Ligia Deca, despre meditații: Este și o presiune socială, dar dacă toată lumea spune că e nevoie, probabil că trebuie să facem ceva și în zona curriculară

5.555 de vizualizări
Foto: © Digitalpress | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că părinții trebuie să fie siguri atunci când apelează la meditații, că ele sunt într-adevăr necesare, pentru că există și o presiune socială, dar dacă toată lumea spune că e nevoie de pregătire suplimentară, probabil că Ministerul trebuie să facă ceva și în zona curriculară la gimnaziu și liceu, într-o conferință de presă la PNL Bistrița. În acest sens, a anunțat că pentru liceu va lansa în dezbatere publică planuri-cadru noi în 2-3 săptămâni și programe până în toamnă .

Noi, părinții, și mă includ în această categorie, trebuie să fim foarte siguri atunci când apelăm la pregătire suplimentară pentru copiii noștri că ea este într-adevăr necesară, pentru că eu cred că uneori intervine și frica sau faptul că te simți altfel decât alții din jurul tău care apelează la acest tip de pregătire suplimentară, a spus Ligia Deca. 

Declarațiile ministrului Educației, Ligia Deca

Rep.: De ce credeți că tot mai mulți părinți apelează la meditații pentru copii. De ce s-a ajuns la acest fenomen sesizat la nivel național deja și din clase din ce în ce mai mici, inclusiv în ciclul primarul. Părinții au problemă sau sistemul?

Ligia Deca: Nu cred că putem să spunem că este o cauză unică, cred că există îngrijorări legitime legate de încărcare. Apropo de manuale, mai ales pentru că programa este destul de flexibilă, e vorba de modul în care sunt elaborate manualele. Cred că trebuie să ne uităm cu atenție la ce s-a întâmplat ca reformă curriculară la primar și la gimnazial, să vedem dacă nu cumva trebui aduse niște ajustări. 

Însă, de asemenea, cred că și noi, părinții, și mă includ în această categorie, trebuie să fim foarte siguri atunci când apelăm la pregătire suplimentară pentru copiii noștri că ea este într-adevăr necesară, pentru că eu cred că uneori intervine și frica sau faptul că te simți altfel decât alții din jurul tău care apelează la acest tip de pregătire suplimentară

Am vorbit însă și cu părinți care îmi spun că, având în vedere faptul că la școală există o  bună colaborare cu cadrul didactic și există o performanță dovedită a copilului, nu au simțit nevoia de meditatii

Este și o presiune socială, însă, în același timp, cred că trebuie să și luăm în considerare feedback-ul familiilor, pentru că dacă toată lumea spune că e nevoie de pregătire suplimentară, probabil că trebuie să facem ceva și în zona curriculară.

Pentru liceu, vom avea planuri-cadru noi, în 2-3 săptămâni le lansăm în dezbatere publică, programe până în toamnă și ne vom uita și la ce se întâmplă în zona gimnaziului, mai ales, pentru că acolo înțeleg că începe să fie o problemă

Informații de context despre planurile-cadru pentru liceu

Elevii care au intrat în clasele a IX-a, a X-a și a XI-a în 2023 nu au manuale noi, ci tot pe cele aprobate în 2004 și 2009, în funcție de disciplină. Ei au fost primii care, în anul 2012, au intrat în clasa pregătitoare având curriculum complet nou pentru învățământul primar, apoi pentru cel gimnazial. La liceu, reforma a fost întreruptă – detalii aici. În loc de programe școlare noi, tuturor acestor elevi li se predă după niște repere metodologice, ghiduri pentru profesori de aplicare a unui „curriculum tranzitoriu”.

Planurile-cadru de liceu ar urma să fie aprobate până la finalul lunii februarie, potrivit calendarului cu termenele actelor normative – legislație subsecventă – care să aplice prevederile din legile educației Deca-Iohannis. Pe baza acestor planuri-cadru se elaborează, apoi, noile programe școlare, până elevii încep clasa a IX-a în 2025.

Pe 19 septembrie 2023, Ligia Deca spunea pentru Edupedu.ro că planurile-cadru vor fi gata în iarnă, însă pe 29 septembrie secretarul de stat ME Zoltan Kallos a devansat termenul, într-o declarație, către luna iunie 2024.

