Lista celor 10 școli selectate în cadrul proiectului-pilot de predare transdisciplinară a educației financiare LifeLab by BCR a fost anunțată de organizatori pe site-ul proiectului. Acestea sunt din 4 județe, iar printre ele sunt atât colegii naționale, cât și licee tehnologice și școli gimnaziale.
Programul care aduce educația financiară interdisciplinară, de la grădiniță și până la liceu este o soluție propusă de Școala de Bani și BCR pentru creșterea nivelului de educație financiară și pregătirea generațiilor pentru independență financiară, cât și pentru responsabilizarea lor cu privire la bani. Prin materialele dezvoltate și cu ajutorul profesorilor implicați în program, LifeLab va aduce și în 2024 în sălile de clasă elemente de educație financiară, în toate ciclurile de învățământ, la o serie variată de discipline școlare.
Au fost selectate cele 10 școli finaliste care vor face parte din programul LifeLab 2.0:
- Colegiul Național „Radu Negru”, Făgăraș, Brașov
- Școala Gimnazială Iernut, Mureș
- Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, Mureș
- Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă”, Cioranii de Jos, Prahova
- Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” Breaza de Sus, Prahova
- Școala Gimnazială „I. A. Bassarabescu”, Ploiești, Prahova
- Școala Gimnazială „Bucșoaia”, Frasin, Suceava
- Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir”, Suceava
- Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Câmpulung Moldovenesc, Suceava
- Școala Gimnazială Putna, Suceava
Următorul pas, pentru școlile înscrie, se va desfășura în perioada ianuarie-februarie 2024, când vor avea loc formarea profesorilor și directorilor din aceste unități de învățământ, conform calendarului proiectului.
Cum ajută LifeLab școlile participante?
- Acces la un curs complementar de educație financiară de 20 de ore, ce oferă profesorilor 20 credite
- Materiale educaționale special dezvoltate de experți și profesori, unde noțiunile financiare sunt îmbinate cu toate disciplinele de bază predate la școală
- Educație pentru viață prin sprijin în dezvoltarea de competențe relevante, precum comunicarea, gestionarea responsabilă a resurselor, colaborarea sau planificarea
- Mentorat cu experți educaționali pentru profesori, pe tot parcursul proiectului
- Organizarea unui eveniment fizic pentru copii, profesori și elevi în care învață despre educație financiară de la traineri din cadrul Școlii de Bani și de la roboțelul Pepper
- Un modul dedicat directorilor prin care aceștia să devină manageri financiari mai buni în școala lor
- Finanțare de 2.000 EUR la finalul proiectului pentru școlile care implementează programul
- Acces la o comunitate de școli care se implică în proiecte relevante, cu impact în calitatea actului educațional, dar și în gradul de motivare al elevilor
Despre LifeLab
Proiectul educațional pilot LifeLab a fost lansat în septembrie 2022 de BCR, alături de FabLab și Asociația Edupedu, în două școli din România: Colegiul Național „Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel și Școala „Generală Nr. 1” – Poiana Mărului. Proiectul a avut ca scop introducerea elementelor de educație financiară în toate ciclurile de învățământ, în cadrul diferitelor discipline școlare. Abordarea adoptată este una interdisciplinară, astfel materialele educaționale elaborate îmbinând noțiunile de educație financiară cu disciplinele deja predate la școală, conținutul fiind adaptat fiecărui ciclu de învățare (primar, gimnazial, liceal). Ipoteza de la care LifeLab a plecat este aceea că dezvoltarea competențelor financiare în cadrul mai multor materii va duce nu numai la creșterea cunoștințelor și abilităților de educație financiară, ci și a gradului de interes al elevilor față de activitatea școlară.
2 comments
Sa pui profesorii (categorie care este plătită sub sau în cel mai bun caz cu salariul mediu pe economie)sa si predea elevilor educație financiara elevilor,este cruzime si bataie de joc
Să mă pună pe mine. Să vadă ce înseamnă să fii profesor (și ce poți face cu salariul primit, pentru ce fel de obligații de serviciu, comparabil cu nivelul studiilor și cursurilor de formare și paraformare) și să fugă de domeniul ăsta ca de necuratu’.
Iar după aia să vedem ce discipline se mai reduc pentru că nu mai are cine să le predea. Să ajungem la nivelul pre-1950, când majoritatea săracilor făceau 4 clase, că mai mult nu-și permiteau. Văd că de la prea mult bine, oamenii uită de timpurile când a fost rău. Poate e momentul să-și amintească.