Peste 170 de școli, grădinițe, licee și facultăți sunt în clădiri cu risc seismic, potrivit listei publicate de Inspectoratul pentru Situații de Urgență București, care a făcut inventarul clădirilor cu risc seismic din Capitală.
Raportul atenționează asupra faptului că ”această situaţie nu reflectă realitatea, numărul acestor clădiri fiind mai mare, deoarece sunt multe instituţii care nu au răspuns solicitărilor de a centraliza imobilele expertizate tehnic.”
Informația din tabel poate fi citită în felul următor: Grădiniţa de Hipoacuzici nr. 65, adresa – str. N. Caramfil nr. 24, a fost construită în anul 1950, are Parter plus Mansardă, a fost evaluată în clasa de Risc Seismic III. Numărul ocupanților pe timp de zi este de 223, iar cel al ocupanților pe timp de noapte, 37.
Clasa RS I: corespunde construcțiilor cu risc ridicat de prăbușire la cutremure având intensitățile corespunzătoare zonelor seismice de calcul (cutremurului de proiectare);
Clasa RS II: corespunde construcțiilor la care probabilitatea de prăbușire este redusă, dar la care sunt așteptate degradări structurale majore la incindeța cutremurului de proiectare;
Clasa RS III: corespunde construcțiilor la care sunt așteptate degradări structurale care nu afectează semnificativ siguranța structurală, dar la care degradările elementelor nestructurale pot fi importante;
Clasa RS IV: corespunde construcțiilor la care răspunsul seismic așteptat este similar celui corespunzător construcțiilor noi, proiectate pe baza prescripțiilor în vigoare.
LISTA ȘCOLILOR, LICEELOR, GRĂDINIȚELOR ȘI FACULTĂȚILOR CU RISC SEISMIC DIN SECTORUL I
LISTA ȘCOLILOR, LICEELOR, GRĂDINIȚELOR ȘI FACULTĂȚILOR CU RISC SEISMIC DIN SECTORUL III
LISTA ȘCOLILOR, LICEELOR, GRĂDINIȚELOR ȘI FACULTĂȚILOR CU RISC SEISMIC DIN SECTORUL 5
Pentru sectoarele 2, 4 și 6, lista clădirilor expertizate tehnic și încadrate în clasa de risc seismic nu cuprinde instituții de învățământ.
FOTO: ISUBIF
Citește și:
- Ce să faci dacă te prinde cutremurul la grădiniță sau la școală
- Cutremurul explicat pe înțelesul copiilor prin două experimente