Lista celor peste 270 de școli de aplicație pentru practica pedagogică, publicată în Monitorul Oficial / Până pe 1 octombrie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate

15.364 de vizualizări
Lista școlilor de aplicație pentru anul școlar 2023-2024 a fost publicată în Monitorul Oficial. Concret, ordinul ministrului educației nr. 5.041 din 10 iulie 2023 a aprobat componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar viitor. Până pe 1 octombrie, fiecare inspectorat școlar va transmite Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, potrivit ordinului menționat.
Ce înseamnă școală de aplicație

Articolul 5 din Ordinul 4813/2020 stabilește că „statutul de școală de aplicație, membră a rețelei naționale a școlilor de aplicație, este dobândit de unitățile de învățământ preuniversitar, altele decât unitățile cu profil pedagogic, pentru o perioadă de minimum 5 ani și este aprobat prin ordin al ministrului educației și cercetării”.

„La expirarea perioadei de minimum 5 ani, la solicitarea unităților de învățământ preuniversitar – școli de aplicație, altele decât unitățile cu profil pedagogic, cu aprobarea inspectoratului școlar și cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, statutul de școală de aplicație poate fi prelungit, pentru o perioadă egală cu perioada inițială”, mai prevedere articolul menționat anterior.

Ce prevede ordinul publicat în Monitorul Oficial

Art. 2. — „(1) În procesul de organizare și desfășurare a activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, unitățile de învățământ cu statut de școală de aplicație, prevăzute în anexă, pot organiza consorții școlare constituite ca baze de practică pedagogică (BPP).

(2) Unitățile de învățământ care școlarizează în profilul pedagogic au, de drept, statut de școală de aplicație.

(3) Consorțiul școlar se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării stagiilor de practică pedagogică.”

Conform ordinului, pentru a stabili componența unui consorțiu școlar, școlile de aplicație coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum:

  • școlarizare pe niveluri de învățământ diferite;
  • tipuri de comunități școlare variate (rural-urban, centru-periferie),
  • alternative educaționale recunoscute de Ministerul Educației și diverse modalități de organizare a procesului de învățământ (învățământ simultan, învățământ special, școlarizarea în grupe/clase în spitale).

Până pe 1 octombrie, „fiecare inspectorat școlar transmite la Direcția formare continuă din cadrul Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, precizând, pentru fiecare caz în parte, școala de aplicație coordonatoare, unitățile de învățământ componente ale consorțiului și numărul deciziei de înființare”, după cum prevede art. 2 alin. (6).

Art. 3. — „(1) Pentru organizarea și desfășurarea stagiilor practice pedagogice, instituțiile de învățământ superior încheie contracte cu școli de aplicație din rețeaua națională, precizate în anexă, în care să existe profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică, care predau discipline pedagogice sau care au experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea disciplinelor/ domeniilor pentru care se organizează stagii practice pedagogice.”

Ce se întâmplă dacă facultatea nu identifică o școală de aplicație pentru realizarea obiectivelor sale

Art. 3 – „(3) În situația în care, pentru organizarea stagiilor practice pedagogice, la o anumită disciplină de studiu/pentru un anumit domeniu, instituția de învățământ superior cu atribuții în organizarea formării inițiale pentru profesia didactică nu identifică în rețeaua națională a școlilor de aplicație o unitate de învățământ care să poată asigura realizarea obiectivelor sale și cu care să poată încheia contract, aceasta poate încheia contract pentru organizarea practicii pedagogice, inspectoratului școlar, cu alte unități de învățământ decât cele nominalizate în anexă.”

În ordin apare că, „în anul școlar 2023-2024, Ministerul Educației facilitează participarea la programe de formare în domeniul mentoratului didactic pentru personalul didactic încadrat în unități de învățământ cu statut de școală de aplicație în vederea asigurării unui număr de profesori mentori adecvat organizării și desfășurării stagiilor de practică pedagogică.”

Unitățile de învățământ preuniversitar cuprinse în rețeaua națională a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2023—2024

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Schimbare de poziție a ministrului Educației în privința vaccinării și testării anti-COVID: Nu am susținut niciodată vaccinarea obligatorie. Vaccinarea trebuie să fie un gest voluntar / În decembrie 2021: Sunt de acord cu orice fel de măsuri care fac în așa fel încât școala să se poată derula cu prezență fizică

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat la PrimaTV că nu a susţinut niciodată vaccinarea obligatorie, dar că a pledat pentru necesitatea acesteia, mai ales în contextul dat de primele variante…
Vezi articolul

Peste 11.400 de candidați la concursul de angajare în Învățământ se pot titulariza dacă găsesc post disponibil, alți aproape 8 mii pot fi doar profesori suplinitori și peste 4.400 nu au reușit să ia nici măcar nota 5

Rezultatele de la Titularizare 2023 au fost publicate marți la ora 11:00 de Ministerul Educației, iar acestea arată că 11.448 de lucrări scrise au fost peste media 7. În acest…
Vezi articolul