LISTA Cele 55 de universități și filiale care organizează în anul universitar 2022-2023 programe de formare psihopedagogică / Pot fi școlarizați aproape 27 de mii de studenți

14.181 de vizualizări
Foto: captură – MO
Lista universităților care organizează în anul universitar 2022-2023 Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II) a fost publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul 5.812 din 2022, cel prin care este aprobată lista acestor universități. Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați este de 26.880.

„Art. 2. — În anul universitar 2022—2023 pot organiza probele din cadrul examenelor pentru obținerea gradelor didactice II și I, pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, instituțiile de învățământ superior acreditate, cuprinse în anexa la prezentul ordin, care sunt și centre de perfecționare/formare continuă, în condițiile legii”, prevede ordinul citat anterior.

Spre deosebire de lista de anul trecut, a fost adăugată o instituție privată de învățământ, Universitatea „Petre Andrei” din Iași.

Cei mai mulți studenți pot fi școlarizați la următoarele universități:

  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500 de locuri;
  • Universitatea din București – 3.500 de locuri;
  • Universitatea Politehnica din București – 1.600 de locuri;
  • Universitatea din Craiova – 1.500 de locuri;
  • Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100 de locuri;
  • Academia de Studii Economice din București – 1.000 de locuri;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000 de locuri;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000 de locuri;

Unele universități nu au în dreptul lor numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați, deoarece, la data ultimei evaluări, procedura nu prevedea atribuirea unui număr maxim de studenți școlarizați.

Foto: Ordinul 5.812 din 2022 / Monitorul Oficial
Foto: Ordinul 5.812 din 2022 / Monitorul Oficial

Ordinul poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Art. 238 din Legea Educației Naționale 1/2011:

„(1) Studenții și absolvenții de învățământ superior care optează pentru profesiunea didactică au obligația să absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani ori programele de formare psihopedagogică de nivel I, respectiv II, acreditate conform legii.

(1^1) Programele de formare psihopedagogică de nivel I și II pot fi urmate pe parcursul studiilor universitare de licență, respectiv master sau în regim postuniversitar.

(1^2) Programele de formare psihopedagogică pentru funcțiile didactice de educator-puericultor, educatoare, învățător, antrenor și maistru-instructor se aprobă de Ministerul Educației și Cercetării și se desfășoară în liceele cu profil pedagogic. Pentru absolvenții liceelor pedagogice și colegiilor universitare de institutori se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I.

(1^3) Absolvenților care au finalizat cu diplomă de licență/absolvire studii universitare de lungă sau scurtă durată până în anul 2005 li se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I și II, dacă prin foaia matricolă fac dovada parcurgerii disciplinelor: psihologie școlară, pedagogie, metodica predării specialității și practică pedagogică la specialitatea înscrisă pe diploma de licență/absolvire.”

Amintim că Edupedu.ro a scris în 2019 că formarea inițială a profesorilor se face în România prin urmarea unui modul psihopedagogic în timpul facultății, la care poate participa orice student, indiferent dacă termină cu media 5 la disciplina pe care vrea ca el însuși la să o predea în preuniversitar.

Cunoscute ca modulele pedagogice sau “DPDD-uri” [pentru că sunt organizate de către Departamentele pentru Pregătirea Personalului Didactic], aceste rute falimentare de formare a cadrelor didactice produc, la final, absolvenți gata să intre în clase, dar cu o experiență practică de maximum 3 ore de predare, avertiza într-o analiză pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în Ministerul Educației, Oana Badea.

Citește și:
Analiză: Mai mult de jumătate din candidații de la titularizare, absolvenți 2022, nu au reușit să ia peste 7 / Cîmpeanu: Nu știu dacă e bine să spun că 90% din cei care au obținut note sub 5 vin pe o anumită filieră

1 comment
  1. Cursurile astea facute de tot felul de universitati ar trebui revizuite radical. Sunt complet rupte de realitate.
    Viitorii profi nu sunt pregatiti pentru invatamantul integrat. Unele universitati fac aceste cursuri (doar) ca sa castige niste bani. Se invata multe aiureli care nu au legatura cu practica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Rectorul UBB, Daniel David, critică Guvernul și Ministerul Educației că au tăiat locuri bugetate la master și doctorat, atât la nivel național, cât și de la singura universitate românească prezentă în topul Academic Shanghai Ranking 2022

Rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca are o reacție critică la adresa Ministerului Educației și a Guvernului care au tăiat locuri de la master și doctorat la nivel națională, dar și…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Vodafone

Pregătiți pentru viitor, program pentru elevii de gimnaziu: implicațiile inteligenței artificiale, ale realității augmentate și biotehnologiilor în meseriile viitorului, în 12 activități de învățare, cu ghid didactic gratuit

Cum am putea explica istoria Inteligenței Artificiale și implicațiile sale, pe înțelesul elevilor de gimnaziu? Și de unde am putea afla aplicații ale AI în științe precum astronomie, biologie, ecologie,…
Vezi articolul

BREAKING Sorin Cîmpeanu: Odată cu încetarea stării de alertă, se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile din școli și universități. Dispare obligativitatea măștii pentru elevi, iar universitățile nu mai pot organiza cursuri online / Masca în școli se păstrează cu titlu de recomandare

Încetarea stării de alertă înseamnă, în educație, “revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și “întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”, adică “se anulează atât toate…
Vezi articolul