LISTA 98 de școli și licee din București, avizate pentru Programul „Școală dupa școală” în anul școlar 2024-2025

4.219 vizualizări
Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com
Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat lista școlilor și liceelor din București în care va funcționa Programul „Școală după şcoală”, în anul școlar 2024-2025. 93 de școli au primit avizul ISMB pentru a primi elevi din învățământul primar. Cele mai multe școli sunt în sectorul 3 și sectorul 6, câte 27 de unități de învățământ.

Programul „Școală dupa școală” funcționează conform metodologiei din 2011, completată printr-un ordin al ministerului educației în 2017.

  • Metodologia nouă de organizare a programului „Școală dupa școală”, care ar trebui să pună în aplicare prevederile legii învățământului preuniversitar, încă nu a apărut. Prevăzută inițial pentru 1 februarie 2024, metodologia a fost amânată pentru 2 mai 2024, prin ordinul nr. 3.069 din 15 ianuarie 2024, însă Ministerul Educației nu a respectat calendarul. 
Lista școlilor și liceelor din București, avizate pentru Programul „Școală dupa școală” în anul școlar 2024-2025

În conformitate cu OMECTS nr. 5349/07.09.2011 privind aprobarea Metodologiei de Organizare a Programului „Școală dupa școală” publicat in MO nr. 738/20.10.2011, art. 3 (6), OMEN 4802/31.08.2017 si a Procedurii Operaționale a ISMB nr. 4436/28.02.2024, în ședința CA a I.S.M.B din data de 14.06.2024, următoarele unități de învățământ au obținut avizarea de funcționare a Programului „Școală după şcoală”, în anul școlar 2024-2025, potrivit ISMB: 

Înscrierea în Programul „Școală dupa școală”, parcurgerea și retragerea din acesta, conform metodologiei din 2011

„Programul SDS este complementar programului școlar obligatoriu și are un caracter opțional pentru elev.

Înscrierea elevilor în Programul SDS se face pe baza cererii scrise a părinților/tutorilor legali ai elevilor, adresată oricărei unității de învățământ care organizează acest program. În cerere, părintele/tutorele precizează pachetul educațional pentru care optează, după consultarea specialiștilor implicați în program și respectând opțiunile elevului.

La înscriere, părintele/tutorele semnează cu directorul unității de învățământ un contract de parteneriat în care sunt stipulate rolurile și responsabilitățile atât ale părinților, cât și ale școlii. Modelele de contracte de parteneriat școală-familie în cadrul Programului SDS sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.

Înscrierea în Programul SDS se face pe tot parcursul anului școlar pentru un Program SDS care funcționează deja și la începerea anului școlar pentru unul nou. Grupele pot fi constituite pe clase, pe ani de studiu și în grupe mixte.

Prezența elevilor la Programul SDS este monitorizată zilnic de către cadrele didactice, care înștiințează familia în momentul în care elevul înregistrează absențe.

Retragerea din Programul SDS se face la cererea părintelui/tutorilor legali, prin înștiințare scrisă înaintată unității de învățământ la care s-a depus cererea de înscriere în program”, conform Articolului 10.

Prevederile despre Programul „Școală dupa școală” din legea învățământului preuniversitar

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că unitățile de învățământ pot organiza „Școala după școală“, care cuprinde activități educative pentru consolidarea, remedierea sau aprofundarea competențelor dobândite de elevi:

Articolul 74 – „(1) În unitățile de învățământ preuniversitar se poate derula programul „Școala după școală“, care are caracter complementar în raport cu programul școlar și cuprinde activități educative pentru consolidarea, remedierea sau aprofundarea competențelor dobândite de elevi în cadrul programului școlar, precum și alte activități pentru susținerea dreptului la educație, inclusiv de tip recreativ sau de timp liber.

(2) Programul prevăzut la alin. (1) se organizează de către unitatea de învățământ preuniversitar în parteneriat cu autoritățile publice locale, CJRAE/CMBRAE, alte unități de învățământ, biblioteci locale/județene, asociații de părinți, culte religioase recunoscute în România sau cu voluntari sau organizații neguvernamentale cu obiect de activitate în domeniul educației ori conexe, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului educației.

(3) Hotărârea de derulare a programului „Școala după școală“ se adoptă de unitatea de învățământ preuniversitar, prin hotărârea consiliului de administrație, pe baza unei analize de nevoi. Activitățile desfășurate în cadrul acestuia pot fi extinse cu elevii după sau înaintea orelor de curs, dacă unitatea de învățământ dispune de infrastructura și de personalul de specialitate necesare implementării.

(4) Statul finanțează, din bugetul de stat, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, în limita sumelor alocate cu această destinație, programul „Școala după școală“ pentru elevii din învățământul primar, gimnazial și liceal.

(5) Finanțarea programului „Școala după școală“ poate fi făcută inclusiv prin fonduri externe nerambursabile ori din bugetele autorităților administrației publice centrale și locale sau de către universități, în conformitate cu dispozițiile legale aplicabile.

(6) Activitățile derulate în cadrul programelor de tip „Școala după școală“ pot fi realizate inclusiv în regim de plata cu ora de personal didactic de predare și, în regim de voluntariat, de către persoane cu pregătire în domeniul pedagogic, în situația în care unitatea de învățământ desfășoară programul în parteneriat cu o organizație neguvernamentală sau cu un cult religios recunoscut în România.”

Articolul 77 – „(12) Elevii identificați ca fiind în categoria cu risc de abandon școlar participă cu prioritate la activitățile programului „Școala după școală“, ale programului național „Învățare remedială“, la activitățile de consiliere psihopedagogică și beneficiază de gratuitate la taberele organizate în centrele de agrement aflate în domeniul statului.”

Citește și:
Lista școlilor din București care pot organiza programul Școala după Școală sau au semiinternat în anul școlar 2024-2025, publicată de ISMB. Doar 39 de școli au semiinternat
Întârziere de 3 luni a regulilor pentru programul „Școala după școală”, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prefectul Capitalei: Mâine se întrunește Comitetul pentru Situații de Urgență și Inspectoratul Școlar va decide închiderea școlilor / Medicii și asistenții de la școlile în scenariu roșu vor fi detașați la spitalele care tratează pacienți COVID

“Mâine se întrunește Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență”, a anunțat duminică seară prefectul Capitalei, Gheorghe Cojanu. În cadrul ședinței Comitetului, școlile din București vor schimba scenariul, dar decizia de…
Vezi articolul

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul