LISTĂ Instrumentele ideale pentru profesorii care își inspiră elevii – manualele Booklet pentru clasa a VII-a, gata să fie comandate pentru începutul anului școlar din septembrie (P)

1.551 de vizualizări
Editura Booklet susține educația de calitate de peste 25 de ani. Și pentru că știm cât de important este rolul cadrului didactic în formarea noilor generații, am pregătit nouă manuale nou-nouțe pentru clasa a VII-a. La început de vacanță, vă invităm dragi profesori să alegeți manualele Booklet pentru a începe împreună anul școlar 2024-2025.

Razele prietenoase ale soarelui de vară și emoțiile examenelor de Evaluare Națională și de Bacalaureat au alungat de pe holurile școlilor ecourile ultimului clopoțel. Zumzetul gălăgios al elevilor din pauze a fost înlocuit de câte un oftat drăgăstos și nostalgic al profesorilor aflați încă în activitate, atunci când trec prin dreptul sălilor de clasă unde au predat în anul școlar 2023-2024. Este perioada în care profesorii din întreaga țară care urmează să predea la clasa a VII-a nu îndrăznesc să se gândească la vacanță pentru că începând din 15 iulie vor trebui să aleagă manualele care îi vor însoți la clasă.

43 de manuale Booklet în anul școlar 2024-2025

Începând din septembrie, 12 manuale Booklet pentru gimnaziu și ciclul primar se vor alătura celorlalte cărți educaționale câștigătoare ale licitațiilor precedente organizate de Ministerul Educației. Toate manualele Booklet sunt însoțite de variante digitale care vin să completeze activitatea educațională cu animații interesante, exerciții interactive și planșe de lucru, care sunt extrem de utile atât la clasă, cât și acasă. Manualele Booklet vin în ajutorul dascălilor ajutându-i pe elevi să înțeleagă de ce e important ce învață, la ce îi ajută și îi face conștienți de propriul proces de formare. Conceptul grafic modern al cărților educaționale face ca ilustrațiile atent alese să se împletească armonios cu tematica impusă de conținuturile programei pentru a facilita dobândirea și fixarea de competențe adecvate diferitelor niveluri de vârstă. Vă invităm, dragi profesori, să răsfoiți noile manuale Booklet, câștigătoare ale licitației Ministerului Educației și vă reamintim cu bucurie că fiecare dintre ele este însoțit de planificarea calendaristică și de planificarea pe module.

Biologie pentru clasa a VII-a / Autori: Claudia Ciceu, Niculina Badiu

Manualul este structurat în trei unități de învățare, care respectă domeniile de conținut ale programei școlare. La acestea se adaugă o recapitulare inițială însoțită de o evaluare inițială și o recapitulare finală însoțită de un test de evaluare. Lecțiile sunt structurate echilibrat, oferă informațiile necesare corecte din punct de vedere științific și adecvate vârstei elevilor și sunt abordate sistematizat, în opt secțiuni:

  • Îmi amintesc – reprezintă un prilej excelent pentru elevi de a rememora concepte și noțiuni din biologie, oferindu-le ocazia de a-și consolida cunoștințele existente;
  • Învăț – integrează noile conținuturi într-un mod cursiv și accesibil;
  • Descopăr – conține propuneri de lucrări practice, activități de observare și investigații prin care elevii sunt stimulați să coopereze și să găsească soluții, exemple, argumente la situațiile prezentate;
  • Rețin – rezumă informațiile principale din lecție;
  • Mă informez – stimulează curiozitatea elevilor și dorința de a afla mai mult;
  • Dicționar – îmbogățește vocabularul elevului cu termeni specifici biologiei;
  • Aplic – stimulează formarea competențelor prevăzute în programa școlară prin aplicații diversificate;
  • Portofoliul meu – încurajează creativitatea și studiul suplimentar prin documentare și lucru individual sau în echipă;
  • Proiectele și investigațiile completează metodelor tradiționale de evaluare cu unele alternative.

Varianta digitală a manualului reproduce varianta tipărită și cuprinde, în plus, o serie de activități multimedia interactive de învățare, menite a dinamiza conținutul teoretic: exerciții interactive, elemente video și grafice cu informații suplimentare și curiozități.

