LISTĂ: 42 de hârtii, comisii, documente și adeverințe sau registre din școli, propuse pentru eliminare de profesori și părinți

42.227 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Peste 300 de profesori și părinți au spus care sunt documentele pe care le consideră inutile în școli și care birocratizează excesiv actul didactic. Răspunsurile au fost centralizate într-o listă cu 42 de puncte, în urma unui chestionar online lansat de Asociația Human Catalyst, care face parte din Comisia pentru debirocratizarea activității didactice din învățământul preuniversitar, cunoscută sub numele de „Comisia de tăiat hârtii”.

Descarcă de aici Raportul integral realizat de Asociația Human Catalyst și care cuprinde răspunsul a 350 de persoane.

Foto: Asociația Human Catalyst

Iată care au fost o parte dintre propunerile pentru eliminarea unor documente/comisii:

  1. Procese verbale în 3 sau mai multe exemplare
  2. Proces verbal – consiliere părinților
  3. Documentele privind „Laptele și cornul”
  4. Documentele privind „Bani de liceu”
  5. Documentele privind „Programului pentru scoli al României”
  6. Documentele privind bursele sociale și de alte tipuri de burse
  7. Documentele privind „Fiecare copil in grădinița”
  8. Planificări în 3 exemplare
  9. Caietul de observații în învățământul preșcolar
  10. Registrul de prezență
  11. Registrul de serviciu
  12. Comisia SCIM
  13. Comisia CEAC
  14. Comisia PSI și SSM
  15. Raport semestrial
  16. Raport anual
  17. Mapa profesorului / învățătorului
  18. Mapa dirigintelui
  19. Adeverința medicală de intrare in colectivitate a copilului
  20. Rapoartele și procesele verbale de la comisiile metodice
  21. Fisa de evaluare periodica a calității ceruta de ARACIP
  22. Graficul de pregătire BAC
  23. Procese-verbale serviciul pe școală
  24. Procese verbale făcute in „Săptămâna Altfel”
  25. Chestionare si procese verbale CDS
  26. PSI – Plan de Servicii Individualizat
  27. Desființarea cercurilor metodice
  28. Graficul cu planificarea tezelor
  29. Graficul de pregătirea pentru concursuri
  30. Tabel cu credite formare continuă
  31. Fișă de progres / regres
  32. Chestionare privind satisfacția elevilor / părinților / profesorilor, pe diferite teme
  33. Convocator întâlniri cu părinți
  34. Adeverință de “Apt pt. Ed. Fizica” de la medicul de familie solicitata de școală la începutul anului școlar. O birocrație. Copilul nu este supus unui control medical, adeverința se eliberează de foarte multe ori părintelui, fără să fie prezent copilul la medic.
  35. Platforma CEAC
  36. Dosarul profesorului, atâta timp cât exista un dosar al catedrei
  37. Controalele celor de la APIA
  38. Raport de catedră
  39. Date referitoare la elevi neexploatate, neinterpretate pentru o mai buna inserție socio-profesionala
  40. Tabele cu abonamentele si biletele pt. decont navetă
  41. Schițele de proiect didactic pentru cadrele didactice cu vechime deoarece oricum ne pregătim pentru ore și trebuie uneori completate aceleași obiective de referință sau operaționale
  42. Proiectele didactice zilnice după obținerea definitivatului

Lista a fost întocmită de Asociația Human Catalyst în urma consultării online a peste 350 de persoane, din care 303 cadre didactice și 12 părinți.

Comisia de tăiat hârtii are 32 de membri. Despre componența acestei comisii Edupedu.ro a scris în exclusivitate. Printre aceștia se numără președintele ARACIP, Șerban Iosifescu, Horia Corcheș – profesor, Claudia Chiru – învățătoare, lideri sindicali de la FSLI și FSE Spiru Haret, Laura Greta Marin – președintele Asociației Human Catalyst sau Daniela Vișoianu – președinte Coaliția pentru Educație.

Potrivit Ministerului Educației, obiectivul comisiei este acela de a elabora un raport menit să fundamenteze procesul de debirocratizare a activității cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.

Raportul elaborat urmează a fi supus consultării publice în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 (începutul semestrului al II-lea). Ulterior, pe baza propunerilor și observațiilor primite din partea tuturor celor interesați, Ministerul Educației și Cercetării va adopta un document/ instrument de politică educațională pe această temă.

Reamintim că ministrul Educației Monica Anisie și-a făcut publică adresa de email și le-a solicitat tuturor profesorilor, în premieră pentru un ministru al Educației, să îi trimită pe email toate „problemele care considerați că vă îngreunează munca”.

FOTO: Man photo created by pressfoto – www.freepik.com


6 comments
  1. Și să nu uităm de planificarea aceea absurdă pt consilierea părinților, care oricum nu are niciun sens, părintele vine, dacă vine, cu problema lui, cu după planificarea mea. Și în anii anteriori aveam și consilierea copiilor, tot după planificare, la grădiniță…

  2. Toate grădinițele să redevină unități de învățământ cu personalitate juridică. Să nu mai fie arondate școlilor. Managementul ar fi de o sută de ori mai bun, instituția să aibă distinația care-i poartă numele( acum sunt înghesuite clasele pregătitoare , în aceste locații, și au fost eliminate sălile de sport, cabinete metodice, săli de fetivități , etc).
    Grădinița să fie obligatorie ,începând cu grupa mică. Numărul preșcolarilor să nu depășească 20 la fiecare grupă.

