LISTA Cele 12 licee în care profesorii și elevii vor activa anul acesta noile hub-uri 3DUTECH. Concursul național de 3D printing și robotică a fost inclus în Calendarul concursurilor școlare publicat de Ministerul Educației (P)

6.676 de vizualizări
Foto: ECDL/3DUTECH
A șasea ediție a proiectului pentru meseriașii viitorului și concursul național de 3D printing & robotics, dedicat elevilor și profesorilor din România anunțate în cadrul campaniei „Modelează viitorul. Printează-l 3D!”. Acest proiect ambițios promite să redefinească învățământul liceal, oferind tinerilor și mentorilor lor acces nemijlocit la tehnologiile care modelează industriile de mâine.
  • Află care sunt toate liceele hub-uri 3D Printing și mai multe detalii despre proiect, pe www.3dutech.ro și pe pagina de Facebook 3DUTECH.

Ajuns la cea de-a șasea ediție, proiectul „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” aduce o viziune inovatoare pentru formarea profesională a tinerilor din România, propunând o educație modernă, axată pe tehnologii de ultimă oră.

Sub sloganul Modelează viitorul. Printează-l 3D!, campania se extinde anul acesta cu încă 12 hub-uri 3D printing 3DUTECH în licee din Bistrița, Cîmpeni (Alba), Călărași, Slatina (Olt), Miercurea-Ciuc (Harghita), Reșița (Caraș-Severin), Fetești (Ialomița) Târgoviște (Dâmbovița), Giurgiu, Iași, Alexandria (Teleorman) și Medgidia (Constanța).

Această extindere acoperă harta națională 3DUTECH, asigurând că acum fiecare județ al țării are cel puțin un hub 3D printing într-un liceu local.

„Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2024 eforturile pentru accesul elevilor şi profesorilor la competențele digitale reale și actuale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România și la susținerea meseriilor viitorului. Aceștia participă la noi programe de certificare internațională în modelare și imprimare 3D și robotică în licee.

Demonstratie roboti – 3DUTECH
3D Printed ROBO4Humanity – concurs pentru elevi și Teach for Future – concurs pentru profesori

Mai mult, în cadrul ediției din acest an se va relansa concursul național 3DUTECH de 3D design & printing & robotics, dedicat tuturor liceenilor și profesorilor pasionați de tehnologie, care încurajează spiritul de competiție și crearea unei comunități extinse de practică în domeniul imprimării 3D și a roboticii. Concursul național 3DUTECH este inclus în Calendarul concursurilor școlare publicat de Ministerul Educației și promite să fie un catalizator pentru entuziasm și inovație în rândul liceenilor și profesorilor participanți.

La baza acestei inițiative de a aduce tinerii în contact cu noile tehnologii stau ECDL Romania, Dedeman și Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), parteneriat ce își propune să ofere tinerilor oportunități reale de dezvoltare. Scopul proiectului este de a dezvolta competențe practice solide pentru tineri, pregătindu-i pentru provocările și oportunitățile pieței muncii în continuă evoluție.

Educația trebuie să inspire, să ofere cunoștințe practice și să lase loc imaginației. Atunci când vine vorba de a pune în practică educația primită, toți ne confruntăm cu o dilemă în alegerea unei cariere. Prin această campanie, ne dorim să susținem o educație bazată pe noi tehnologii și să oferim elevilor și profesorilor competențe relevante și utile pentru viitor.

Elevi si robot – 3DUTECH
62 de licee din România au devenit hub-uri de imprimare 3D, cu sute de profesori și peste 1000 de elevi implicați în proiect

Până în prezent, 62 de licee din România au devenit hub-uri de imprimare 3D, cu sute de profesori și peste 1000 de elevi implicați în proiect. Rezultatele inițiale au demonstrat un interes crescut din partea elevilor și a profesorilor pentru competențele în domeniul tehnologiei 3D Printing, ceea ce a condus la inițiative cum ar fi introducerea unui opțional național pentru liceu de către Ministerul Educației și recunoașterea de către Ministerul Muncii a unei noi ocupații în COR – “tehnician imprimare 3D”. Programul urmărește o actualizare a calificărilor, care să țină pasul cu realitățile din piața muncii profund influențată de transformările tehnologice.

Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediție, cel puțin 10 licee din țară sunt dotate cu imprimante 3D performante, iar cel puţin 20 de profesori și 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internațional ECDL/ ICDL 3D Printing.