Chimie pentru clasa a VII-a / Autori: Alina Maiereanu, Doinița Ungureanu

Manualul, care a câștigat licitația organizată de Ministerul Educației cu nota 98,71, propune un parcurs bine structurat, coerent și progresiv, care urmărește formarea și dezvoltarea competențelor generale și specifice conform programei de chimie de clasa a VII-a prin:

  • organizarea logică și structurată a conținuturilor însoțite de elemente grafice (figuri, tabele) care facilitează înțelegerea;
  • experimente diverse care îi antrenează pe elevi în diferite situații de explorare a unor fenomene și proprietăți ale substanțelor;
  • investigații, exerciții și secțiuni de descoperire care îi ajută pe elevi să învețe să interpreteze date și informații și pentru rezolvarea cărora elevii trebuie să utilizeze instrumente specifice chimiei în situații concrete;
  • situații-problemă sau exerciții de gândire care îi pun pe elevi în situația de a evalua consecințe ale unor procese și acțiuni ale unor substanțe asupra propriei persoane sau a mediului înconjurător;
  • curiozități despre fenomene, substanțe sau personalități din lumea chimiei care stimulează cercetarea și încurajează aprofundarea cunoștințelor;
  • 114 de activități multimedia (videoclipuri, exerciții interactive sau elemente statice) care vin în completarea activităților propuse de manualul fizic.
Engleză – limba modernă 1 pentru clasa a VII-a / Autori: Cristina Truță, Liliana Miron

Manualul de Limba modernă 1 engleză: clasa a VII-a este câștigător al licitației organizate de Ministerul Educației în 2024. Conceptul de predare progresiv, interactiv și atractiv grafic al manualului Booklet fac din acesta instrumentul ideal de lucru în clasă și acasă. Manualul urmărește dezvoltarea competențelor generale și specifice ale programei – receptarea de mesaje orale și scrise, exprimarea orală și redactarea de mesaje, prin:

  • abordarea unor tematici actuale care vizează însușirea de competențe lingvistice în situații de comunicare uzuală;
  • redactarea textelor-suport și realizarea înregistrărilor audio în colaborare cu vorbitori nativi; fragmentele de lucru propuse (dialoguri, fragmente din cărți și articole pentru copii, postări de blog, emailuri, interviuri) sunt motivante și relevante pentru elevii de clasa a VII-a;
  • moduri de lucru variate – de la cele desfășurate cu întreaga clasă, la lucrul în grup și individual și diverse tipuri de activități de predare și de consolidare a cunoștințelor;
  • exerciții de vocabular vizând acumularea structurilor lexicale specifice;
  • exerciții de gramatică ce fixează elemente de construcție a comunicării;
  • jocuri și activități prin care noțiunile dobândite sunt reutilizate în mod ludic și interactiv;
  • elemente interculturale, dar și specifice spațiului anglofon;
  • activități de evaluare și autoevaluare a competențelor de comunicare prevăzute în programa școlară;
  • metode complementare de evaluare (investigație, proiect, portofoliu, autoevaluare).

Varianta digitală a manualului oferă, în plus, o serie de activități multimedia interactive de învățare, incluzând înregistrări video și audio realizate de vorbitori nativi.

Franceză – limba modernă 2 pentru clasa a VII-a / Autori: Gina Belabed, Claudia Dobre, Diana Ionescu

Manualul, care a câștigat licitația organizată de Ministerul Educației cu nota 98,59, propune un parcurs bine structurat, coerent și progresiv, care urmărește formarea și dezvoltarea competențelor de comunicare în limba franceză prin:

  • activități diverse care îi antrenează pe elevi în diferite situații de comunicare uzuală;
  • exerciții de vocabular vizând acumularea structurilor lexicale specifice fiecărei unități tematice și exerciții de gramatică, însoțite de explicații simple și clare care permit exersarea unor elemente de construcție a comunicării;
  • texte-suport variate și motivante (dialog, forum, jurnal personal, mesaj electronic);
  • jocuri și activități prin care noțiunile dobândite sunt reutilizate în mod ludic și interactiv;
  • elemente interculturale prin intermediul cărora elevii descoperă diverse aspecte socioculturale specifice tinerilor din spațiul francofon;
  • activități de evaluare a celor patru competențe de comunicare precum și metode complementare de evaluare (investigație, proiect, portofoliu, autoevaluare).
  • materiale audio și video înregistrate cu vorbitori nativi de limba franceză
  • 156 de activități multimedia (videoclipuri, exerciții interactive sau elemente statice) care vin în completarea activităților propuse de manualul fizic.
Geografie pentru clasa a VII-a / Autor: Cristina Moldovan

Manualul este structurat în cinci unități de învățare și fiecare unitate de învățare se încheie cu o secțiune de recapitulare și evaluare.

Structurate echilibrat, lecțiile debutează cu secțiunea Observă!, menită să capteze atenția elevului și să introducă treptat noile cunoștințe cuprinse la secțiunea Învață!. Demersul didactic se continuă cu secțiunea Aprofundează!, care conține informații cu un grad mai ridicat de dificultate, punând totodată în valoare caracterul aplicativ al geografiei. Lecțiile se încheie cu secțiunea Exersează! menită să asigure fixarea competențelor dezvoltate pe parcursul lecției.

