LISTĂ 17 universități din România pot beneficia de finanțări pentru construcția sau modernizarea căminelor studențești în cadrul a două apeluri prin PNRR, în valoare de peste 70 de milioane de euro

621 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
17 universități din țară vor beneficia de finanțări pentru construcția sau modernizarea căminelor studențești în urma a două apeluri de proiecte din cadrul PNRR, în valoare de peste 70 de milioane de euro, a anunțat Ministerul Educației vineri, 1 noiembrie. Astfel, 43.028.568 de euro revin realizării de noi spații de cazare, iar 27.275.000 de euro vor fi utilizați pentru modernizarea spațiilor de recreere și lectură, respectiv a căminelor.

Cei 70.303.568 de euro au fost alocați prin 2 proiecte finanțate prin PNRR:

  • Modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil, cu un total de 27.275.000 de euro. Dintre aceștia, 17.285.000 de euro sunt destinați spațiilor de recreere și lectură, iar restul de 9.990.000 de euro vor fi folosiți pentru modernizarea căminelor.
  • Construcția infrastructurii universitare pentru campusurile studențești ale viitorului, cu un total de 43.028.568 de euro. Întreaga sumă este rezervată construcției de spații de cazare pentru studenți.

În ceea ce privește primul apel menționat, proiectele depuse de 19 universități din toată țara au fost acceptate, conform listei intermediare cu punctajele obținute de acestea. 4 dintre ele sunt în București.

Iată lista universităților ale căror proiecte au fost acceptate în cadrul apelului de modernizare a infrastructurii universitare:

  • Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară;
  • Universitatea Petrol și Gaze din Ploiești;
  • Universitatea Aurel Vlaicu din Arad;
  • Universitatea din Oradea;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
  • Universitatea Politehnica din Timișoara;
  • Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași;
  • Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș;
  • Universitatea din Craiova;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu;
  • Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași;
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica din București;
  • Academia de Studii Economice;
  • Universitatea de Vest din Timișoara;
  • Unitatea Militara 01932;
  • Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia;
  • Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca;
  • Universitatea Tehnică de Construcții din București.

A fost publicată și lista intermediară a punctajelor obținute de universități în cadrul apelului pentru construcția de cămine. 10 dintre cele 12 proiecte depuse de universitățile solicitante au fost acceptate. Este vorba despre:

  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava;
  • Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș;
  • Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport din București;
  • Universitatea din București;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași;
  • Universitatea de Vest din Timișoara;
  • Universitatea Tehnică de Construcții din București;
  • Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara;
  • Universitatea Ovidius din Constanța;
  • Universitatea „Valahia” din Târgoviște.

5 universități vor beneficia de ambele finanțări: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea Tehnică de Construcții din București.

De precizat, cele 2 apeluri sunt de tip competitiv, finanțările acordându-se în ordinea punctajelor obținute, în limita bugetului disponibil. Asta înseamnă că nu toate proiectele care au fost acceptate vor beneficia neapărat de finanțare.

Edupedu.ro va actualiza acest articol atunci când lista finală a proiectelor eligibile va fi publicată de Ministerul Educației.

DOCUMENT Lista intermediară a proiectelor de modernizare a infrastructurii universitare:

DOCUMENT Lista intermediară a proiectelor de construcție a infrastructurii universitare:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Admitere la liceu 2024 fără Evaluare Națională pentru elevii olimpici. Premiile la olimpiadele naționale sau medaliile de la competițiile internaționale pot fi echivalate cu specializările de la liceu / Ce conține dosarul de înscriere

Elevii de clasa a VIII-a care se vor înscrie la liceu în vara anului 2024 și care au obținut premiul I la o olimpiadă națională ori medalii la competițiile școlare…
Vezi articolul

Examenul de admitere la colegiile naționale să poată fi dat și cu subiecte realizate din afara acestora, procentul maxim de admitere să fie coborât de la 90% la 75%, limba română să fie probă separată la Bacalaureat – printre propunerile Alianței Colegiilor Centenare pe tema proiectului de Lege a Învățământului Preuniversitar

Proiectul legii învățământului preuniversitar să păstreze prevederea privind admiterea la Colegiile Naționale, dar să stipuleze că aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al unor asocieri în…
Vezi articolul

Profesorii își pot crea de acum lecții digitale direct pe tablele interactive din clase: parteneriat strategic pentru modernizarea și digitalizarea școlilor din România (P)

Samsung, lider global în domeniul tehnologiei, și Ascendia, lider al soluțiilor educaționale digitale din România, anunță încheierea unui parteneriat strategic, cu scopul de a contribui la modernizarea și digitalizarea școlilor…
Vezi articolul

Profesoara Corina Arghiuș: Faptul că milioane de români au plecat sau mai pleacă din țară nu este doar o problemă economică, ci și una de identitate națională. În lipsa unei educații geografice solide ce i-ar mai face pe acești tineri să revină? Cum poți iubi o țară pe care nu o cunoști?

Profesoara Corina Arghiuș, de la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca face o pledoarie pentru păstratea disciplinei Geografie în trunchiul comun și la clasele a XI-a și a XII-a. Într-un…
Vezi articolul