Lista celor 56 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial

16.222 de vizualizări
Foto: Captură listă
56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației nr. 6.234 din 6 septembrie 2023. În anul universitar trecut, pe listă au fost 55 de astfel de universități.

Art. 1 – „(2) Programele de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), organizate de către instituțiile de învățământ superior acreditate, care nu sunt cuprinse în anexa la prezentul ordin, intră în lichidare, în sensul că asigură școlarizarea studenților înscriși în anii universitari precedenți, dar nu organizează concurs de admitere pentru anul universitar 2023—2024”, se arată în ordin.

Universitățile de mai jos pot organiza probele din cadrul examenelor pentru obținerea gradelor didactice II și I, pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, conform art. 2 din ordin.

Universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
  • Universitatea din București – 3.000;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
  • Universitatea din Craiova – 1.500;
  • Universitatea din Oradea – 1.500;
  • Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
  • Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
  • Academia de Studii Economice din București – 1.000;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;

Ordinul poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Articolul 176 (1) din Legea învățământului preuniversitar:

e) pentru ocuparea funcțiilor didactice de profesor în învățământul gimnazial, liceal și terțiar nonuniversitar, profesor de instruire practică, profesor documentarist, respectiv profesor corepetitor, cel puțin una din următoarele condiții:

(i) absolvirea cu examen de licență în profilul postului, modulul de formare psihopedagogică totalizând 30 de credite ECTS și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an;

(ii) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență din domeniul Științe ale educației și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an;

(iii) absolvirea cu examen de licență a unui program de licență în profilul postului și absolvirea unui program de studii universitare de masterat didactic cu durata studiilor de un an și jumătate;”

Citește și:
Noua Politehnica București, formată după fuziunea cu Universitatea din Pitești, își începe activitatea didactică în noua formulă începând cu anul universitar 2023-2024 – legea de înființare a fost publicată în Monitorul Oficial
Politehnica București și Universitatea din Pitești au semnat contractul de fuziune. Discuții cu încă cinci instituții de învățământ superior, din București și din țară, pentru aderarea la noua universitate, care urmează să fie stabilită prin lege

3 comments
  1. da,nu mai face nimeni îndrumare pentru că acele persoane care ar trebui sa îndrume sunt alese total necorespunzător dar…sunt plătite!!!!

  2. Pregatirea viitorilor profesori este una foarte(x100) precara. Adica te duci 2-4 ore pe saptamana, asta daca are chef proful univ. de acele ore, ai cel mult 6-7 ore de asistenta la clasa si 1-2 ore de predare… :)))) si ceea ce se face la modul nu se pupa cu tematica de titularizare si realitatea de la clasa :)))
    Luati aminte, daca politica mafiei modulelor pseudopedagogice se va continua, si mai bagati si celebrul master cu ,,80% practica” o sa vina doar cei mai disperati studenti care au fost respinsi de societate’
    Dar chiar si asa…multe facultate, nu doar cele de ,,profesori” esti somer cu acte’n regula :)))

  3. Nu mai face nici naiba aceasta pregătire. Bate vantul la facultati. Vin in invatamant atât de nepregatiti. Se angajează studenti, fac si ei un ban, se lamuresc cum merge treaba in invatamant si pleaca in 2-3 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Japonia a înființat Ministerul Singurătății și Izolării, pentru sănătatea mintală a cetățenilor afectați de pandemie. Premierul nipon: Femeile suferă din cauza izolării mai mult decât bărbații

Japonia a înfiinţat Ministerul Singurătăţii şi Izolării care să se ocupe de sănătatea mintală a cetăţenilor, afectată de pandemia cauzată de noul coronavirus, transmite News.ro. În ultimele luni, numărul de…
Vezi articolul

EXCLUSIV Uniunea Internațională de Geografie cere ministerului Educației din România să păstreze Geografia obligatorie la liceu: Viitoarele generații riscă să devină analfabete spațial, cu costuri enorme atât pentru societate, cât și pentru mediu

Uniunea Geografică Internațională (IGU) solicită Ministerului Educației din România să mențină Geografia ca materie obligatorie în toți cei patru ani de liceu, avertizând că eliminarea acesteia din curriculumul obligatoriu va…
Vezi articolul

Școlile de stat nu vor putea să angajeze direct profesorii, așa cum se întâmplă în privat. Ligia Deca: „Soluția de acum din lege este cea potrivită” / În legea educației din 2011 exista prevederea ca școlile să își angajeze personalul, dar articolul a fost modificat în 2014 de Guvernul Ponta

Unitățile de învățământ de stat nu vor putea să angajeze direct profesorii, așa cum se întâmplă în privat și cum era prevăzut inițial în Legea Educației 1/2011. „Deocamdată, având în…
Vezi articolul

Liceele vor putea avea clase de intensiv și pe alte discipline, nu doar pe limbi moderne și informatică, la specializările filologie, științe sociale, matematică-informatică și științe ale naturii – Gabriel Vrînceanu, șef-serviciu Curriculum MEC

„Dacă până acum aveam doar clase de intensiv limbă modernă sau informatică, prin flexibilizarea curriculumului de specialitate pot apărea clase cu studiu intensiv pe diferite discipline, ne referim aici la…
Vezi articolul