  3. Am râs cu poftă! O înșiruire de aberații debitate de niște oameni care habar n-au că tot ce înseamnă bani, trebuie decontat. Că-s bani de la UE sau guvern pentru programe, că-s banii de salarii, toți trebuie justificați prin acte. Cum să scoți registrul de prezență sau actele de numire pe post și cele de studii? Pe ce bază să te poată plăti școala? Și multe altele, la fel de aiurea.

    1. Când râdem cu poftă, trebuie să avem certitudinea că ne aflăm în faţa unui spectacol de comedie, farsă sau teatru absurd. Şi nu cred că cei care au făcut aceste propuneri s-au gândit la un efect butaforesc din partea cititorilor. Într-adevăr, de ani!… cadrele didactice sunt asaltate de o groază de hârtii care nu au alt rost, decât să-i îndepărteze cât de mult de menirea lor. Să înţeleagă toată lumea că profesorii nu sunt funcţionari!!! Să vă ofer şi eu un exemplu de ,,meşteşug de tâmpenie” pentru a cita un clasic al literaturii noastre, care excepţional!!! a elaborat şi primul abecedar după care a studiat şi M.Sadoveanu: condica. Vă rog să aveţi răbdarea de a citi ce urmează, căci sunt argumentele. La începutul anului şcolar fiecare profesor elaborează o planificare, pentru fiecare nivel de studiu. Ea există în format electronic, la dosarul personal, la dosarul catedrei. Ce înseamnă să semnezi zilnic condica? Să copiezi a patra oară planificarea, oră cu oră, pentru fiecare clasă! Prin urmare, cu tot respectul pentru cei care sunteţi responsabili cu plăţile salariale în învăţământ, aflaţi o altă modalitate prin care ne puteţi monitoriza prezenţa. Şi dumneavostră ştiţi că o semnătură, nu atestă că ora s-a şi efectuat! Altele sunt instrumentele prin care se poate verifica prezenţa la ore: caietele elevilor, activităţile cotidiene pe care le efectuăm alături de ei. Ca să nu mai vorbim şi de instrumentele de evaluare a calităţii activităţii noastre! Aşadar, oricine doreşte să verifice prezenţa profesorilor la ore, trebuie să ia act de alte instrumente şi nicidecum de condică şi tot soiul de hârtii. Şi da, ştiu sigur, că nici dumneavoastră, cei din domeniul administrativ nu semnaţi tematica fiecărei ore într-o zi de serviciu. Cum ar fi de exemplu să scrieţi în dreptul orei de la 10 la 11 că aţi servit cafeaua?! Prin urmare, înainte de a râde cu poftă, ar fi bine să cugetăm la ce se întâmplă prin diferite instituţii, cum este şi şcoala.

  4. Lista a fost întocmită de Asociația Human Catalyst și

    FePAL – Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România

    în urma consultării online a peste 350 de persoane, din care 303 cadre didactice și 12 părinți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

Conferință pentru profesori și învățători la Iași – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Aula Magna – pe 16 noiembrie: Școala de Bani începe școala – discutăm despre educație financiară într-un context transdisciplinar / Înscrieri deschise pentru cadrele didactice

Seria de conferințe regionale din seria „Școala de bani începe școala: resurse educaționale transdisciplinare de educație financiară“, se încheie luna aceasta la Iași. Evenimentul este organizat pe 16 noiembrie 2023,…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Ministerul Educației, în ziua în care titularizarea a fost suspendată: Imediat după încetarea stării de alertă, Ministerul va dispune reluarea acestor activități, care se vor realiza conform unui calendar aprobat prin ordin

Concursul de titularizare 2020 a fost suspendat, anunță Ministerul Educației printr-un comunicat oficial, abia la o zi după ce ministrul a semnat un ordin pentru suspendarea concursului și chiar în…
Vezi articolul

Subiecte greșite la simularea de Matematică la clasa a VIII-a, primite de copii din Bacău. Inspectoratul Școlar: Elevii au primit subiectele de anul trecut. Vor da o nouă simulare

Subiecte greșite au fost primite de elevii de clasa a VIII-a la simularea examenului de Matematică în comuna Răchitoasa din județul Bacău, anunță deputatul PNL Tudorița Lungu, citată de Agerpres. Oficialii…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

Cum introducem inteligența artificială în școli? INTERVIU Profesoara Yiran Zhao, expert OECD: Ca să le dăm cu adevărat putere profesorilor atunci când promovăm tehnologiile AI, cheia este să gândești din perspectiva profesorului

Cum introducem inteligența artificială în școli și licee? „Primul lucru la care se va gândi un profesor când îi vei spune că poate folosi inteligența artificială pentru învățare personalizată va…
Vezi articolul