Foto: © Digitalpress | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Lucrul la noile planuri-cadru de liceu este greu, procedurile și legislația sunt stufoase, spune Alexandru Nicolae, profesor și cercetător lingvist, membru în grupul de lucru: Nu poți să faci mai repede, așa e cadrul nostru legislativ
Profesorii pot începe de luna aceasta să completeze declarația de integritate pe 2024, că nu dau meditații pe bani elevilor de la clasă / Directorii școlilor trebuie să informeze profesorii, iar aceștia semnează o notă de informare – documente

29 comments
  1. Iar comentează aiurea OanaM.
    Aveți copii la școală sau din spusele altora vă informați?
    Oricum sunt niște frustrări mari pe acolo, pe undeva.

      1. Oana, ești celebră pe site-ul ăsta. Anul trecut ziceai că nu ai copii. A crescut într-un an cât alții în 6. Să-ți trăiască!
        Mută-te pe alt site, tot unul pe care să ai profesori de înjurat, că aici te cunoaște lumea, nu mai ai mare impact.

          1. 🤣🤣
            Ai adoptat? Ce? Vreun catel? Si acu’ il duci la frizeria de lux a lu’ Nae Girimea?
            E ora halucinatiilor in salon.

  2. E problema curriculara cum zice ministra, nu profii și orele sau că aia stau pe telefon.
    La materiile de bac orele sunt insuficiente și prost gândite de aceea e nevoie de meditatii

    Dar voi batman batman, nu care cumva sa schimbe curriculă ai sa rămâneți fara ore la materiile inutile

  3. Doamnă ministru, viitor ministru, dragă lume!
    Luați măsuri rapid!
    Copiii nu au timp să exerseze în clasă!!!!!
    Exercițiu!!!! Totul e pe fugă! Manualele sunt o mizerie, nu că auxiliarele ar fi mai bune! Cerințe luuungi, complexe pentru răbdarea și mintea unui copil de clasa I!
    Eliminați Gazeta, Lumina Math alte concursuri la clasele primare! Lăsați-i să-și însușească algoritmii de calcul, dați-le timp să analizeze o problemă standard, să exerseze calm, în siguranță sub privirea învățătoarei! Îi grăbiți pentru ce? Vedeți vreun progres dacă ați complicat atât lucrurile? Aerisiți programa!!! Fac pregătire din clasa I la matematică!!!
    Aude cineva, citește cineva? E jale, e dezastru și în învățământul primar!!!

  4. Vai de capul vostru de bugetari paraleli cu realitatea!V-a luat 30 și ceva de ani sa vă dați seama de ceva evident…mai ales că va tot spune asta toată lumea normala la cap,neimplicata in sistemul mafiot.Învață copiii azi atâta materie de zici că trebuie să iasa profesori sau ingineri ori cercetători din gimnaziu sau liceu.Un nivel așa mare de detalii de memorat degeaba nu am văzut în nici o țară.Gandirea și judecata ,nu ne trebuiesc…Și toți profesorii sunteți cu pretenții.Cum sa nu știm toate râurile,toți munții(cu înălțimi și alte detalii) ,toți poeții și domnitorii(cât au trăit,când au domnit și unde,bătălii,etc);la romana ați introdus mizeria de fonetica ,literatura și gramatica cu detalii de universitate,etc,etc.Voi chiar nu înțelegeți ?Cultura generala nu tine de foame,nu te face să gândești mai bine și rapid și nu ajuta un patron,o întreprindere sau o firma sa fie peste una chinezeasca,de exemplu,cu angajați cărora li se cere în gimnaziu și liceu să învețe o grămadă de prostii dar informații esențiale și o meserie,nu.Bine că facem religie,desen și muzică pana ne da mustața !Consumați banii oamenilor degeaba….Cum sa nu faci meditații și să nu ai timp liber(de sport și alte hobiuri) când e atâta materie impusă de voi,predată pe repede înainte?Asta e strategia voastră de fapt,sa se vanda teste și culegeri,sa se facă meditații,etc.Nu va mai satura dracu de bani!

