„Locuțiunile limbii române” – lucrare pentru profesori și elevi, anunțată de Institutul de Lingvistică al Academiei Române și Societatea de Științe Filologice din România

1.311 vizualizări
Foto: Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan” al Academiei Române
Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” anunță apariția volumului „Locuțiunile limbii române”, publicat la Editura Univers Enciclopedic, în colaborare cu Societatea de Științe Filologice. Lucrarea este semnată de academiciana Gabriela Pană Dindelegan, alături de cercetătoarele Raluca Brăescu și Cristiana Aranghelovici, și este destinată cu precădere elevilor și profesorilor, potrivit anunțului instituției.

Volumul face parte din demersurile prin care Institutul de Lingvistică, Academia Română și Societatea de Științe Filologice susțin elaborarea de materiale cu aplicabilitate didactică, pentru o mai bună predare a limbii române, conform sursei citate.

Cartea oferă o prezentare monografică a locuțiunilor din limba română, abordând atât aspectele teoretice – cum sunt conceptele și criteriile de delimitare, trăsătura gradualității și interferențele terminologice –, cât și cele aplicative: tipuri de locuțiuni, modele de analiză, exerciții variate și soluții de rezolvare.

În partea a patra a lucrării sunt incluse 30 de exerciții rezolvate integral, însoțite de comentarii, exemple și propuneri de analiză, fiind astfel un instrument util pentru clarificarea unor probleme controversate din gramatica limbii române.

Cartea își propune să ofere o prezentare monografică a locuțiunilor limbii române, plecând de la aspectele teoretice (concept, criterii și teste de delimitare, trăsătura gradualității, interferențe terminologice) și ajungând la cele tipologice (tipuri de locuțiuni) și aplicative (modul de realizare a analizei și exerciții cât mai variate).

Lucrarea se adresează tuturor celor interesați de problemele dificile și controversate ale gramaticii românești. Gândită ca având o destinație preponderent aplicativă și școlară, «Locuțiunile limbii române» oferă atât un inventar reprezentativ (pe tipuri de locuțiuni), cât și soluții de rezolvare a dificultăților (criterii de delimitare, modele de analiză, tipuri de exerciții și propuneri de rezolvare; vezi cele 30 de exerciții rezolvate integral în partea a 4-a a cărții și comentariile care însoțesc inventarele de locuțiuni)”, este descrierea de pe coperta a patra a cărții.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cadrele didactice cer Guvernului să aplice imediat şi integral Legea salarizării şi să poziţioneze profesorii mult mai sus decât în prezent în grila de salarizare care va fi elaborată anul viitor – Hăncescu, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ

Cadrele didactice cer Guvernului să aplice imediat şi integral Legea salarizării şi să poziţioneze profesorii mult mai sus decât în prezent în grila de salarizare, deoarece educaţia de calitate necesită…
Vezi articolul

Eliminarea examenului de Titularizare și angajarea profesorilor direct de școli, nu de inspectorate, sunt recomandate României în două rapoarte de expertiză ale OCDE, solicitate de Guvernul României și ignorate de conducerea Ministerului Educației

Modalitatea prin care Ministerul Educației îi angajează în școli pe cei care devin profesori (titularizarea) a fost criticată dur de specialiștii OCDE, instituție cunoscută la nivel mondial pentru organizarea testărilor…
Vezi articolul