LISTĂ Afecțiunile pentru care părinții pot amâna înscrierea copiilor în clasa pregătitoare 2024 / Joi, 11 martie, încep înscrierile în învățământul primar

4.432 de vizualizări
Foto: © Gergely Zsolnai | Dreamstime.com
În cazuri justificate, părinții pot amâna înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, potrivit ordinului nr. 4.019 din 15 martie 2024, document care aprobă metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar și a calendarului. Conform Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), miercuri, 10 aprilie, este ultima zi în care se pot depune cererile de amânare.

Art. 6 – „(4) La cererea scrisă a părinților/reprezentantului legal, în cazuri justificate, înscrierea în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august a anului în care se face înscrierea poate fi amânată cu maximum un an”, prevede metodologia.

Cererea de aprobare a amânării înscrierii și documentele justificative vor fi transmise/depuse online(clasapregatitoare@ismb.ro) sau înregistrate la Registratura ISMB, după cum se arată în informare.

„Cererea va fi însoțită de fotocopii ale certificatului de naștere al copilului și a cărții de identitate a părintelui, precum și de un document medical din care să reiasă că este inapt pentru începerea școlarizării, a unei afecțiuni care poate constitui cauză de amânare a începerii școlarizării la vârsta de 6 ani, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Sănătății nr.430/2004 pentru aprobarea Baremului medical cu afecțiunile care pot constitui cauze de amânare a începerii școlarizării la vârsta de 6 ani”, potrivit ISMB.

Afecțiunile care pot constitui cauze de amânare a începerii şcolarizării la vârsta de 6 ani, potrivit Ordinul 430/2004 al Ministerului Sănătății:

  1. „Tulburări severe de nutriţie (cu greutate corporală sub 16 kg la băieți şi sub 15 kg la fete şi/sau hemoglobină sub 9,5 g/dl)
  2. Tuberculoză (indiferent de localizare) în evoluţie şi formele recent stabilizate (sub 6 luni de la stabilizare)
  3. Leziuni cardiace (congenitale sau dobândite) organice, cu semne incipiente sau manifeste de decompensare
  4. Tulburări de ritm cardiac patente
  5.  Boli circulatorii cu tulburări manifeste (arteriopatii, venopatii, limfopatii)
  6. Bronhopneumopatii cronice trenante
  7. Astm bronşic sub tratament
  8.  Hepatită virală acută (în ultimele 12 luni)
  9. Hepatită cronică (persistentă sau agresivă)
  10.  Sindroame de malabsorbţie neechilibrate terapeutic
  11. Alte afecţiuni digestive cronice cu semne manifeste
  12.  Glomerulonefrită (în ultimele 12 luni)
  13.  Alte nefropatii cronice cu semne de decompensare
  14. Anemii cronice feriprive cu hemoglobină sub 9,5 g/dl
  15. Anemii hemolitice cu crize de hemoliză şi/sau splenomegalie
  16. 16. Anemie Biermer
  17. 17. Talasemie majoră Cooley
  18.  Aplazii medulare
  19. Purpură trombocitopenică idiopatică cu splenomegalie
  20. Agranulocitoză
  21.  Hipersplenism
  22. Hemopatii cu sângerări
  23. Histiocitoză X cronică
  24.  Boala Hand-Schuller-Cristian
  25.  Sarcoidoză
  26. Reumatism articular acut, inclusiv Coreea Sydenham (în ultimele 6 luni)
  27.  Reumatisme cronice în faze evolutive
  28.  Colagenoze (lupus eritematos diseminat, sclerodermie, dermatomiozită, periarterită nodoasă)
  29.  Boli maligne (leucemie, limfoame şi reticuloane maligne etc.)
  30. Imunodeficienţe primare
  31. Diabet zaharat insulinodependent tip I
  32. Boli metabolice cu impact asupra dezvoltării somatice şi neuropsihice
  33. Tireotoxicoză (hipertiroidie)
  34.  Tiroide cronice
  35.  Insuficienţă cortico-suprarenală primară
  36.  Mixedem congenital
  37. Diabet insipid
  38.  Sindrom Turner
  39. Sindrom adrenogenital (hiperplazie suprarenală congenitală) cu pierdere de sare
  40. Deficienţe de creştere staturală din orice cauză (sub 107 cm la băieţi şi sub 105 cm la fete)
  41. Alte endocrinopatii manifeste
  42. Obezitate cu insuficienţă respiratorie restrictivă sub 75%
  43. Întârziere mentală uşoară (coeficient de inteligenţă 50-69)
  44. Intelect de limită (coeficient de inteligenţă 70-89)
  45. Tulburări de dezvoltare a limbajului şi vorbirii
  46. Tulburări specifice de dezvoltare motorie
  47. Tulburări invalidante ale dezvoltării (autism infantil etc.)
  48. Tulburări hiperkinetice
  49.  ulburări emoţionale şi imaturitate afectiv-comportamentală (anxios-fobică etc.)
  50. Tulburări ale funcţiei sociale (mutism electiv etc.)
  51. Ticuri cronice (motorii, vocale, boala Gilles de la Tourette)
  52. Alte tulburări de comportament şi emoţionale (encomprezis, enurezis diurn, bolboroseală, balbism etc.)
  53. Tulburări mentale organice
  54. Traumatism cranian forte (în ultimele 6 luni) şi sechele după traumatism cranian
  55. Epilepsie cu crize rezistente la tratament
  56. Handicap motor sau neuromotor (paralizii cerebrale infantile – boala Little, plegii; boli neuromusculare miastenii, distrofie musculară Duchenne, miotonii, miopatii; afecţiuni inflamatorii, tumorale, vasculare cerebrale sau periferice)
  57. Meningită sau meningoencefalită (în ultimul an) ori sechele după acestea
  58. Alte afecţiuni neuropsihice manifeste
  59. Hipoacuzii cu pierdere socială de auz mai mare de 20 decibeli
  60. Otită medie supurată bilaterală recidivantă (în ultimele 6 luni)
  61.  Tulburări de dicţie şi fonaţie, care împiedică o comunicare cvasinormală (dificultăţi importante în pronunţarea unor foneme, rinolalie, sigmatism etc.)
  62. Sindrom Meni’f3re
  63. Alte boli O.R.L. severe
  64.  Scăderea acuităţii vizuale după corecţie la ambii ochi sub 1/2 cc
  65.  Scăderea acuităţii vizuale după corecţie la un ochi sub 1/10 (inclusiv lipsa unui ochi), indiferent de acuitatea vizuală la celălalt ochi
  66.  Miopie progresivă cu leziuni de coroidoză miopigenă la fundul de ochi
  67. Astigmatism cu tulburări mari de acomodare
  68. Strabism cu tulburări accentuate de motilitate oculară, care necesită tratament ortoptic (sau cu ambliopie forte ori medie, în curs de recuperare)
  69. Alte afecţiuni grave oculare (glaucom congenital, dezlipiri de retină sub 1 an, cu acuitate vizuală normală etc.)
  70. Eczemă cronică întinsă, rebelă la tratament
  71. Dermatoză micotică manifestă
  72.  Dermatoze buloase
  73. Psoriazis întins
  74.  Alte boli cronice de piele cu tulburări manifeste
  75. Malformaţii congenitale ale membrelor (ectromelii transversale sau longitudinale, aplazii de membre ori de segmente de membre)
  76. Scolioze congenitale sau esenţiale mai mari de 20°
  77.  Inegalităţi de membre, mai mari de 2 cm
  78.  Luxaţie congenitală de şold
  79.  Picior strâmb congenital în tratament
  80. Artrogripoză
  81. Pectus excavatum cu insuficienţă respiratorie de tip restrictiv sub 75%
  82. Osteomielită acută sau cronică
  83. Sechele motorii după poliomielită
  84. Tumori benigne sau maligne ale aparatului locomotor
  85. Osteocondrită de şold
  86. Orice afecţiune traumatică totală chirurgicală cu osteosinteză metalică (fracturi)
  87. Alte afecţiuni osteomusculoarticulare, congenitale sau dobândite, cu semne clinice manifeste
  88. Orice afecţiune cronică severă pe care specialistul din domeniul medical respectiv o consideră stânjenitoare unei şcolarizări normale la vârsta de 6 ani.”