    1. @Cris: susțin tot ce ați scris. Ei, profesorii, nu visează decât bani, să le dea teme pentru acasă copiilor, de au ajuns săracii să lucreze mai mult decât un adult. Dacă un adult muncește 8 ore, un copil lucrează la teme între 12 și 14 ore, fără să mai punem la socoteală și drumul până la școală și “sărmanii” profesori, se plâng că “vaaai, noi muncim pe gratis, pentru evaluări și facem raportări” (îmi vine să borăsc, când aud asta🤢🤮). De fapt nu faceți nimic, asta cu raportările, cred că e o treabă puțină. Manualele sunt praf, dar nici nu predau după ele, ci le vând copiilor nu știu ce culegeri, din care își iau și ei un comision gras și apoi îi așteaptă la meditații, că la clasă, vezi doamne, n-au timp (de fapt n-au chef, că se gândesc la cafeluța și la bârfa din cancelarie și când trebuie să se ducă la clasă ca să își țină ora, întârzie 5-10 minute, că deh, e mai interesantă bârfa, zicând: “dă-i dracului de proști și idioți, să aștepte), să le explice fiecărui copil în parte. Așa că, doamna Cris, vă felicit pentru comentariul foarte pertinent.

      1. eu cred că sunteți un actor de fapt, care se pregătește pentru rolul vieții și face repetiții …altfel,n are cum!:))

        1. Uite caz concret, chicken brain, de profesor, care a făcut avere (înafară de președintele vostru, Dulapul de la Cotroceni), pe spatele copiilor: https://ziaruldevalcea.ro/2024/02/mesaj-de-disperare-al-unei-eleve-din-valcea-cititi-ce-le-a-facut-ei-si-colegilor-profesorul-de-matematica-vasile-gorgota-de-la-colegiul-lahovari/. Poate vă treziți la realitate și vă schimbați mentalitatea aia idioată și învechită de tip comunist, deși e puțin probabil, sub 0 chiar.

          1. OanaM, președintele nostru e și al tău …știu că nu ți convine,dar e o realitate:))
            In rest,nimic nou:))

  5. Ar trebui ca toți profesorii să fie verificați la sânge, dacă fac meditații ilegal, fără casă de marcat și PFA, să nu mai aibă dreptul să predea niciodată, să li se facă dosar penal și să stea și vreo câțiva ani după gratii pentru evaziune fiscală. De ce ar face ceva la meditații, când la clasă nu fac nimic?

    1. Pai la clasa e alta programa alte materii alte conținuturi.

      Tu crezi că la facultățile bune de da examen din materia din programa de la clasa?

      Dar într-adevăr, meditările ar trebui dezactivate

  6. Sa faceti ceva ptr ca ele vii sa “puna mana pe carte” si atunci nu ar mai avea nevoie de meditatii. Dar cand ei…si in clase, in ore stau numai pe telefon, tik-tok facebook, jocuri, e clar ca dupa aceea au nevoie de meditator…

  7. Deci poate doamna doctor face niste meditatii in zona limbii române? Poate asa doamna doctor reuseste sa vobeasca in propozitii cu inteles si o limba româna mai din zona academica decat cea din zona pietei?

    Deci parintii apeleaza la meditatii pentru ca e cool sau e la moda?!

  8. de ce nu faceți ce trebuie pentru ca orele în scoala sa fie ore, profesorul sa fie profesor iar elevul elev. Scoala a ajuns un circ macabru în care elevii nu fac altceva decât sa facă circ și balamuc. Un elev care dorește să învețe (la scoala) nu poate pentru ca în clasă e circ, profesorul e orice în afară de profesor: polițai, psiholog, medic, asistent medical, lucrător social. Și mai e și bătaia de joc a părinților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articol realizat în cadrul proiectului MINT, dezvoltat de Fundația Terre des Hommes România

Ghidul unui copil nou venit în România, program care poate fi folosit și de profesori. Cum au ajuns câțiva tineri români să fie mentori pentru copii imigranți – interviu cu Rodica Novac, project manager Terre des hommes Romania

Ce i-ați spune despre țara voastră unui copil care acum ajunge în România pentru prima dată? Unele dintre cele mai importante nevoi ale copiilor imigranți sunt acelea de a se…
Vezi articolul

Conflictul ideologic din școlile americane: Un district școlar din San Francisco a cheltuit 250.000 de dolari pentru un program „Woke” / Rezultatele elevilor au scăzut după introducerea programei / Ce îi învățau pe elevi

O școală primară din Hayward, care se luptă să stimuleze scorurile scăzute la teste și prezența dezastruoasă a elevilor, cheltuiește 250.000 de dolari din bani federali pentru o organizație numită…
Vezi articolul