LISTA Școlile care primesc bani din PNRR pentru reducerea abandonului școlar, anunțate de Ministerul Educației. Acestea au trei ani la dispoziție pentru implementarea proiectelor

64.938 de vizualizări
Peste 1.390 de școli au fost selectate în prima rundă de finanțare pentru granturile din programul de reducere a abandonului școlar, anunță Ministerul Educației. Instituția a publicat lista acestor unități de învățământ joi seara. Este prima finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență.

1.431 au fost declarate eligibile. În urma evaluării de către experți externi a calității planurilor de acțiune propuse de unitățile de învățământ, 1.391 de proiecte au obținut cel puțin 6 puncte din 10, deci îndeplinesc condițiile pentru finanțare conform metodologiei, anunță instituția.

Inițial era prevăzută finanțarea a 750 de unități de învățământ în această primă fază, Ministerul Educației a decis să selecteze și să finanțeze toate proiectele care îndeplinesc condițiile de finanțare conform metodologiei. Astfel, toate cele 1.391 de unități de învățământ  care au obținut minimum 6/10 puncte vor fi invitate să încheie contracte de finanțare în perioada următoare și vor avea la dispoziție trei ani pentru a atinge obiectivele propuse.

Lista poate fi consultată aici:

Fișierul editabil, xls. poate fi descărcat de aici:

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală. În urma finalizării primei etape de selecție, situația arată astfel:

  • Cereri de finanțare depuse: 1.474
  • Cereri de finanțare eligibile: 1.431
  • Cereri aprobate spre finanțare: 1.391, dintre care care:
    • 1114 din mediul rural (80%) și 277 din mediul urban (20%).
    • 419 din zone cu marginalizare peste medie și severă și 260 din zone cu marginalizare medie și dezavantajate

Valoarea totală a granturilor finanțate este de peste 191 milioane euro + TVA; valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA, potrivit Ministerului Educației.

Programul se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale. 


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concurs organizat de Tetra Pak și Edupedu

Elevii schimbă jocul: CartON! Concurs cu premii de 20.000 de euro pentru școli, profesori și elevi. Câștigătorii vor fi anunțați până pe 7 aprilie – update

Toți elevii din România sunt invitați să inspire schimbarea prin concursul “Elevii schimbă jocul: CartON!”. Organizat de Tetra Pak România în parteneriat cu Edupedu, concursul vrea să exploreze creativitatea generației…
Vezi articolul

Inerția sindicatelor față de problemele angajaților din creșele preluate de Ministerul Educației. Cazul FSE ”Spiru Haret”: Pe partea de salarizare, în momentul de față, nu prea e nimic de făcut

O parte din angajații din creșele preluate de Ministerul Educației se confruntă cu micșorarea salariilor și schimbarea încadrării. Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor, a declarat pentru…
Vezi articolul

Elevii, părinții și profesorii care înregistrează și distribuie orele online nu mai pot fi trași la răspundere penal pentru acest lucru. Ioana Lazăr, secretarul general al Ministerului Educației: Am transmis școlilor să distrugă toate declarațiile depuse de elevi și părinți anul trecut

Elevii și părinții care înregistrează și distribuie orele online nu mai pot fi trași la răspundere penal pentru acest lucru, potrivit secretarului general al Ministerului Educației, Ioana Lazăr. Aceasta a…
Vezi articolul

Adolescenții și maturizarea emoțională. Andrei Miu: De ce ți-e teamă de efectele pe care le-ar avea emoțiile, anxietatea sau tristețea? Poate că nu e chiar așa cum crezi. Poate că emoțiile acestea sunt acolo ca să semnalizeze ceva ce deja știi

„De ce ți-e teamă de efectele pe care le-ar avea emoțiile? Anxietatea, de exemplu, sau tristețea. Poate că nu e chiar așa cum crezi”, spune Andrei Miu, profesor universitar de…
Vezi articolul