Ministrul Educației, Ligia Deca, a oferit exemple de indicatori de performanță care să fie incluși în contractele de management ale directorilor pe noul format, „să nu se refere doar la rata de succes la examene naționale sau la premii la olimpiadă, ci să se refere și la reducere cazuri de violență, reducere sesizări de diferite feluri”, într-un interviu pentru Școala 9
Motivatia ar fi că fiecare școală are particularitățile proprii. „Avem nevoie să înțelegem procesul educațional în complexitatea lui și așa cum este important să avem copii foarte buni din punct de vedere educațional, este foarte important să avem și copii care se simt acceptați și care vin la școală pentru că se simt bine, pentru că sunt convinși că este ceva bun pentru ei acolo, pentru că abandonul, pe lângă motivele financiare sau legate de background-ul familial, se mai întâmplă și atunci când nu vezi rostul unei activități”, a adăugat Ligia Deca.
În ceea ce privește indicatorii de performanță pentru directorii de școli, Ligia Deca a declarat pe 16 iunie că aceștia vor ține cont de situația fiecărei școli în parte:
„Unele școli își pot propune un număr mare de note mari la evaluările naționale sau de olimpici. Alte școli își vor propune reducerea abandonului școlar, alte școli își vor propune reducerea fenomenului de bullying, dacă el se înregistrează în comunitatea respectivă. Deci este nevoie să adecvăm evaluarea performanței la realitățile fiecărei școli”.
Informații de context despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță
Premierul României, Marcel Ciolacu, după publicarea rezultatelor de la testele PISA 2022, a cerut public ministrului Educației, Ligia Deca, să prezinte criterii de performanță pe baza cărora salariile profesorilor să poată fi crescute diferențiat. „Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește“, a declarat Ciolacu.
Pe 8 decembrie, la prezentarea Raportului național PISA 2022 pe România, Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, a precizat că salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“.
Criteriile de salarizare pe bază de performanță pentru profesori sunt în lucru cu experți OCDE, a anunțat Ligia Deca, pe 16 ianuarie.
Pe 1 aprilie, Ministerul Educației a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.
Astfel că, la finalul lunii aprilie, au avut loc discuții despre salarizarea diferențiată a profesorilor în funcție de performanță la o întâlnire a sindicatelor din Învățământ cu Ligia Deca, a anunțat FSLI, pe 14 mai
Foto: © Juan Moyano | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
6 comments
Într-o masă amorfă, vreți criterii de performanță ! Alo , gara , treziți – vá ! Faceți reformă adevărată în învățământ , dacă aveți bile în dotare ! De cârpeli , sunt sătul .
O mare tampenie aceasta propunere, o sa se reduca numarul de cazuri pentru ca vor fi presati sa nu mai faca sesizari.
Doamna doctor are in KPI (key performance indicators) reducerea numarului de prostii debitate?
“reducere cazuri de violență, reducere sesizări de diferite feluri” – asemenea formulari nu pot fi indicatori de performanta. Sper ca acesti indicatori o sa fie formulati de specialisti in resurse umane, nu de ministra incompetenta.
Poate explica ministra cine va stabili acesti KPI intr-o scoala? Un director numit politic? Unul care nu are habar de management? Care nu a terminat o facultate de management? In mod normal acesti indicatori de performanta se deriveaza din planul de management. Cati directori de scoala au experienta in asa ceva?
Odata cu acesti KPI va trebui dezvoltat si un sistem de management al performantei. Cati directori de scoala au competente pentru a implementa asa ceva in scoala lor? Poate stie ministra?
Adică sa nu mai fie reclamații de orice fel?Nu e îngrădire la libertate?Nu ma înțelegeți greșit,nemulțumiri vor fi tot timpul,sa ai ca cerință reducerea lor nu cred ca este fair-play.Acum s-au dedulcit toți la reclamații și amenințări pentru note mai mari ,pentru..,pentru….Le vreți reduse?Cum?Nu mai este o lume normala cea în care trăim,normalitatea și moralitatea sunt de mult timp apuse și îngropate.
Aham, deci băgatul sub preș devine sport national. Tot greul va cădea pe presa: se afle, și să poată publica ce au aflat…
Ați mărit salariile de nu se mai poate!Pacat ca e o meserie asa frumoasa dar voi ați transformat-o în sperietoare prin corupție,bătaie de joc,amenințări la viață (elevul de la Creanga și nu numai) și salarizare la piciorul broaștei.