Ligia Deca, noul ministru al Educației, își anunță obiectivul: O reformă în educație, incluzivă şi fără agendă prestabilită, bazată pe studii şi pe acord social

2.585 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ligia Deca, noul ministru al Educației, i-a mulțumit marți președintelui Klaus Iohannis pentru ”încrederea acordată” după ce a fost numită ministru al Educației, scrie G4Media.ro.

Ea și-a anunțat și obiectivul mandatului, într-o postare pe Facebook: ”o reformă în educație, incluzivă şi fără agendă prestabilită, bazată pe studii şi pe acord social”.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Noul ministru al Educației, Ligia Deca, a depus ieri jurământul la Palatul Cotroceni.

Klaus Iohannis a declarat că „sunt încredințat că proiectul România educată nu doar că va merge mai departe, ci va merge mai departe cu noi energii și cred, sper, cu noi susțineri atât din spațiul politic, cât și din spațiul învățământului și din spațiul public la modul general”.


3 comments
  1. Here we go …

    Ce o fi aia o “reforma incluziva”? Confunda aceasta doamna, specialista in transporturi, reforma cu educatia incluziva? Sau vrea sa includa pe cineva in reforma?

    Cum o fi asta “fara agenda prestabilita”? Adica fara un plan? Spontan? Omul (homo sapiens) actioneaza aproape intotdeauna dupa un plan, la vedere sau ascuns. Etapa de planificare, chiar daca este uneori scurta, precede majoritatea comportamentelor umane. Asa omul se comporta cu un sens, nu aiurea, spontan. Cum o fi sa faci reforma fara plan, aiurea, la intamplare?

    Din nou sunt amestecate sindicatele? Sindicatele pot sa puna frana oricarei reforme. Sau poate acolo sunt nu stiu ce specialisti in educatie?

    1. Limbajul de lemn este omniprezent în educație. Tare le mai sună bine celor care poartă titulatura de “experți” intr-ale școlii. Pentru acești experți care nu au predat o oră la clasă, calitatea învățământului se reduce la dosare, hârtii, proceduri, credite, comisii etc. Nu ai hârtii, nu ești bun. Unde e interesul elevului dacă profesorii au ca prioritate să completeze dosare? Se dorește perfecționare continua, dar cursurile oferite de ccd-uri se țin doar în reședințele reședințele județ și în mare parte sunt axate pe management și IT. Oare toți ne facem directori? Oare poate un profesor care termină orele la 15 să plece zilnic la 16 cu trenul în capitala județului să parcurgă un curs de perfecționare si să se întoarcă la 20 și a doua zi să fie plin de energie, creativitate și voie bună, lucrând 6 ore cu aprox. 130 de copii? Bineînțeles, să-și facă și rapoartele, procesele verbale, ședințele de catedră, să discute cu părinții, să trimită înștiințări scrise celor cu probleme – pe banii lui, să elaboreze proceduri, să facă de serviciu etc, etc… Câți experți în educație au făcut de serviciu într-o școală? Câți au fost diriginți măcar un an școlar? E ușor să pretinzi hârtii când stai într-un birou și te joci de-a școala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liga Studenţilor Iași cere o dezbatere înaintea turul II al alegerilor pentru funcția de rector al Universității „Alexandru Ioan Cuza”, la care să participe toți membrii comunității academice / Tudorel Toader, depășit de Liviu Maha în turul 1

Liga Studenţilor (LS IAŞI) solicită Biroului Electoral al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași organizarea unei dezbateri publice, în Aula Magna, înaintea turului al II-lea al alegerilor pentru funcția de…
Vezi articolul