și un ordin în Monitorul Oficial.

Pe 15 noiembrie 2023, între orele 9-12, toate școlile care au clase primare și gimnaziale ar fi trebuit să testeze o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

Conform surselor Edupedu.ro, testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu s-a mai ținut miercuri, 15 noiembrie, din cauza unor probleme tehnice.

Foto: © Waldru | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă
Corectarea nu va fi digitalizată pentru evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit lui Marian Șuță, șeful instituției care face subiectele de examen: Anul acesta nu sunt noutăți
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„La nivel de sistem, foarte puțină valoare adăugată este produsă de școlile private”, iar școlile publice au rezultate mai bune în ansamblu – Andreas Schleicher, expert OCDE, pe baza rezultatelor testării internaționale PISA 2022

Școlile private produc „foarte puțină valoare adăugată” la nivel de sistem educațional, iar dacă sunt eliminate elementele socio-economice școlile publice au rezultate finale mai bune, a apreciat, în dezbaterea „PISA…
Vezi articolul

UPDATE Sportul trebuie să fie tratat cu seriozitate și prioritizat la nivelul curriculei, potrivit Strategiei Naționale pentru Sport, adoptată de Guvern / Burse școlare sportive din 2024 și un sistem de finanțare al sportului în școli, printre măsurile propuse

UPDATE A fost publicată în Monitorul Oficial în 24 mai, Strategia Națională pentru Sport pentru următorii 9 ani. Strategia a fost pusă în dezbatere publică în octombrie anul trecut și…
Vezi articolul

LISTĂ Obligațiile profesorilor, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar: Starea de bine a elevilor, promovarea diversității și comunicarea transparentă în evaluare

Obligațiile cadrelor didactice sunt prevăzute în proiectul Legii învățământului preuniversitar, varianta care a ajuns în Parlamentul României. Una dintre obligații se referă la contribuirea stării de bine a elevilor, astfel…
Vezi articolul