Lista proiectelor eligibile pentru construirea de campusuri școlare rurale, publicată de Ministerul Educației  

519 vizualizări
Foto: © Forkosmos | Dreamstime.com
Ministerul Educației a publicat lista proiectelor eligibile pentru construirea de campusuri și consorții școlare. Au fost declarate eligibile în total 6 proiecte de consorții și campusuri școlare, din 5 județe. În termen de 2 zile pot fi depuse contestații. De precizat, calendarul este în întârziere, după ce termenul de depunere al proiectelor a fost extins după 8 data de 8 mai, până pe 20 mai. Lista ar fi trebuit să fie publicată pe 30 iunie.

Valoarea maximă eligibilă nerambursabilă a unui proiect este de 7,5 milioane de euro. După publicarea listei proiectelor admise, conform documentelor de apel, solicitanții proiectelor pot depune contestații în 2 zile lucrătoare de la data publicării listei.

Proiectele eligibile sunt cele care au obținut 70 de puncte minimum.

Șase proiecte de înființare de consorții școlare și campusuri școlare au fost declarate eligibile: din județele Gorj, Buzău, Bistrița-Năsăud, Suceava și Galați. Acestea sunt:

  • Înființare consorțiu școlar rural și construire de campus școlar comuna Runcu, județul Gorj.
  • Construirea și dotarea unui consorțiu rural școlar în localitatea Movila Oii, comuna Cilibia, județul Buzău.
  • Construirea și dotarea unui consorțiu școlar rural în comuna Calvini, județul Buzău.
  • Construire consorțiu școlar rural Valea Bârgăului – Bistrița- Năsăud.
  • Campus școlar Ștefan Voievod, localitatea Horodnic de Sus, județul Suceava
  • Campus școlar rural în comuna Cudalbi, județul Galați, județul Galați

Implementarea integrală a investițiilor finanțate din PNRR prin prezentul apel va fi finalizată, cel mai târziu, până la data de 30 iunie 2026, conform calendarului stabilit în Decizia de punere în aplicare a Consiliului de modificare a Deciziei de punere în aplicare din 29 octombrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României, emisă la data de 11 decembrie 2023(CID).”

De precizat, calendarul este în întârziere, lista ar fi trebui publicată pe 30 iunie, potrivit ghidului.

Activitățile eligibile

„În cadrul acestui apel vor fi susținute investiții care să sprijine îndeplinirea țintei 493 din PNRR, menționată anterior, prin:

1. asigurarea infrastructurii necesare pentru dezvoltarea consorțiilor și campusurilor școlare rurale.

2. dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a clădirilor nou construite, inclusiv dotarea cu un parc auto pentru a asigura transportul zilnic al elevilor și pentru excursiile școlare.

Fiecare consorțiu școlar rural va primi un grant pentru construirea de noi clădiri eficiente din punct de vedere energetic, respectiv, infrastructura școlară, constând în spații de învățământ, fiecare cu o capacitate cuprinsă între 300-1500 de locuri, inclusiv spații pentru activități de tip SDS, baze sportive (săli și terenuri de sport), spații pentru ateliere de practică, laboratoare, spații pentru desfășurarea activităților nonformale, bucătărie și spații de cazare pentru elevi etc.

Clădirile nou construite vor respecta solicitarea privind necesarul de energie primară cu cel puțin 20% mai mic decât cerința pentru clădirile al căror consum de energie este aproape egal cu zero (NZEB), ceea ce se va asigura prin certificate de performanță energetică.

