Ligia Deca: Posibilitatea ca un profesor să trimită un elev care deranjează ora în alt spațiu din școală este o opțiune, nu este o obligație

28.833 de vizualizări
Foto: Simion Mechno/Agerpres Foto
Ministrul Educației, Ligia Deca, a precizat într-o postare pe Facebook că „posibilitatea ca un profesor să decidă ca un elev să desfășoare activități în alt spațiu din școală, dacă deranjează ora, este o opțiune, nu este o obligație”. Fiecare școală își va organiza spațiul și va avea un regulament propriu elaborat și cu implicarea „reprezentanților părinților, ai elevilor și ai sindicatelor”. 
  • Sala de detenție este introdusă oficial în școlile din România prin noul Statut al Elevului care urmează să intre în vigoare din septembrie anul acesta.

„Posibilitatea ca un profesor să decidă ca un elev să desfășoare activități în alt spațiu din școală, dacă deranjează ora, este o opțiune, nu este o obligație. 

În plus, este o măsură a cărei modalitate de aplicare va fi stabilită în regulamentul fiecărei școli, iar la elaborarea acestui regulament participă și reprezentanții părinților, ai elevilor și ai sindicatelor. 

Am încredere că la nivel local se vor identifica cele mai bune soluții, pentru că avem nevoie să respectăm nevoile fiecărui elev din sala de clasă”, a scris Ligia Deca pe Facebook.

Prevederea sălii de detenție, în care elevii care deranjează orele să fie relocați și să desfășoare activități complementare, a fost păstrată din forma de proiect a Statutului Elevului, din luna iunie.

  • Atunci, Edupedu.ro a scris despre noutate că urma ca, elevilor, cadrele didactice pot decide să le dea „lectură suplimentară” și „completarea de fișe de lucru”.
  • Ministerul Educației a reacționat atunci cu precizarea că noile săli din școli nu sunt „de detenție” și că au de fapt „alt scop”, fără să spună care este acesta.

O întreagă dezbatere publică a avut loc după semnlarea noutății de către Edupedu.ro. Mai multe asociații ale elevilor au criticat măsura și au cerut eliminarea ei, spunând că „sistemul de învățământ din România nu este pregătit pentru această schimbare radicală”.

În același timp, președinta Consiliului Național al Elevilor (CNE) – organizație care a stârnit critici după ce a trimis mai multe propuneri la Statutul Elevului în iarnă -, Bianca Ivan, a susținut prevederea și considera că soluția vine ca „o formă sau alta de a scăpa de situațiile în care anumiți elevi deranjează ora de curs, profesorul îi dă afară cu absență, iar ei părăsesc incinta școlii. Nimeni nu «câștigă» aici”.

Citește și:
Sala de detenție, introdusă în școlile din România prin noul Statut al Elevului. Fiecare școală își va organiza spațiul și procedura de supraveghere a elevilor care deranjează orele
Sala de detenție, introdusă în școlile din România, pentru elevii care deranjează orele. Cadrele didactice pot decide să le dea „lectură suplimentară” și „completarea de fișe de lucru” – proiect Statutul Elevului 2024 / UPDATE: Ministerul Educației precizează că nu se numește „de detenție” și că sala propusă are de fapt „alt scop”, fără să spună care este acesta
Cum funcționează o „sală de detenție” în școlile din SUA și ce ar trebui să știe profesorii, directorii, inspectorii și reprezentații Ministerului Educației înainte de a lua decizii pe această temă – Cercetătorul Dacian Dolean
Mai multe Asociații ale elevilor critică introducerea „sălii de detenție” și solicită eliminarea prevederii: Sistemul de învățământ din România nu este pregătit pentru această schimbare radicală
Nota la purtare în fiecare modul – „motivație mai puternică a elevului de a își schimba comportamentul”, crede președinta Consiliului Elevilor, Bianca Ivan / Despre camera de „detenție”: „nu e chiar la ce ne gândim prima dată”

14 comments
  1. Nu.Profesorul trebuie sa știe sa se impună la ora.Alo PSIHOLOGICUL profesorului unde este?Dar acum ei vin și predau chiar dacă e gălăgie și lasa-ma ca sa te las.Asa se desfășoară orele în 90% din scoli.Ei si-au făcut datoria (au predat.au scos 2 elevi la tabla.au controlat tema )și pa(cine înțelege bine cine nu ,nu își mai pierd timpul).

