Ministrul educației anunță că 41 de unități de învățământ au procesul educațional suspendat, ca urmare a inundațiilor. „Avem în jur de 5.200 de elevi care aparțin de aceste 41 de unități de învățământ. Am fost în teren, într-adevăr, am vizitat o serie de unități de învățământ astăzi, 6 mai exact”, a spus Ligia Deca, la Euronews România.
După ce a fost întrebată de primarul din Slobozia Conachi dacă nu vrea să meargă mai bine la o familie-două afectate de inundații, pentru că școala pe care o vizita nu a fost afectată, ministra Educației Ligia Deca a declarat ulterior într-un interviu la Euronews România: „Am fost în zonele cele mai afectate, la Pechea, la Costache Negri, dar am fost și la școala din Slobozia Conachi, unde sunt depozitate ajutoarele”.
„Mă voi întoarce în Capitală în funcție de nevoi, în funcție de evoluția procesului de reluare a școlii și de eventuale, știu eu, evoluții climaterice, voi vedea dacă mai este nevoie să mă deplasez. A fost important să înțeleg care este situația la fața locului, să iau legătura cu cele mai afectate unități de învățământ, după care ne vom coordona cu autoritățile locale și cu inspectoratul județean să dăm tot ajutorul de care au nevoie”, a susținut Deca.
Ligia Deca, cele mai importante declarații făcute la Euronews România:
- Avem statistica actualizată după ultima raportare: avem 41 de unități de învățământ care au procesul educațional suspendat, fie suspendat și se va face recuperare, fie este proces educațional în online.
- Avem în jur de 5.200 de elevi care aparțin de aceste 41 de unități de învățământ. Am fost în teren, într-adevăr, am vizitat o serie de unități de învățământ astăzi, 6 mai exact. Am fost în zonele cele mai afectate, la Pechea, la Costache Negri, dar am fost și la școala din Slobozia Conachi, unde sunt depozitate ajutoarele deja trimise în zonă de autorități.
- Avem alte școli unde sunt aluviuni și se face acum curățare, urmând a se evalua necesitatea reparațiilor, sunt alte școli unde au fost afectat drumurile și nu pot ajunge profesorii și copiii, acestea sunt cazurile pentru care au fost luate deciziile de suspendare a activității.
- Sunt puține cele care sunt profund afectate. Am văzut școli extrem de lovite de intemperii la Pechea, la Costache Negri. Altele au mai degrabă probleme de acces, de a ajunge elevii și profesorii la ele și acolo sperăm noi ca procesul educațional să se reia cât mai repede.
- Am fost însoțită de dna inspector școlar, de domnul Sorin Ion pentru a vedea evaluarea în ceea ce e nevoie, inclusiv rechizite sau materiale. Avem resursele să îi ajutăm, avem nevoie doar de această situație, astfel încât să ajungă la ei cât mai repede.
- Deja s-au făcut niște alocări din fondul de rezervă, avem și noi la Ministerul Educației un fond special, deci imediat după ce avem situația putem interveni. Au fost aprobate structuri modulare pentru ca elevii să poată să reia procesul educațional, chiar dacă reparația școlii va dura mai mult.
- Unele școli au structuri unde se poate trece în mai multe schimburi și este mai simplu să fie relocați în acele spații sau chiar în comune aflate la scurtă distanță, cu transport, decât să așteptăm constucția elementelor modulare. În multe dintre ele se va putea relua chiar de miercuri, în altele probabil la începutul săptămânii viitoare. Am cerut un estimat acolo unde inclusiv copiii au dificultăți să ajungă la școală, pentru că sunt cazați la rude, la cunoscuți, să știm dacă au nevoie de dispozitive să poată să facă online. Unele școli pot avea această abordare, școala din Slobozia Conachi avea aceste dispozitive pe parcursul verii, urmând ca în funcție de ce nevoi au elevii să folosim aceste dispozitive.
- Avem în vedere recuperarea, fie că este vorba de suplimentarea orarului sau de recuperarea în zile libere. Oricum nu prognozăm că vor fi întreruperi majore, masive. Facem eforturi ca școala să fie reluată rapid.
- Copiii pe care i-am întâlnit erau la școală și ajutau profesorii și părinții în efortul de a curăța școala și într-adevar voiau să revină la școală.
- Mă voi întoarce în Capitală în funcție de nevoi, în funcție de evoluția procesului de reluare a școlii și de eventuale, știu eu, evoluții climaterice, voi vedea dacă mai este nevoie să mă deplasez. A fost important să înțeleg care este situația la fața locului, să iau legătura cu cele mai afectate unități de învățământ, după care ne vom coordona cu autoritățile locale și cu inspectoratul județean să dăm tot ajutorul de care au nevoie.