Activitățile eligibile din cadrul apelului vizează:

a) proiectare și asistență tehnică,
b) construirea de clădiri noi eficiente energetic, inclusiv achiziția de panouri fotovoltaice și pompe de căldură,
c) lucrări pentru amenajarea terenului,

d) dotarea obiectivului de investiții nou realizat,
e) asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții nou realizat,
f) asigurarea transportului elevilor, inclusiv prin achiziționarea de microbuze destinate acestora;

Infrastructura nou construită a consorțiilor școlare rurale poate include spații cu următoarea destinație:

  1. săli de curs;
  2. laboratoare: de informatică, de științe, multidisciplinare;
  3. cabinete școlare, cabinete pe discipline, cabinete de asistență psihopedagogică/de logopedie etc.
  4. ateliere de practică;
  5. spații pentru activități de tip SDS/extracurriculare;
  6. vestiare/spații de depozitare;
  7. baze sportive (săli și terenuri de sport);
  8. săli de lectură/bibliotecă;
  9. spații de cazare și/sau microbuze destinate transportului elevilor;
  10. spații pentru luat masa/cantine și bucătărie;
  11. spații pentru activități recreative; 
  12. grupuri sanitare.

În ceea ce privește dotarea noilor campusuri școlare rurale, vor fi asigurate:
1. dotarea cu materiale, echipamente și mobilier pentru toate spațiile destinate actului educațional, precum și a celorlalte spații, așa cum au fost mai sus menționate;

2. dotarea cu echipamente IT pentru fiecare sală de clasă, conform OME 3497/2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice, cu modificările și completările ulterioare;

3. dotarea cu aparate, truse de laborator, echipamente și mobilier a laboratoarelor de științe/multidisciplinare

4. asigurarea facilităților pentru desfășurarea activităților SDS/extracurriculare;

5. asigurarea facilităților pentru cazare și cantină a elevilor;

6. parc auto pentru a asigura transportul zilnic al elevilor și pentru excursii școlare.”

Solicitanți eligibili

„Solicitanții eligibili ai prezentului apel de proiecte sunt:

1) Grupurile de acțiune locală (GAL-urile), care trebuie să includă obligatoriu ca entități partenere, UAT-urile în care se află unitățile de învățământ la care sunt înmatriculați elevii/copiii (care reprezintă grupul țintă al proiectului);

2) Parteneriate locale constituite prin Acordul de parteneriat (Anexa 1.11), care pot fi formate din: grupurile de acțiune locală (GAL)/ asocieri de grupuri de acțiune locală (asocieri de GAL-uri), unități de învățământ și unități administrativ-teritoriale; alte forme de asociere ale unităților administrativ-teritoriale (UAT), în conformitate cu art. 89 din OUG nr. 57/2019.

În cadrul unui parteneriat eligibil să solicite finanțare este obligatorie fie existența unui GAL, fie a unei asocieri de UAT-uri.

Au prioritate în obținerea finanțării proiectele care vizează elevi/copii provenind din zonele rurale, izolate și subdezvoltate/ defavorizate. 

Acestea au obligația să transmită, la momentul depunerii cererii de finanțare, documente care dovedesc faptul că sunt organizate juridic în conformitate cu prevederile OUG nr. 26/2000, cu modificările și completările ulterioare, respectiv ale OUG nr. 57/2019, cu modificările ulterioare pentru a putea primi finanțare în cadrul prezentului apel.

În cadrul apelului, fiecare solicitant/parteneriat poate depune un singur proiect prin care să obțină finanțare atât pentru construirea infrastructurii necesare funcționării consorțiilor școlare rurale, cât și pentru dotarea infrastructurii construite și operaționalizarea acestora”, conform Ghidului solicitantului.

Foto: © Forkosmos | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Unul din trei elevi care a dat Evaluarea Națională în 2018 a avut medii mai mici cu peste 3 puncte la examen, față de media de la clasă. Mediul economic propune schimbarea notării

Comparația dintre media obținută de elevii de clasa a VIII-a la examenul de Evaluare Națională din 2018 și media pe care au avut-o la clasă în gimnaziu arată că notarea…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Monica Anisie, despre rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Trebuie ca noi, profesorii, să-i susținem acum pe acești elevi care nu au reușit să obțină o notă foarte bună. Dacă noi îi blamăm, am pierdut acel copil

Monica Anisie, fost ministru al Educației, a declarat, în legătură cu rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „rolul nostru, al profesorilor, este să venim și să îmbunătățim, să…
Vezi articolul