Lista școlilor de aplicație pentru practica pedagogică, în anul școlar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial / Până pe 1 octombrie, inspectoratele școlare transmit Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate

27.062 de vizualizări
Foto: captură ordin de ministru – școli aplicație
Lista școlilor de aplicație pentru anul școlar 2024-2025 a fost publicată în Monitorul Oficial. Prin ordinul de ministru nr. 5.957 din 13 august 2024 a fost aprobată componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2024-2025. De menționat este că pentru noul an școlar se menține componența rețelei naționale a școlilor de aplicație din anul școlar 2023-2024.

Până pe 1 octombrie, fiecare inspectorat școlar va transmite Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, potrivit ordinului menționat.


Art. 3 – „(5) Până la data de 1 octombrie a anului în curs, fiecare inspectorat școlar transmite la direcția cu atribuții de formare din cadrul Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare — BPP — înființate la nivelul județului/municipiului București, precizând, pentru fiecare caz în parte, școala de aplicație coordonatoare, unitățile de învățământ componente ale consorțiului și numărul deciziei de înființare.”

Ce înseamnă școală de aplicație

Articolul 5 din Ordinul 4813/2020 stabilește că „statutul de școală de aplicație, membră a rețelei naționale a școlilor de aplicație, este dobândit de unitățile de învățământ preuniversitar, altele decât unitățile cu profil pedagogic, pentru o perioadă de minimum 5 ani și este aprobat prin ordin al ministrului educației și cercetării”.

„La expirarea perioadei de minimum 5 ani, la solicitarea unităților de învățământ preuniversitar – școli de aplicație, altele decât unitățile cu profil pedagogic, cu aprobarea inspectoratului școlar și cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, statutul de școală de aplicație poate fi prelungit, pentru o perioadă egală cu perioada inițială”, mai prevede articolul menționat anterior.

Ce prevede ordinul publicat în Monitorul Oficial


Art. 2. — (1) În procesul de organizare și desfășurare a activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, unitățile de învățământ cu statut de școală de aplicație, prevăzute în anexă, pot organiza consorții școlare constituite ca baze de practică pedagogică (denumite BPP).

(2) Consorțiul școlar se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării stagiilor de practică pedagogică.

(3) Pentru stabilirea componenței unui consorțiu școlar, școlile de aplicație coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum: școlarizare pe niveluri de învățământ diferite, tipuri de comunități școlare variate (rural-urban, centru-periferie), alternative educaționale recunoscute de Ministerul Educației și diverse modalități de organizare a procesului de învățământ (învățământ simultan, învățământ special, școlarizarea în grupe/clase în spitale).”

Pentru cât timp se înființează consorțiile școlare


Art. 2 – „(4) Consorțiile școlare se înființează pentru o durată care nu poate fi mai mare de 5 ani școlari, prin decizie a inspectorului școlar general din județul pe raza căruia funcționează școala de aplicație coordonatoare, la propunerea conducerii școlii de aplicație coordonatoare, emisă pe baza acordurilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar componente.

(5) Consorțiile școlare înființate în anii școlari precedenți își continuă activitatea și în anul școlar 2024—2025, conform deciziei de înființare.”

În ordin se arată că, pentru practica pedagogică, facultățile încheie contracte cu școli de aplicație din rețeaua națională în care să existe profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică


Art. 3. — „(1) Pentru organizarea și desfășurarea stagiilor practice pedagogice, instituțiile de învățământ superior încheie contracte cu școli de aplicație din rețeaua națională, precizate în anexă, în care să existe profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică, care predau discipline pedagogice sau care au experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea disciplinelor/ domeniilor pentru care se organizează stagii practice pedagogice.

(2) Condițiile și modalitățile de organizare și desfășurare a stagiilor practice pedagogice sunt precizate în contractul încheiat între instituțiile de învățământ superior și școala de aplicație.”

Dacă facultatea nu identifică în rețeaua națională a școlilor de aplicație o unitate de învățământ care să poată asigura realizarea obiectivelor sale și cu care să poată încheia contract, aceasta poate încheia contract pentru organizarea practicii pedagogice în anul școlar 2024—2025, cu avizul inspectoratului școlar, cu școli decât cele din lista de mai jos.

Art. 3 – „(3) În situația în care, pentru organizarea stagiilor practice pedagogice, la o anumită disciplină de studiu/pentru un anumit domeniu, instituția de învățământ superior cu atribuții în organizarea formării inițiale pentru profesia didactică nu identifică în rețeaua națională a școlilor de aplicație o unitate de învățământ care să poată asigura realizarea obiectivelor sale și cu care să poată încheia contract, aceasta poate încheia contract pentru organizarea practicii pedagogice în anul școlar 2024—2025, cu avizul inspectoratului școlar, cu alte unități de învățământ decât cele nominalizate în anexă.”

(4) În anul școlar 2024—2025, Ministerul Educației, prin casele corpului didactic, facilitează furnizarea de programe de formare în domeniul mentoratului didactic pentru personalul didactic încadrat în unități de învățământ cu statut de școală de aplicație, în vederea asigurării unui număr de profesori mentori adecvat organizării și desfășurării stagiilor de practică pedagogică.”

Unitățile de învățământ preuniversitar cuprinse în rețeaua națională a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2024—2025

Ordinul de ministru poate fi consultat mai jos:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oficial american: În noul val pandemic, “dacă nu avem măști în școli, acest virus se va răspândi și mai mult” / Alternativa – “focare în școli sau întoarcerea la școala la distanță, primul lucru pe care dorim să-l prevenim”

În prezent, în SUA se înregistrează cel mai mare număr de copii care se află internați în spital, de la începutul pandemiei, anume 1.450, după cum a declarat, duminică, directorul…
Vezi articolul

Sorin Ion, secretar de stat: Planul național de combatere a violenței școlare este încă în lucru / Documentul ar trebui să intre în vigoare la finalul lunii martie, potrivit calendarului cu actele care aplică legile Educației

“Planul Național de Combatere a Violenței Școlare este încă în lucru”, anunță secretarul de stat Sorin Ion, într-un interviu pentru Prima News. El nu a precizat însă când va fi…
Vezi articolul

Președintele executiv PLUS, Dragoș Tudorache, în cazul schimbărilor în analiza plagiatelor: Ministrul Cîmpeanu “vine cu o moștenire problematică” / “Să prezinte coaliției de guvernare care îi sunt planurile în privința CNATDCU”

“Deciziile care țin de sănătatea morală, de etica socială, de agenda anticorupție pe care actuala coaliție guvernamentală și le-a asumat la formarea ei și la preluarea mandatului guvernamental nu pot…
Vezi articolul