    1. Ca profesoara de japoneză înjunghiată de elevul de la a 10-a? Aia să se impună, când ăla – conform ultimelor informații – venise chitit să înjunghie pe careva, și vorbea despre cum va face el la școală cu profesorii de o LUNĂ, știut de colegi, care n-au spus nimănui?

      Cum te impui unora care vin la școală ca să te omoare?! (Sau măcar să încerce foarte serios să te omoare, femeia a avut mare noroc.)

      Cum te impui celor care se droghează sau beau și vin așa la școală? Cum te impui celor de bani gata, care știu că tati sau mami îi scot din orice belea, orice-ar fi făcut (pe model Pascu sau Iorgulescu)? Cum te impui când directorul nu te apără când menții disciplina, ci e primul care pupă-n fund părintele, care e bine pus politic și amenință scaunul directorului?

      Hai sictir.

  2. Așa și a trimite un elev în spațiul unei școli de corecție ar putea fi o opțiune și nu o obligație,numai că nu se mai aude pe nicăieri despre acele școli de corecție..nici legea nu amintește nimic despre așa ceva…

  3. Aşa se întâmplă când nu ai nimic altceva mai bun de făcut. Au “mărit” salariile, iar acum vor să dea cu biciul pe un sistem slăbit şi înfometat ani şi ani de-a rândul. Acum ce o să urmeze ca numiții politic în funcți de conducere al unităților să taie din salariu celor care nu arată obediență sau care nu promovează odraslele cunoştințelor sau omologilor de la alte unități?

  4. De ce nu se oferă informații clare despre cum funcționează alte scoli din U .E. ?
    Din câte povestesc elevii care au studiat în Anglia de exemplu , severitatea profesorilor este maxima.Nu se negociază nimic cu elevul.

  5. O situatie pe care nu si-o va asuma nimeni, pt ca vine apoi parintele si te da in judecata ca l-ai impiedicat sa invete, ca l-ai umilit…

  6. De unde spațiul? Că multe școli nubau suficiente spații nici pt săli de clasă, d- apoi pentru laboratoare? Și mai visăm SĂLI DE DETENȚIE!!!
    Cine va fi supraveghetorul? Că profesorul de serviciu este liber doar în pauze; are și el ore ca toată lumea.
    Asta e soră cu masa caldă în toate școlile ( fără spații de luat masa și fără personal destinat manevrării hranei).
    Prin urmare, “sala de detenție” va fi coridorul sau cadrul ușii clasei, iar profesorul supraveghetor al activității complementare, profesorul de la clasă în acea oră sau… femeile de la întreținere. Ce frumos gândit!

  7. este o opțiune, nu este o obligație.

    Deci nimeni niciodată nu va opta pentru așa ceva pentru că 1. nu ai, cică, dreptul să oprești copilul să aibă acces la educație (nu contează că el vine ca maimuța-n junglă și se dă pe liane în timpul orei), 2. nu există spații, 3. nu există personal care să stea cu elevii respectivi în orele în care ar fi trimiși acolo și 4. CE ar face acolo, foarte exact, dacă ei nu-s în stare să stea liniștiți în oră?!

    Adică ăla se ia la bătaie cu alții prin clasă și tu ar trebui să-i trimiți pe toți în sala „de detenție” (idioată formulare), ca să se bată mai departe liniștiți, dar să nu mai fie problema ta? Și dacă-și scot vreun ochi, cine e de vină, tu că aveai oră sau cel care ar trebui să iasă din pământ din iarbă verde și să stea cu ei?!

    Dar dacă cel care e de rând să păzească MMA-iștii e o femeie de 50 de kg pe care o dă jos vântul? Vor fi condamnați profesorii de sport (evident, doar bărbați și doar cei în formă) să stea cu ei?

    Multe întrebări retorice, ministra oricum e o sinistră.

  8. “Posibilitatea optiunii” care deriva din probabilitatea obligatiei.
    Sau cum ajungi s-o regreti pe “Pepsiglas”!

