Ligia Deca și alte oficialități au fost duse de World Vision România să vadă situația din două școli aflate în zone sărace din Ialomița, unde organizația desfășoară programe în sprijinul copiilor / Peste jumătate dintre elevii participanți la un sondaj în astfel de zone spun că li se cer bani de fondul clasei

834 de vizualizări
Foto: World Vision Romania
Ministrul Educației, Ligia Deca, și alte autorități centrale și locale au vizitat, vineri, o școală și un liceu din zone dezavantajate din județul Ialomița, în cadrul unui program prin care organizația World Vision România “încurajează politicienii (…) să meargă în comunități vulnerabile”. Prin acest program, organizația urmărește să ajute decidenții “să identifice, la firul ierbii, nevoile elevilor și apoi să promoveze măsuri prin care să protejeze drepturile tuturor copiilor”, arată World Vision într-un comunicat de presă.

Este vorba despre un nou program al organizației, numit “Autorități la Sat”, iar în prima vizită, organizată înaintea Zilei Internaționale a Drepturilor Copiilor (20 noiembrie), au fost invitați, pe lângă ministrul Ligia Deca: Cristina Cuculas (Secretar General al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului), Cătălina Galer (Consilier de Stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale), Dragoş Pîslaru (Europarlamentar), Jean Badea (subprefect la Prefectura Bucureşti), Gica Dinu (Inspector școlar de educație permanentă și activități extrașcolare ISJ Ialomița), Ileana Buzea (Inspector pentru Management instituțional la ISJ Ialomița).

Vizita a fost programată la o școală și un liceu din comunități dezavantajate. Acolo, World Vision implementează două programe ce au drept scop creșterea nivelului de bunăstare a copiilor și reducerea abandonului școlar, programe “nominalizate ca modele de bună practică”. Inclusiv de către Reprezentanții Băncii Mondiale în România.

Sondaj: Elevii din medii vulnerabile despre pretențiile de la școală, pedepse și discriminare

Cu aceeași ocazie, World Vision a făcut publice rezultatele unui sondaj realizat în rândul a peste 600 de elevi din medii vulnerabile – mediul rural și orașe mici. Fără a preciza un nivel de reprezentativitate a eșantionului, organizația arată că peste jumătate dintre respondenți spun că profesorii le cer bani pentru fondul clasei, deși accesul la învățământ este gratuit și obligatoriu și aproximativ jumătate spun că ei și colegii lor au fost dați afară din clasă de către profesori.

Alte rezultate ale sondajului în rândul unor elevi din medii dezavantajate (gimnaziu și liceu):

  • Doar 6 din 10 respondenți (59%) spun că nu primesc note mici drept pedeapsă.  
  • O treime dintre copiii participanți spun că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacității intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcămintei sau dizabilității.
  • 45% dintre respondenți spun că, în clasa lor, colegii sunt cei care discriminează alți elevi.
  • 70% dintre respondenți spun că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru culegeri și alte caiete speciale cu exerciții de lucru. 
  • Aproape 1 din 2 copii participanți (47%) nu se simte liber să-și exprime opiniile în fața profesorilor.

Rezultatele sondajului, integral, în format .pdf:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorii, șefi de departamente și alți angajați cu funcții de conducere din Ministerul Educației pleacă și se întorc în școli, din cauza salariilor. Există o nemulțumire care se propagă în lanț, până la ultimul salariat din învățământul preuniversitar, spune liderul FSE, Marius Nistor

Angajații cu funcții de conducere din Ministerul Educației pleacă din minister, nemulțumiți de salarii, spune liderul sindicatului FSE Spiru Haret, Marius Nistor, într-un scurt interviu pentru Edupedu.ro. “Există o nemulțumire…
Vezi articolul

DOCUMENT Noul Regulament de funcționare a CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, a fost adoptat / Consiliul, devenit „comisie” cu autoritate diluată în cazul doctoratelor, proclamă „toleranță zero” față de plagiat / Numărul membrilor crește la 43

Prevederile din noua Lege a Învățământului Superior, adoptată anul trecut, ce diluează atribuțiile pe care le are în cazul doctoratelor CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, devin aplicabile prin…
Vezi articolul

Forumul Democrat al Germanilor din România: Am luat la cunoștință scrisoarea deschisă a profesorilor de la Colegiul Goethe adresată Președintelui României și luăm în serios îngrijorările acestora / „Nu este temă de discuție schimbarea statutului Colegiului German”, în sensul renunțării la predarea limbii germane ca limbă maternă

Președintele Forumului Democrat al Germanilor din România anunță că a „urmărit evoluția din ultimul timp a situației de la Colegiul German Goethe din București”, că a „luat la cunoștință și…
Vezi articolul

Inspectorul școlar general din Mureș, acuzat de sindicate că ar fi făcut presiuni asupra profesorilor din județ, prin directorii de școli, să iasă din grevă, ca să încheie mediile elevilor. Sabin Pășcan neagă acuzațiile

Inspectorul Școlar din Mureș, Sabin Pășcan, ar fi făcut presiuni asupra profesorilor, astfel încât să iasă din grevă. Asta susține Maria Rezi, președinte al Sindicatului din Învățământ „Spiru Haret” Mureş,…
Vezi articolul