Ediția a șasea se desfășoară în perioada ianuarie – iunie 2024 și urmărește activarea a 12 noi 3D printing hubs în următoarele licee:                                                   

  • Colegiul Național „Andrei Mureșanu”- Bistrița, județul Bistrița-Năsăud
  • Colegiul Național „Avram Iancu”- Cîmpeni, județul Alba
  • Colegiul Național „Barbu Știrbei”- Călărași
  • Colegiul Național „Ion Minulescu”- Slatina, județul Olt
  • Colegiul Național „Octavian Goga”- Miercurea-Ciuc, juețul Harghita
  • Colegiul Tehnic Reșița, județul Caraș-Severin
  • Liceul Teoretic „Alexandru Ghica”- Alexandria, județul Teleorman
  • Liceul Teoretic „Carol I”- Fetești, județul Ialomița
  • Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”- Iași
  • Liceul Teoretic “Ion Heliade Radulescu”- Târgoviște, județul Dâmbovița
  • Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”- Medgidia, județul Constanța
  • Liceul Teoretic „Tudor Vianu”- Giurgiu

Concursul național 3DUTECH este inclus în Calendarul concursurilor școlare publicat de Ministerul Educației și promite să fie un catalizator pentru entuziasm și inovație în rândul liceenilor și profesorilor participanți.

Opționalul național de modelare și imprimare 3D a fost introdus de Ministerul Educației și poate fi accesat în licee.

Ocupația tehnician imprimare 3D este recunoscută de Ministerul Muncii în COR.


2 comments
  1. Oare de ce activitatile acestea nu sunt prinse in programa de invatamant?
    Inainte de ’89 in licee erau ore de practica. Au fost inlocuite cu fel de fel de trasnai si acum activitatile aplicative se fac la afterschool contra cost.

    1. Ți-ai răspuns singur: nu sunt bani pentru asta în buget.

      De ce nu sunt bani? Legea a spus de ceva vreme că educația trebuie finanțată cu 6% din PIB (acum au schimbat pe un procent din bugetul generalizat). Anul trecut au fost alocate educației fonduri echivalente cu 2.1% din PIB, iar o parte erau fonduri europene (la care suntem ”campioni” la absorbție).

      Deci, am identificat o cauză? Păi vezi. (Iar asta cu subfinanțarea e nu de ieri, de alaltăieri, ci de 35 de ani, minim.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din statele care performează la testele PISA au mai multe ore de științe decât media OCDE – raport Education at a Glance 2023 / Ligia Deca: În noile planuri-cadru ar fi de dorit să găsim niște formule în care să creștem apetitul pentru știință și curiozitatea copiilor. Proiectul care vizează predarea fizicii în mod experimental ajută enorm pentru alegerile pe care elevii le fac mai târziu

Unele dintre țările membre OCDE care au înregistrat printre cele mai mari scoruri în cadrul PISA 2018, inclusiv Estonia, Finlanda sau Coreea de Sud, figurează cu un număr superior de…
Vezi articolul

Profesorii vor fi obligați să aibă activități legate de prevenția și combaterea consumului de droguri, în cadrul programului “Școala Altfel”, din acest an școlar, spune secretarul de stat în Ministerul Educației Kallós Zoltán

Școlile vor fi obligate să abordeze teme legate de prevenția și combaterea consumului de droguri în cadrul programului Școala Altfel din acest an școlar, potrivit secretarului de stat din Ministerul…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Cum introducem inteligența artificială în școli? INTERVIU Profesoara Yiran Zhao, expert OECD: Ca să le dăm cu adevărat putere profesorilor atunci când promovăm tehnologiile AI, cheia este să gândești din perspectiva profesorului

Cum introducem inteligența artificială în școli și licee? „Primul lucru la care se va gândi un profesor când îi vei spune că poate folosi inteligența artificială pentru învățare personalizată va…
Vezi articolul

VIDEO Cinci liceeni au câștigat un concurs cu tema „Drepturile omului în timpul pandemiei”, organizat de Ambasada SUA. Atașatul cultural, William O’Connor: Pentru mine e uluitor să văd unde a ajuns această națiune în 30 de ani

Câştigătorii concursului „Drepturile omului în timpul pandemiei”, organizat pentru liceeni de Ambasada SUA la București, au fost desemnați, miercuri, în cadrul unei ceremonii care a avut loc online, transmite Agerpres.…
Vezi articolul