Ligia Deca, despre cele peste 800 de școli în șantier la începutul anului școlar: „Toți copiii încep luni școala în format fizic” / Încă se fac verificări dacă spațiile găsite la nivel local sunt și adecvate

455 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
„Toți copiii încep luni școala în format fizic. Trebuie găsite soluții pentru ca toți copiii să meargă fizic la școală”, a spus ministra Educației, Ligia Deca, într-un briefing de presă susținut miercuri, întrebată fiind în legătură cu cele peste 800 de școli aflate în șantier, în momentul începerii anului școlar. Cu câteva zile înaintea acestui moment, ea a spus că încă „se fac verificări (…) pentru a ne asigura că aceste spații sunt adecvate”. 

Ligia Deca a dat termen de finalizare a lucrărilor, pentru o parte dintre școli, „sfârșitul lunii decembrie”.

  • Marți, ministra Deca prezentase drept „un record” numărul mare al școlilor aflate în lucrări de reablitare sau construcții la începutul anului școlar – peste 800 de școli se află, potrivit oficialului, în această situație – vezi detalii.

Acum, ea a revenit asupra subiectului, pe care, de această dată, l-a abordat prin prisma impactului asupra elevilor. Ea a spus că „avem peste 900 de unități de învățământ relocate, dintre care peste 800 sunt relocate pentru reabilitare, modernizare sau construcție de spații noi. (…) La începutul anului școlar trecut aveam în jur de 500 de școli relocate din motive de reabilitare, modernizare sau construcții.”

Ea a insistat că „și în aceste situații, toți copiii merg fizic la școală în spații identificate, care pot susține procesul educațional”. Ministra a spus, pe de altă parte, că încă se fac verificări împreună cu colegii de la DSP și de la alte instituții pentru a ne asigura că aceste spații sunt adecvate”.

Întrebată despre situația în București, Ligia Deca a refuzat să dea o situație exactă, spunând că datele existente se vor actualiza la sfârșitul săptămânii. Ea i-a direcționat pe ziariști către biroul de presă pentru datele la zi în această privință.

Ligia Deca – declarații despre unitățile de învățământ relocate, în briefingul de la finalul ședinței de guvern:

Ligia Deca: Referitor la situația unităților de învățământ la începutul anului școlar, conform informațiilor primite în videoconferință (cu inspectoratele – n.red.), toți copiii încep luni școala în format fizic. Trebuie găsite soluții pentru ca toți copiii să meargă fizic la școală și am făcut apel la autoritățile publice locale și la inspectorate să colaboreze pentru a identifica soluții de spații alternative. Avem peste 900 de unități de învățământ relocate, dintre care peste 800 sunt relocate pentru reabilitare, modernizare sau construcție de spații noi. Este un număr record de școli, pentru că, așa cum știți, prin intermediul fondurilor europene și al investițiilor din programe naționale schimbăm fața școlii peste tot.

La începutul anului școlar trecut aveam în jur de 500 de școli relocate din motive de reabilitare, modernizare sau construcții. Anul acesta avem cu 300 mai mult. În afară de acest motiv, în celelalte situații s-a impus relocarea din cauza spațiului insuficient. Repet, însă, chiar și în aceste situații, toți copiii merg fizic la școală în spații identificate, care pot susține procesul educațional. (…)

Fiecare administrație publică locală împreună cu conducerea școlii și cu inspectoratul au identificat spații alternative, spații în care să se poată desfășura în bune condiții activități educaționale. Și în acest fel, fie la alte unități de învățământ, fie în alte spații, copiii merg în fiecare zi la școală, urmând ca atunci când lucrările vor fi finalizate, multe se vor finaliza chiar până la sfârșitul lunii decembrie, să revină în spațiile principale ale școlilor de care aparțin.

Întrebare: Care ar fi aceste spații alternative, în afară de alte școli, unde ar putea să fie relocați?

Ligia Deca: Fiecare, primăria identificat ce săli are la dispoziție, care să corespundă cerințelor pentru spații educaționale. De asemenea, se fac verificări împreună cu colegii de la DSP și de la alte instituții pentru a ne asigura că aceste spații sunt adecvate. În majoritatea cazurilor, în mod evident, se utilizează spații educaționale fie din preuniversitar, fie din universitar. (…)

Întrebare: Ați anunțat 800 de școli în reabilitare pentru începutul anului școlar. Care este situația în București? Câte sunt relocate? Dacă ne puteți da tot așa situația pe Capitală.

Ligia Deca: Pentru București există o situație care va fi din nou actualizată la finele acestei săptămâni. Așa cum știți, lucrările care presupun o finalizare pentru începerea anului școlar au fost în dinamică și în această săptămână. Inspectoratele au avut rolul de a merge pe teren și a verifica situația concretă. De aceea vă rog să lăsați să ajungem la ziua de vineri când se închide raportarea, ca să putem da datele actualizate, să nu dăm niște date care nu mai corespund.

Întrebare: Totuși, ești este miercuri și o o altă situație în momentul acesta, până vineri se schimbă, dar noi vrem datele actualizate, pentru București.

Ligia Deca: Le veți primi imediat ce le veți solicita la biroul de presă.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calitatea în Educație nu are aceeași viteză cu alocările financiare „în creștere”, spune ministrul Finanțelor în Parlament, întrebat de ce nu alocă 6% din PIB pentru acest domeniu. Câciu: Trebuie să vedem cum așezăm reforma în domeniul educației, astfel încât calitatea să fie prioritate

Calitatea în Educație nu are aceeași viteză cu alocările financiare „în creștere”, a declarat ministrul Finanțelor, Adrian Câciu (PSD), în cadrul ședinței de dezbatere a bugetului pentru anul 2023 din…
Vezi articolul

Profesorul Radu Gramatovici: Un copil mediu nu o să scape fără meditații la Matematică, pentru că așa cum e făcut sistemul, ca să beneficieze de școli bune, va trebui să intre în acest sistem de dopaj. Pentru un copil peste medie meditațiile nu mai sunt ore remediale, ci ajung să fie sisteme de dopaj

Un copil de nivel mediu „nu o să scape” fără meditații la Matematică, pentru că „așa cum e făcut sistemul, ca să beneficieze de școli bune, trebuie să intre în…
Vezi articolul

Propunerea ca elevii din ani terminali să meargă la școală și în scenariul roșu, legată de riscul ca orașele mari să ajungă în acest scenariu, spune ministrul Cîmpeanu. Consiliul Elevilor propusese ca elevii să poată alege

“Ministerul Educației anticipează situația în care orașe foarte mari, cu un număr foarte mare de școli, ar putea ajunge în scenariul roșu, care nu le-ar mai permite elevilor din clase…
Vezi articolul