Lista celor 488 de școli care pot primi câte 300.000 de euro, pentru reducerea abandonului școlar, într-un nou apel PNRAS / Ministerul Educației a introdus o noutate: pot aplica și primării sau ONG-uri, pentru școlile eligibile – proiect

13.407 vizualizări
Ministerul Educației a publicat lista celor 488 de școli care pot primi maximum 300.000 de euro, pentru reducerea abandonului școlar, în apelul PNRAS Runda a II-a (seria a 3-a) și a pus în  consultare publică Ghidul solicitantului pentru acest apel. Noutatea este că nu doar școlile eligibile pot depune proiecte, ci și primăriile sau ONG-urile. Această modificare a venit în contextul în care nu au aplicat suficiente școli la precedentele apeluri, pentru a atinge ținta din PNRR. 

Conform Ghidului, pentru a crește capacitatea unităților de învățământ de a obține finanțare și de a implementa cu succes un grant PNRAS, unitățile de învățământ eligibile pot depune aplicația, astfel: 

1. o UIP eligibilă, în nume propriu (ca beneficiar unic) sau 

2. în parteneriat încheiat de UIP eligibilă, după cum urmează: 

a) cu una sau mai multe UIP-uri eligibile și/sau 

b) cu ONG-uri, asociații/fundații cu experiență relevantă în domeniul educației și/sau 

c) cu UAT-urile în cadrul cărora sunt organizate și funcționează unitățile de învățământ preuniversitar eligibile.

În cadrul apeluui PNRAS RUNDA a II-a (seria a III-a) – sunt eligibile unitățile de învățământ cum au fost identificate, pe baza datelor din SIIIR din anul școlar 2022-2023, cu prioritate de intervenție medie sau ridicată prin aplicarea a cinci indicatori de vulnerabilitate, respectiv: 

  1. Procentul profesorilor suplinitori raportat la numărul total al cadrelor didactice din unitatea de învățământ; 
  2. Rata de absolvire a învățământului gimnazial, definită ca raportul dintre numărul de absolvenți ai clasei a VIII-a și numărul de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar; 
  3. Raportul dintre numărul elevilor repetenți și în abandon școlar și numărul total de elevi din învățământul gimnazial; 
  4. Rata de participare a absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, definită ca raportul dintre numărul absolvenților învățământului gimnazial care participă la examen și numărul total al absolvenților învățământului gimnazial; 
  5. Procentul absolvenților de clasa a VIII-a care au obținut note sub 6 la Evaluarea Națională din total participanți la evaluare. 
DOCUMENT Lista școlilor eligibile în apelul PNRAS Runda a II-a (seria a 3-a)
Alocarea totală financiară a apelului 

Alocarea financiară totală a prezentului apel pentru Schema de Granturi PNRAS runda a III-a (seria a II-a) este de 105 milioane de euro, fără TVA. 

Valoarea maximală a granturilor se calculează în funcție de:  

  • Numărul elevilor de gimnaziu înscriși în anul școlar 2023-2024;
  • Gradul de marginalizare al zonei în care este situată unitatea de învățământ. 

Pentru a nu depăși alocarea financiară disponibilă în cadrul apelului de proiecte, o unitate de învățământ nu poate solicita mai mult de 300.000 de euro pentru un proiect, indiferent de numărul de elevi. 

Exemplu de calcul: Unei unități de învățământ eligibile, cu 90 de elevi din ciclul gimnazial, care se află într-o zonă cu marginalizare medie, îi corespunde un cost disponibil/elev de 1800 euro. Astfel, unitatea de învățământ poate solicita un grant de maximum 162.000 de euro (90×1.800=162.000 de euro).

Durata proiectelor 

Proiectele finanțate în runda a II-a a Schemei de granturi PNRAS (seria a III-a) vor începe la data intrării în vigoare a contractului de finanțare și se vor derula până pe data de 30 iunie 2026. 

Citește și:
Ligia Deca vrea să paseze la primării responsabilitatea depunerii proiectelor pentru școlile eligibile, care nu au aplicat în programul pentru reducerea abandonului școlar, pentru a atinge ținta din PNRR / Amânările de termene și întârzierile în semnarea contractelor pun în pericol PNRAS
Dezastru la cheltuirea banilor europeni în școlile din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS – doar 350 de milioane de lei într-un an și jumătate, adică 18% execuție bugetară din totalul sumei disponibile / În cele două mandate ale Ligiei Deca nici măcar nu au fost semnate contractele din PNRAS II

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Costul standard per elev, pentru anul 2021, aprobat de Guvern. Nicio creștere pentru salarii, dar o majorare până la 36% în mediul rural pentru componenta cheltuielile cu pregătirea profesională, evaluarea periodică a elevilor, bunuri și servicii

Costul standard per elev, pentru anul 2021, a fost aprobat de Guvern prin hotărâre joi, 25 martie, potrivit anunțului făcut de ministrul Educației la finalul ședinței Executivului. Cîmpeanu a spus…
Vezi articolul

Asociația Școlilor Particulare solicită Guvernului acordarea costului standard per elev și unităților autorizate, precum și scutirea de la plata contribuțiilor pentru angajați pe o perioadă de 3 luni

Peste 80 de școli și grădinițe particulare din România solicită Guvernului măsuri de sprijin în contextul în care „instituțiile de învățământ din România vor fi închise până după Paște”, ca…
Vezi articolul

RAPORT Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în 2023, echivalentul a 178 de clase cu câte 25 de copii / În ultimul an de gimnaziu au rămas corigenți peste 7.800 de elevi

Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în ultimul an școlar, potrivit Raportului privind modul de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale în sesiunea iunie-iulie 2023.…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este susținut de Telekom Romania

VIDEO Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași: Cred că școala are niște super-puteri pe care încă nu a învățat să le folosească / Pentru școala online “ar fi mai simplu să vedem obiectivele elevilor de acasă, cum învață ei mai bine și să venim cu altceva decât un spectacol la care ei să privească”

Cred că școala are niște super-puteri pe care încă nu a învățat să le folosească, spune Adrian Timofti, directorul Liceului Varlaam din Iași, în cadrul conferinței hibrid SuperTeach, “Învățarea și…
Vezi articolul