LISTĂ – ISMB a publicat lista cu locurile rămase libere la liceele din București, după înscrieri/ “Unii nu și-au dus dosarele, au plecat pe afară, la școli private”, spune inspectorul general școlar Vlad Drînceanu

24.331 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Inspectoratul școlar general al Municipiului București (ISMB) a publicat lista cu locurile rămase libere după ce părinții au depus dosarele de înscrieri. Au rămas locuri la licee unde s-a intrat cu medii mari pentru că unii elevi nu s-au prezentat la înscrieri, s-au dus fie la privat, fie în afară să studieze, spune inspectorul general școlar Vlad Drînceanu într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro.
  • Pe site-ul admitere.edu.ro este publicată lista locurilor care au rămas libere după repartizare, a precizat pentru Edupedu.ro inspectorul general școlar Vlad Drînceanu, subliniind că lista ISMB este diferită, conținând locurile care au rămas disponibile după înscrieri.
  • Edupedu.ro a scris despre locurile rămase libere după prima repartizare.
  • În Ilfov sunt 159 de locuri libere în 16 licee. Lista o găsiți pe site-ul inspectoratului școlar Ilfov.

ISMB a publicat lista cu locurile disponibile la liceele din București, după înscrieri: sunt 660 la licee teoretice, dar și profesionale și private.

La cele de stat teoretice, unde s-a intrat cu medii peste 9 sunt disponibile câte 1, 2 sau cel mult 5 locuri pe profil. Amintim că 7 elevi cu media peste 9 din București și 3 cu medie peste 8 nu au fost repartizați la nici un liceu în prima etapă.

“Eu am o radiografie a celor care au terminat clasa a VIII-a și care au medii sub șase la admitere. Sunt vreo 400 aceștia care se pot duce și la profesională, vă dați seama, dacă au luat 5, 3, 2 nu sunt neapărat de liceu teoretic. Ce fac dacă ajung la teoretic și rămân corigenți? 149 de elevi au până în media 8, dar se vor acoperi în etapa a doua, după prima etapă a înscrierilor”, a spus inspectorul general școlar al Municipiului București, Vlad Drînceanu, într-un interviu pentru Edupedu.ro.

“Ei mai pleacă, îi duc părinții la privat, unde sunt și acolo 1.000 de locuri. Unii nu și-au dus dosarele, au plecat pe afară, la școli private. Sunt unii care au venit de la private și, văzând că nu au prins un liceu pe care l-au vrut ei, îi duc înapoi la liceul privat”, explică Vlad Drînceanu. Totuși, pe lista locurilor disponibile, liceele teoretice căutate au câte un loc sau cel mult 2 sau 3 la câte un profil. În București sunt 409 locuri rămase disponibile pentru 1.216 elevi rămași nerepartizați după prima repartizare computerizată. “Azi și mâine se rezolvă cazurile speciale, pe 25 le rezolvăm și pe 29 vom avea o situație finală”, a adăugat inspectorul general școlar.

De precizat, tarifele la liceele private ajung și la peste 10.000 euro pe an, potrivit broșurii de admitere 2022.

Amintim: Edupedu.ro a semnalat faptul că de la bun început nu au fost suficiente locuri alocate la licee teoretice în toată țara, nu doar în București.

Inspectorul general Vlad Drînceanu a precizat că el a fost numit în funcție la mijlocul lunii iunie, când deja calendarul era stabilit și nu mai putea modifica numărul locurilor disponibile.

Listă cu locurile rămase libere în București la licee cu ultima medie până în 9,50. Întreaga listă a locurilor disponibile în liceele din Capitală, după înscrieri, o puteți consulta la finalul articolului.

Unitate de învățământ ProfilSpecializareLocuri disponibile Ultima medie (admitere computerizată)
Colegiul Naţional "I.L.Caragiale"RealMatematică-Informatică29,47
Colegiul Naţional "I.L.Caragiale"RealMatematică-Informatică
bilingv engleză
19,60
Colegiul Naţional "I.L.Caragiale"UmanistStiințele Naturii19,51
Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu"RealMatematică-Informatică19,68
Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu"RealMatematică-Informatică
bilingv germană
19,68
Colegiul Naţional "Gheorghe Lazăr"Real Matematică-Informatică19,84
Colegiul Naţional "Grigore Moisil"RealMatematică-Informatică19,65
Colegiul Naţional "I.L.Caragiale"RealMatematică-Informatică 19,60
Colegiul Național ”Spiru Haret”Umanist Științe sociale 19,57
Cine se poate înscrie în etapa a II-a de repartizare

Cererile pentru a doua etapă pot fi depuse de cei care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, precum și de candidații care au fost respinși la liceele. De asemenea, în aceeași categorie intră și elevii care nu au susținut Evaluarea Națională.

Pe 26 iulie are loc înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă.

Calendarul pentru doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023:

25 iulie 2022: Afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă;

26 iulie 2022: Înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă;

27–28 iulie 2022: Desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă;

28-29 iulie 2022: Afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații.

1-3 august 2022: Primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă.

Primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională.

Notă: Candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distincte alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.

4-5 august 2022: Repartizarea candidaților în etapa a doua, de către comisia de admitere județeană / a Municipiului București. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană sunt deja Municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean / al municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 11 iulie 2022.

6 august 2022: Transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată.

Întreaga listă a locurilor disponibile în liceele din Capitală

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


9 comments
  1. Buna ziua! Cate coduri se pot completa pentru a doua etapa? Mie, de la scoala, mi s-a spus ca doar 10. Am mai vazut o varianta care semana cu fisa din etapa intai.

  2. Bună seara! Am și eu o întrebare…media mea este de 7,59 și nu am fost repartizata în prima etapa . Acum pentru a doua etapa ar trebui sa pun si licee cu medii mai mari decât media pe care o am sau cu medii mai mici ? Pentru ca am primit fel de fel de păreri și nu știu de cine sa ascult . Spre exemplu cineva mi-a spus ca dacă pun un liceu de media 9,33 si nu mai este nimeni cu media mai mare decât mine intru eu , chiar dacă media mea este de 7 și ceva . Altcineva mi-a spus ca dacă voi pune licee cu medii mai mari prima data și nu întru la niciunul , se vor ocupa cele cu media mea și nu voi avea șanse sa întru. Ce sfat îmi dați, ce ar trebui sa fac ?

    1. Completați cat mai multe coduri. Includeți și cele cu medii mult peste media de admitere dar mai ales multe sub media de admitere, in ordinea preferințelor. Nu pierdeți nimic dacă puneți 50 de coduri sau chiar mai multe, dar neapărat să aveți și medii mai mici ca variante de rezervă. E adevărat că dacă nu mai completează nimeni cu media mai mare codul liceului cu media 9,33 puteți fi admisă și acolo. Succes!

      1. Bună ziua ! Mulțumesc mult pentru răspuns. As vrea sa va spun ca doamna director m-a chemat mâine pentru a pune codurile , dar a menționat ca va pune chiar dumneaei doar 10 licee cu medii mai mici decât media mea la care sigur voi întra. Mie mi se par foarte puține având în vedere faptul ca au mai rămas doar 2,3 chiar și un loc pe profil .Ce m-ati sfătui sa fac ?

    2. Procedura este simplă. Se iau elevii în ordinea mediilor, se verifică fiecare opțiune, în ordinea de pe fișă, dacă nu sunteți admiși la primele opțiuni se trece la următoarele până când se găsește opțiunea unde mai sunt locuri libere în momentul când ajunge la media dv. Nu există riscul să rămâneți pe dinafară dacă puneți întâi liceele cu medii mari, atât tot cat după ele puneți și opțiuni cu medii mai mici. Rețineți, trebuie să folosiți și opțiuni de rezervă, cu medie semnificativ mai mică decât media dv, pe care să le treceți mai la urmă, că sa nu fie primele luate în calcul. De exemplu, când ajunge sistemul la dv, se verifică dacă mai sunt locuri libere la prima opțiune. Daca nu sunt se verifică a doua, a treia ș.a.m.d. până se găsește opțiunea cu loc liber in momentul respectiv. Dacă le puneți în ordinea descrescătoare a mediilor enimposibil ca cineva cu medie mai mică să ocupe loc înaintea dv.

  3. Ar trebui publicata nu doar ultima medie de intrare la liceu ci si in ce culuar relativ se plaseaza acea medie in acel an.
    De ex. 9.60 anul trecut putea fi in primii 5-10% si anul asta din cauza subiectelor prea usoare in 15-20%. Asa ar putea sa se orienteze parintii unde se afla copilul fata de generatia lui.
    Nota absoluta nu e 100% relevanta ci pozitia in clasament fata de restul colegilor de generatie.

    1. Ce spuneți se poate face cu acuratețe foarte mare căutând locul în clasamentul județean și făcând comparația între anul trecut și anul acesta. În județul nostru locul 2000 avea aproximativ media 6,70 anul trecut și 7,40 anul acesta. A fost o creștere și a notelor dar și a numărului de elevi, cu aproximativ 15%. Prin urmare, elevul cu 7,40 trebuia să ia în calcul clasele unde ultima medie 6,70 anul trecut, în mod realist, dar să aibă și variante de rezervă, chiar și până la media 6 de anul trecut. S-a dovedit o procedură foarte precisă. Nu am avut elevi nerepartizați. Ar trebui ca ministerul să transmită școlilor să țină cont de aceste aspecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calculul mediei de admitere în învățământul dual și profesional 2023 a fost modificat – documente / Schimbarea are loc în timpul anului școlar și nu a fost anunțată / Ligia Deca, în urmă cu o săptămână: Pot garanta că Ministerul Educației, cât voi fi ministru, nu va abdica de la principiul predictibilității

Media de admitere 2023 în învățământul dual și profesional se calculează diferit, potrivit unor ordine publicate în Monitorul Oficial. Concret, au fost modificate metodologiile-cadru de organizare și desfășurare în învățământul…
Vezi articolul