Ligia Deca: Cunoaștem că profesorii au susținut orele fără a avea la dispoziție materialele didactice necesare, de aceea am prevazut materiale didactice în acest apel de dotare a școlilor

19.311 vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media
Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat la ceremonia de semnare a contractelor finanțate prin PNRR că, de multe ori, profesorii au susținut orele fără să aibă materialele didactice necesare, fiind prevăzute acestea în apelul de dotare a școlilor: „Astăzi vreau să mă adresez și cadrelor didactice, pentru că știu că, de multe ori, au susținut un proces educațional fără a avea la dispoziție materialele didactice necesare.”
  • Este vorba despre 2.500 de contracte pentru dotarea unităţilor de învăţământ preuniversitar şi conexe cu mobilier, laboratoare de informatică şi de ştiinţe, cabinete şcolare, ateliere de practică şi echipamente IT. Ceremonia are loc la Palatul Victoria.

„Cunoaștem această situație și, tocmai de aceea, în cadrul acestui apel de proiect, am introdus și materialele didactice, fiindcă este nevoie ca toți dascălii să aibă cele necesare pentru a-și desfășura activitățile cu elevii, inclusiv activitățile extracurriculare și cele sportive”, a spus Ligia Deca.

Aceasta a vorbit de legătura dintre infrastructura educațională și noile metode pedagogice:„Infrastructura educațională adecvată permite aplicarea noilor metode pedagogice, crescând motivația elevilor, dar și a cadrelor didactice pentru un învățământ incluziv de calitate.”

Menționăm că semnarea celor 2.500 de contracte are loc cu o lună și jumătate înainte să înceapă anul școlar 2023-2023. Banii pentru dotarea școlilor se vor aloca la următoarea rectificare bugetară, ceea ce înseamnă că investițiile nu pot fi demarate înainte de a începe noul an școlar. Ministerul Educației nu a făcut public inventarul unităților de învățământ.

De precizat este că, în decembrie 2022, ministrul Educației, Ligia Deca, susține într-o declarație pentru Edupedu.ro că bugetul alocat prin actualul proiect de lege pentru anul 2023 este „acoperitor” pentru „funcționarea normală a sistemului de învățământ în anul următor, pe actuala lege”.

Conform surselor Edupedu.ro, în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), școlile n-au primit încă banii pentru anul 2022. Este vorba despre banii cheltuiți pentru dotarea școlilor unde sunt elevi în risc de abandon școlar.

Redăm discursul Ligiei Deca:

Ligia Deca: „Îmi face, în mod evident, o deosebită plăcere să marcăm împreună un moment atât de important pentru viitorul educației din România. Ne aflăm astăzi aici, ca să marcăm semnarea primelor contracte de finanțare ce vor îmbunătăți semnificativ infrastructura educațională din România. Avem peste 5.600 de unități de învățământ preuniversitar, palate și cluburi ale copiilor, precum și centre de resurse și asistență educațională care se vor moderniza vizibil. Ele urmează să primească mobilier nou, să fie dotate cu laboratoare de informatică, de științe, cu laboratoare multidisciplinare, cabinete școlare pe discipline, săli de sport, ateliere de practică și echipamente IT. Această măsură de modernizare masivă a infrastructurii educaționale în care investim, așa cum ați văzut peste 1.000.000.000 euro, are în spate un traseu mai lung.

A început odată cu proiectul „România educată” și ulterior a fost cuprinsă în Planul Național de Redresare și Reziliență. Prin eforturile guvernelor coaliției reușim să le vedem semnate contractele și apoi ca ele să producă efecte în fiecare școală și în fiecare sală de clasă.

Investițiile despre care vorbim astăzi sunt necesare și pentru realizarea reformelor din pachetul de legi ale educației. Infrastructura educațională adecvată permite aplicarea noilor metode pedagogice, crescând motivația elevilor, dar și a cadrelor didactice pentru un învățământ incluziv de calitate. Astăzi vreau să mă adresez și cadrelor didactice, pentru că știu că, de multe ori, au susținut un proces educațional fără a avea la dispoziție materialele didactice necesare.

Cunoaștem această situație și, tocmai de aceea, în cadrul acestui apel de proiect, am introdus și materialele didactice, fiindcă este nevoie ca toți dascălii să aibă cele necesare pentru a-și desfășura activitățile cu elevii, inclusiv activitățile extracurriculare și cele sportive.