Fiecare unitate conține:

  • secțiuni teoretice care structurează informațiile;
  • material cartografic, grafic și imagistic bogat și variat;
  • activități de învățare activ-participative;
  • aplicații, investigații și situații-problemă prin care elevii pot folosi, în situații reale de viață, cunoștințele dobândite;
  • secțiuni de recapitulare și evaluare;
  • metode complementare de evaluare (observarea sistematică a activității și a comportamentului elevului, investigația, proiectul, portofoliul, autoevaluarea).

Varianta digitală a manualului cuprinde o serie de activități multimedia de învățare într-o manieră interactivă, ce sunt menite a dinamiza conținutul teoretic: exerciții interactive, elemente video și grafice cu informații suplimentare și curiozități.

Istorie pentru clasa a VII-a / Autori: Loredana Ciobanu, Felicia Boșcodeală

Manualul de Istorie: clasa a VII-a a obținut cel mai mare punctaj calitativ la licitația organizată de Ministerul Educației și s-a clasat pe locul I, cu 97,99 puncte.

Manualul este structurat în patru unități de învățare, respectând conținuturile propuse de programa școlară:

  • Unitatea 1 – Lumea la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea
  • Unitatea 2 – Perioada interbelică: o lume în schimbare
  • Unitatea 3 – Lumea în război
  • Unitatea 4 – Lumea postbelică

Fiecare unitate integrează secțiunile:

  • Descoperă! – captează atenția elevilor prin valorificarea experienței lor anterioare, respectând principiile învățării constructiviste;
  • Aventura cunoașterii – integrează noile conținuturi într-un mod cursiv și accesibil;
  • Explorează și aplică – stimulează dezvoltarea abilităților de gândire și formarea competențelor prevăzute în programa școlară prin aplicații diversificate;
  • Micul cercetător – încurajează creativitatea și studiul suplimentar; elevii sunt îndemnați să se documenteze și să realizeze investigații, portofolii, proiecte etc.;
  • Studiul de caz – valorifică experiența istorică prin analizarea unui fenomen sau a unui eveniment;
  • Știai că… – cuprinde curiozități și informații inedite;
  • Capsula timpului – valorifică elemente de cultură și civilizație specifice epocii prezentate, unele trăgându-și originea din cele mai vechi timpuri.

Unitățile de învățare se încheie cu o secțiune de recapitulare și una de evaluare, care fixează cunoștințele și oferă feedback asupra procesului de învățare. La acestea se adaugă recapitularea și evaluarea inițială, precum și recapitularea și evaluarea finală, necesare în procesul de consolidare a informațiilor și de autoevaluare.

Manualul digital propune diferite activități multimedia interactive de învățare (AMII). Astfel, elevii vor putea să acceseze elemente grafice, să urmărească videoclipuri, să rezolve exerciții interactive și să navigheze prin manual.

Limba și literatura română pentru clasa a VII-a / Autori: Alina Hristea, Andreea Dobre, Natalia Niță-Vandici

Manualul de Limba și literatura română: clasa a VII-a este realizat în conformitate cu Programa școlară aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017 și propune o viziune avizată și modernă a predării disciplinei, prin:

  • texte contemporane și clasice, reunite în jurul unei teme generale – Orizonturile lumii și ale cunoașterii – și corelate vârstei și nevoilor adolescenților;
  • texte variate (epice, lirice, dramatice, jurnal de călătorie, anunț, grafic, cerere, interviu, materiale audio), care invită elevii la reflecție și la explorarea unor spații virtuale;
  • deschideri spre sfera de interes a adolescenților: familie, școală, prietenie, aventură, călătorie, natură, fenomenul migrației, relații sociale, compasiune și toleranță, mici gesturi și mari schimbări, încrederea în sine, tehnologie etc.
  • explicații pe înțelesul elevilor, însoțite de secțiuni de reactualizare, de exemple și de pași pentru realizarea unor texte complexe (caracterizarea personajului, comentarea unor pasaje din textele citite, integrarea tiparelor textuale etc.)
  • sarcini de lucru specifice Evaluării Naționale;
  • metode moderne de predare;
  • activități interculturale și interdisciplinare;
  • prezentare structurată și atractivă a informațiilor;
  • grad de dificultate mediu.

Fiecare lecție este delimitată în subsecvențe care propun un demers de predare-învățare firesc, coerent, logic și gradat, care ține cont de domeniile de conținut specifice disciplinei: Gata pentru ceva nou, Primele gânduri și trăiri, Start, Îmi amintesc, Știu, Integrez și creez, Mă implic, Evoluez.

