Lista cu manualele școlare de la clasa I până la clasa a XII-a, aprobate de Ministerul Educației pentru a fi folosite în anul școlar 2024-2025, publicată de către Centrul de Politici și Evaluare în Educație

8.651 de vizualizări
Foto: Pexels.com

Cataloagele de manuale școlare, unul pentru clasele I-VIII și celălalt pentru învățământ liceal, aprobate pentru folosirea în anul școlar 2024-2025, au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Vezi documentele cu titlurile tuturor manualelor aprobate de Minister pentru a fi folosite la clasă, în articol.

Cele două liste de manuale pentru anul școlar 2024-2025 se pot descărca de mai jos, în format PDF.

Lista cu manualele aprobate pentru clasele I – VIII:

Lista cu manualele aprobate pentru clasele IX – XII:


Pe edu.ro, la secțiunea Manuale școlare, este menționat: “În unităţile de învăţământ de stat sau particulare se utilizează manuale şcolare şi alte auxiliare didactice aprobate de Ministerul Educaţiei. Manualele şcolare se elaborează şi se evaluează pe baza programelor şcolare elaborate de Institutul de Ştiinţe ale Educaşiei şi aprobate de Ministerul Educaţiei. Manualele reprezintă o resursă și nu o normă didactică”.

Elevii de liceu nu au nici anul acesta manuale noi, ci vor învăța tot de pe cele aprobate în anul 2004.


4 comments
  1. Încă există in listă, la liceu, manuale de acum 22 de ani.

    Majoritatea nu se mai tipăresc de un deceniu iar cele din biblioteca școlii sunt infecte.

    In schimb avem bani pt ,,concursuri” antiviolenta.

    1. Ai fi surprins sa afli ca, cel putin la matematica, ceea ce se studiaza pana in clasa a XII-a, inclusiv, nu s-a schimbat in ultimii 300 de ani. Manualele din perioada anilor 80 sunt muuult mai bune decat alea de azi.

      1. Surprinzător nu sunt manuale de științe.
        In plus nu am spus că nu sunt bune.
        Ci că nu s-au mai retipărit (probabil pt ca tipografiile respective nici nu mai există) manualele existente fiind degradate fizic.

      2. Desigur, pentru că toată lumea știe că dacă ceva nu s-a schimbat în 300 de ani, e clar perfect! Ce rost ar avea să îmbunătățim ceva? Matematica din anii ’80 era atât de fantastică, încât elevii se distrau pe cinste rezolvând probleme în pauze, iar manualele erau scrise pe papirusuri sacre, direct de la Pitagora. Cine ar avea nevoie de lucruri noi, cum ar fi tehnologia sau metodele de predare actualizate, când putem rămâne în trecutul glorios?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu schimbă referința pentru bugetul alocat educației, de la PIB la bugetul național: “Susțin alocarea a cel puțin 15% din bugetul național” / Aceasta ar însemna doar puțin mai mult decât banii de acum și tot sub 6% din PIB cât prevede legea, procent calificat drept “himeră” de către ministru 

“Sunt printre cei care susțin alocarea a cel puțin 15% din bugetul național pentru cheltuielile din educație (…) Mai mult de un leu din șapte din bugetul național, în opinia…
Vezi articolul

Ce înseamnă afterschool-ul și masa caldă pentru elevii de la sat. Mărturia directoarei Școlii Gimnaziale Pesceana: Pentru unii dintre copii este singura mâncare gătită pe care o primesc în acea zi. Comparând efectele de la noi cu rezultatele școlilor învecinate unde nu există acest program, diferențele se văd cu ochiul liber

„Copiii au parte chiar și în mediul rural de niște condiții, să spunem așa similare, eu aș avea curajul să spun chiar superioare celor din școlile urbane. Când spun lucrul…
Vezi articolul

Reprezentanții studenților cer bani la rectificarea bugetară pentru suplimentarea burselor, altfel „s-ar ajunge la premiera istorică a scăderii numărului de studenți bursieri”

Reprezentanții studenților solicită premierului Florin Cîțu și ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să asigure suplimentarea fondului de burse pentru studenți pentru a majora subvenția cu 41 de lei/lună, respectând creșterea cuantumului unei…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță că va ține cont de scenariul privind descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor în funcție de rata incidenței de COVID-19 la nivel local, propus de Consiliul Național al Elevilor

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că va ține cont de scenariul privind descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor în funcție de rata incidenței de COVID-19 la nivel local, propus de…
Vezi articolul