  9. Patru observații:
    1. Fără consecințe negative asociate prezenței în camera respectivă (nu i se pune absență la o oră pe care nu o frecventează – absurd, nu primește sancțiune disciplinară – absurd, nu i se scade nota la purtare – absurd), camera de „detenție” devine o adevărată cameră de promiscuitate. Foarte repede va deveni foarte căutată și foarte populată. Aș fi curios dacă în companiile private sau în ong-uri există practica de a salariza sau considera prezent un trouble maker care nu își îndeplinește sarcinile. După cum se știe, în partide și în instituțiile publice politizate cu succes, a bifa două prezențe într-un an sau chiar niciuna reprezintă criterii de performanță.
    2. În cazul elevilor privilegiați politic (numesc aici transferații ilegal, cei care ajung cu medii foarte mici și comportamente deviante în colective cu medii foarte mari), camera de promiscuitate devine spațiul de siguranță în care evită deopotrivă confruntarea profesorilor mai exigenți, dar și sancțiunile disciplinare. Mai puține tensiuni între părinți – profesori și directorii/inspectorii politicieni. Iar situațiile școlare, după cum se știe, pot fi încheiate și de alți profesori, prinși în hora complicității politice.
    3. Este de așteptat ca sala de promiscuitate să fie frecventată și de elevii care fac meditații cu alți profesori și care nu doresc să petreacă timpul în compania profesorului clasei.
    4. Elevii care se pregătesc pentru examenele naționale vor apela la camera de promiscuitate pentru a evita lecțiile “inutile” succesului la examene.
    5. Pentru că avem o situație de promiscuitate în conducerea sistemului național de învățământ, o cameră de promiscuitate, în care mai multă educație este înlocuită cu mai puțină educație, devine o soluție politică de succes.

    1. eu i-aș trimite și la școală de corecție dacă după măsurile luate în școală nude rezolva nimic,dar iată că legea nu permite așa ceva

  10. O noua prostie marca Deca devenita lege (optionala).

    Cum e cu “detentia” in State a explicat Dacian Dolean aici:
    https://www.edupedu.ro/cum-functioneaza-o-sala-de-detentie-in-scolile-din-sua-si-ce-ar-trebui-sa-stie-profesorii-directorii-inspectorii-si-reprezentatii-ministerului-educatiei-inainte-de-a-lua-decizii-pe/

    Poate isi imagineaza cineva ca Deca si acolitii au tinut cont de ceva :). O lume minunata, lumea puturosului zburator si a plecaciunii. Prostia si nesimtirea peste tot si peste toate.

  11. Frumos, Deca!

    Ai mutat politicianist răspunderea.

    Tot pe umerii profesorului.

    Fix așa ați demolat tot sistemul.

    Cu măsuri incoerente si inutile.
    Birocratice si cronofage.
    Care într-un final nu rezolvă absolut nimic. Doar consuma resurse și atât.

    PS
    Continuă abordarea autoritaristă/ incompetenta model Deca.
    Cu ,,punere in dezbatere publica” in mijlocul verii și cu decizii fara a ține cont de sugestiile profesorilor sau a societății românești in general.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiecte și bareme Olimpiada de Limba română pentru minorități și elevii români din diaspora – etapa județeană 2024 / Pagină de jurnal despre dorința de a descoperi un mister, cerință la clasa a IX-a

Subiectele și baremele de corectare pentru Olimpiada de Limba și literatura română (OLLR) dedicată elevilor aparținând minorităților și elevilor români din diaspora au fost publicate pe subiecte.edu.ro. Proba a avut loc…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, pentru dotarea claselor cu minibiblioteci și cărți noi: “Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le cartea accesibilă”

Doi învățători din Bacău îi solicită ministrului Educației, printr-o scrisoare deschisă, inițierea unui program guvernamental de promovare și susținere a lecturii în școli. „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le…
Vezi articolul

Ministerul Educației impune activități metodice, până pe 19 aprilie, cu profesorii de discipline de examen. Au prioritate cei care au elevi cu media notelor sub 6 la simularea examenului de BAC 2024 – document

Până pe 19 aprilie, inspectorii care coordonează disciplinele pentru examenul național de Bacalaureat vor organiza activități metodice cu profesorii de discipline de examen, potrivit unei adrese a Ministerului Educației, document…
Vezi articolul

DOCUMENT Măsurile pentru familii și tineri din programul de Guvernare propus de Cabinetul Cioloș: Introducerea contractelor de muncă multiflexibile / Pregătirea competențelor pentru industriile viitorului prin stimulente fiscale

Introducerea contractelor de muncă multiflexibile, care permit angajatorilor și angajaților să decidă individual condițiile în care un angajat își desfășoară activitatea, este una dintre propunerile din programul de Guvernare al…
Vezi articolul