Portofoliul, proiectul, investigația, fișele de observare sistematică a comportamentului elevilor și autoevaluarea/știu să învăț! – permit completarea metodelor tradiționale de evaluare cu unele alternative. Acestea sunt în strânsă corelație cu lecțiile propriu-zise, permițând urmărirea progresului de învățare.

Manualul digital reproduce întregul conținut din versiunea tipărită, la care se adaugă diferite activități multimedia interactive de învățare (AMII-uri). Astfel, elevii vor putea să acceseze elemente grafice, să urmărească videoclipuri, să rezolve exerciții interactive și să navigheze prin manual.

Manualul se numără printre câștigătoarele licitației organizate de Ministerul Educației, cu 97 de puncte la evaluarea calitativă.

Matematică pentru clasa a VII-a / Autori: Daniela Stoica, Titi Hanghiuc

Manualul de Matematică pentru clasa a VII-a este realizat în conformitate cu Programa școlară aprobată prin OM nr.3393 / 28.02.2017.

Manualul este structurat în 7 unități de învățare, Unitatea 1 – Mulțimea numerelor reale, Unitatea 2 – Ecuații și sisteme de ecuații, Unitatea 3 – Elemente de organizare a datelor, Unitatea 4 – Patrulaterul, Unitatea 5 – Cercul, Unitatea 6 – Asemănarea triunghiurilor și Unitatea 7 – Relații metrice în triunghiul dreptunghic.

Acestea respectă integral domeniile de conţinut ale programei şcolare, fiecare unitate incluzând cel puțin o secvență recapitulativă, un portofoliu și o evaluare.

Construit în baza noilor repere pe care se structurează curriculumul școlar aplicat în prezent în învățământul gimnazial, manualul de Matematică pentru clasa a VII-a are la bază un demers pedagogic structurat, coerent şi progresiv, bazat pe observare, descoperire, organizare, interiorizare, sistematizare și evaluare. Fiecare lecție este însoțită de secțiuni ample de exerciții rezolvate menite să vină în ajutorul elevilor în vederea pregătirii pentru Evaluarea Națională.

Manualul se numără printre câștigătoarele licitației organizate de Ministerul Educației și a primit cel mai mare calificativ la evaluarea calitativă 88,74.

Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VII-a / Autor: Oana Popescu-Argetoia

Manualul este structurat în patru unități de învățare, respectând conținuturile propuse de programa școlară.

Fiecare unitate conține:

  • texte-suport scurte, menite să faciliteze învățarea prin descoperire și să stimuleze explorarea, analiza și autoanaliza;
  • activități de învățare activ-participative, în secțiunea Învăț și aplic, care vizează punerea în practică a noțiunilor, prin simularea unor situații comune de viață;
  • aplicații diverse, în secțiunile Învăț și aplic, ExersezExperimentez cu colegii, care stimulează dezvoltarea abilităților de gândire de ordin superior și formarea competențelor prevăzute în programa școlară;
  • secțiuni de recapitulare și autoevaluare, la finalul fiecărei unități, care verifică înțelegerea noțiunilor și comportamentelor și transferul lor în viața de zi cu zi;
  • metode complementare de evaluare (investigația, proiectul, portofoliul, autoevaluarea).

Manualul digital reproduce întregul conținut din versiunea tipărită, oferind informații suplimentare din sfera dezvoltării personale.

Manualul se numără printre câștigătoarele licitației organizate de Ministerul Educației cu nota 98,79.

Dragi profesori, haideți să începem împreună clasa a VII-a! Alegeți Booklet, first in education!
Citește și:
Toate manualele Booklet au câștigat licitația organizată de Ministerul Educației și sunt gata pentru anul școlar 2024-2025 (P)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, concursul de directori de școli: Vor fi întrebări logice și care vor verifica abilitățile cognitive / Competențele digitale, evaluate la interviu / Specialiști în resurse umane din companii sau rectori și decani, posibil în comisia de recrutare

La concursul pentru directori, din 27 iulie 2021, „vor fi întrebări logice, legate de realitățile din sistemul de educație, alături de întrebări care vor verifica abilitățile cognitive”, potrivit ministrului Educației,…
Vezi articolul

Tinerii care au absolvit „universități de top” din străinătate și care vor să predea în școlile din România cu „cele mai bune rezultate” ar putea primi granturi de 15.000 de lei pe lună, timp de 5 ani – proiect inițiat de șeful PNL, Nicolae Ciucă, în dezbatere la Camera Deputaților, for decizional

Un proiect de lege adoptat deja de Senat și aflat în dezbatere în Camera Deputaților, for decizional, prevede ca absolvenții “universităților de top” din străinătate, cu diplomă recunoscută în România,…
Vezi articolul