Foto: © Gergely Zsolnai | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENTE Clasa pregătitoare 2024. Modele de cerere pentru evaluarea dezvoltării copiilor în vederea înscrierii sau amânării clasei pregătitoare, care se depun în perioada 28 martie – 10 aprilie
GHID Înscrierea în clasa pregătitoare 2024. Din 11 aprilie, părinții depun cererile la școală sau online / Clarificări de la Ministerul Educației la cele mai frecvente întrebări
DOCUMENTE Clasa pregătitoare 2024. Modele de cerere pentru evaluarea dezvoltării copiilor în vederea înscrierii sau amânării clasei pregătitoare, care se depun în perioada 28 martie – 10 aprilie
DOCUMENT Reguli înscrierea la clasa pregătitoare 2024. Părinții pot cere amânarea înscrierii copiilor care împlinesc 6 ani până pe 31 august, “în cazuri justificate” / Model de cerere
OFICIAL Luni, 25 martie, școlile trebuie să afișeze numărul de clase pregătitoare / Calendarul complet pentru înscrierea la clasa pregătitoare 2024

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, Andreia Bodea: Unii elevi nu mai înțeleg pentru ce trebuie să învețe. Un elev de 17 ani mi-a spus că vrea să dea un tun și să se retragă. Noi în școală oferim modele, dar părinții nu ne lasă să ne facem treaba

Directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, Andreia Bodea, spune într-un interviu acordat TVR2, în emisiunea Educația la putere, că “unii elevi nu mai înțeleg pentru ce trebuie să…
Vezi articolul

Sindicatele FSLI cer sancționarea elevilor și părinților care postează filmulețe din timpul predării online. Simion Hăncescu: Profesorii, amenințați cu desfacerea contractului de muncă dacă nu predau online. Este un abuz

Acces la internet de mare viteză în școli, laptopuri, camere video pentru filmarea lecțiilor online și sancțiuni pentru elevii și părinții care „aduc grave prejudicii de imagine unor cadre didactie,…
Vezi articolul

Vacanța de Crăciun 2024: Ultima zi de școală este vineri, 20 decembrie. Elevii și copiii de grădiniță intră în vacanța de iarnă pe 21 decembrie și revin la școală pe 8 ianuarie 2025 / Calendarul simulărilor examenelor naționale 2025

Vineri, 20 decembrie, este ultima zi de cursuri din modulul 2 pentru elevi și pentru copiii de grădiniță, potrivit structurii anului școlar 2024-2025. De sâmbătă, 21 decembrie 2024, și până…
Vezi articolul

Lipsa cantinelor, principala problemă în desfășurarea programului “Masă caldă în școli”, arată un raport al ministerului / Existența unei cantine nu este criteriu în alegerea școlilor din programul pilot. În toată țara, doar 10% dintre unitățile de învățământ din țară au cantine

Principala problemă semnalată în desfășurarea programului masă caldă în școli este lipsa cantinelor școlare sau a spațiilor destinate servirii mesei calde, arată raportul privind stadiul implementării Programului – pilot „Masă…
Vezi articolul

Persoanele care vor să ocupe locuri de muncă, dar nu au finalizat școala primară, gimnaziul sau liceul, pot opta pentru programul gratuit „A doua Șansă” ca să-și finalizeze studiile – Ministerul Educației

Ministerul Educației va asigura, prin programul „A doua șansă”, locuri pentru persoanele care sunt apte de muncă, dar nu au studiile primare sau gimnaziale finalizate, oriunde există această nevoie, a…
Vezi articolul