Ministrul Educației Ligia Deca i-a încurajat pe studenții de la Universitatea Politehnica din București să urmeze o carieră în sistemul de învățământ, adăugând că „avem mare nevoie de cadre didactice pregătite, care să predea disciplinele de știință, tehnologie, inginerie, arte sau matematică și care să trezească pasiunea pentru ele”, la deschiderea anului universitar 2024-2025, de la UPB.
- România înregistrează deficit de profesori calificați la matematică, științe, educație fizică, arte și alte materii, potrivit celui mai nou raport anual Education at a Glance, dat publicității săptămâna aceasta de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
- Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că la 1 septembrie 2024 era un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național, dar a fost acoperit și că profesorii se plâng de faptul că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile, intr-o interventie la DC News, pe 16 septembrie.
Declarația ministrului Educației, Ligia Deca:
„Dragi politehniști, avem mare nevoie de cadre didactice pregătite, care să predea disciplinele de știință, tehnologie, inginerie, arte sau matematică și care să trezească pasiunea pentru ele. Vă încurajez să urmați o carieră în sistemul de învățământ. Împlinirea care însoțește dascălii cu vocație este unică, iar cei care iubesc aceste discipline pot transmite farmecul și utilitatea lor către noile generații.
Fiți voi ambasadorii disciplinelor STEM în formarea viitoarelor generații încă de pe băncile școlii și vă felicit încă o dată pentru alegerea făcută și sunt convinsă că viitorul nostru comun se va clădi și prin profesionalismul vostru.”
4 comments
@X
Cata dreptate aveti!!
Veniti si studiati, asigurati- le catedrele si salariile grase unor asa- zisi profesori, ,,uitati” de vreme prin universitati.
Si da, reconversiile., care de fapt scot….profesori fara pregatire de specialitate.Una este licenta de 5 ani cum era odinioara si alta este reconversia de 2 ani in care cica asimilezi toate informatiile pe care altii le- au studiat timp de 5 ani.
Inainte de 2000, absolventii Universitatii din Bucuresti indiferent de specializare nu puteau face decat 2 alegeri : invatamant sau cercetare.
Daca studiai amenajarea teritoriului sau mediu nu ieseai NICIODATA profesor de geografie.
Astazi…..nu conteaza si ne miram de ce profii sunt slab pregatiti?
Pentru ca foarte multi au reconversii sau studii incomplete .
Au nivelat,si au inventat reconversii pana am ajuns aici.
Fugiți unde vedeți cu ochii!!!
Ăștia știu doar taxe și impozite pentru cei care muncesc cinstit și,, cadouri ” pentru trântori, iar în funcție de conducere este suficient să ai 4 clase…abia să vorbești românește!
Cadrele didactice sunt nerespectate, sunt cele cărora li s-au tăiat drepturile și au doar obligația de a fi la cheremul elevului și al familiei lui. Au ajuns secretari, contabili , funcționari publici pentru că sunt hârtii cu tonele de făcut, iar actul educațional se rezuma la a saluta elevii! Au instigat la ură împotriva acestora pe elevi și părinți (să fie ocupați să nu mai vadă ce fac guvernanții)!
Corect!!Asa este!
“Va încurajez sa faceți o facultate și apoi sa ne batem joc de voi cu examene pe care le luați dar degeaba, ca post nu veți avea și veți da an de an iar ,noi ,posturile titularizabile le vom da cu sutele la învățători care fac de ani și ani de zile reconversie și devin profesori fără să dea examen pe specializarea respectivă iar voi cu examen de Titularizare luat abia-abia veți prinde suplinire.Noi promovam mediocritatea și nu avem nevoie de oameni competenți,doar ne facem și noi de ochii lumii ca am avea nevoie cand de fapt vom face tot ce e posibil sa va facem sa plecați din sistem.”
Asa ar fi trebuit sa fie speech-ul.