De asemenea, o componentă importantă a investițiilor ce vor fi realizate în urma acestor contracte o reprezintă dotarea atelierelor de practică din învățământul tehnologic, sprijinind astfel implementarea unei alte reforme din noile legi ale educației, și anume crearea unei rute profesionale complete pentru toți elevii care doresc și pot să-și continue studiile în învățământul tehnic superior.

Per ansamblu, aceste investiții reprezintă un bun prilej pentru țara noastră de a fructifica fondurile destinate relansării post-pandemice într-una dintre investițiile cele mai rentabile pentru o societate: investiția în educație și în copii. Ține de noi să ne asigurăm că fondurile alocate prin PNRR pentru învățământ vor fi utilizate cu succes, pentru ca mai apoi, în anii următori, să vedem cât mai multe rezultate concrete ale acestor acțiuni.

Dacă astăzi ne referim la dotările unităților de învățământ cu echipamente digitale de ultimă generație, cu mobilier modern, laboratoare și ateliere de practică, în lunile următoare vă anunț că vor urma o serie de alte semnări de contracte, care vor cuprinde diverse investiții în educație, precum campusurile de învățământ dual, microbuzele școlare, construcția de noi școli sustenabile, verzi ș.a.m.d. În următoarea perioadă ne așteptăm să semnăm în plus încă 4.000 de contracte.

Dragi primari și președinți de consilii județene, în primul rând, aș dori să vă mulțumesc pentru tot sprijinul acordat în a schimba fața sistemului educațional din România. Contez în continuare pe implicarea și hotărârea dvs. pentru implementarea tuturor proiectelor și pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii școlare din întreaga țară. Dvs., în calitate de lideri ai comunităților pe care le reprezentați, aveți cea mai mare responsabilitate pentru a vedea în practică aceste investiții și aș dori pe această cale să mulțumesc președinților de consilii județene care au centralizat nevoia din mai multe localități, pentru a facilita procesul de dotare a unităților de învățământ. Vă asigur că autoritățile centrale și, evident, Ministerul Educației vă vor fi alături în toate demersurile pe care le veți întreprinde. Avem cu toții o misiune grea, însă sunt convinsă că vom forma împreună o adevărată echipă pentru a aduce la îndeplinire obiectivele asumate.

În final, doresc să adresez o serie de mulțumiri și echipelor de la Ministerul Educației și de la Unitatea Executivă pentru Finanțare a Învățământului Superior, Cercetării, Dezvoltării și Inovării, care au lucrat în mod intens pe perioada desfășurării apelului de proiecte și care încă lucrează pentru a face posibilă semnarea în bune condiții a tuturor contractelor și implementarea pe mai departe. Vă mulțumesc!”

Citește și:
Ligia Deca a anunțat că vor fi semnate pe 26 iulie unele contracte de finanţare pentru dotarea claselor cu mobilier, a laboratoarelor de informatică, de științe și a cabinetelor școlare. Sesiunile de informare privind contractarea continuă, potrivit UEFISCDI

5 comments
  1. Manualele la liceu nu trebuie schimbate?! Unele sunt din anul 2004, majoritatea elevilor de la liceu nici nu erau născuți atunci. La gimnaziu schimbați manualele întruna, acum vreo cinci ani ați schimbat manualele la clasa a cincea, iar anul trecut le-ați schimbat iar. Dacă manualele la gimnaziu sunt dacă sunt de 5 ani sunt vechi, iar la liceu dacă sunt de 18 ani sunt noi… E adevărat că materia este aceeași, dar totuși… Citez din manualul de geografie de clasa a noua: “Ultimii ani bisecți au fost 2000 și 2004, iar următorul an bisect este 2008.” Manualele școlare nu sunt materiale didactice?! Că văd că sunt enumerate doar conexe cu mobilier, laboratoare de informatică şi de ştiinţe, cabinete şcolare, ateliere de practică şi echipamente IT.

  2. Cunoașteți?Și cu toate acestea de ce nu recunoașteți ca pestele de la cap se impute:șefi de politie corupți distrugere orice intenție a unui subordonat de a face ce trebuie,ministru incompetent si corupt distruge tot sistemul educational.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința “hibrid” SuperTeach este LIVE VIDEO. Cristina Gheorghe: Dacă scopul, anul trecut, era să ne întâlnim și să ne bucurăm toți împreună, acum este cum putem să ne ferim unii de alții la acest început de an școlar

Prima conferință “hibrid” SuperTeach a început la ora 09:30. “Jumătate din speakerii de la conferință vor fi aici, prezenți fizic, iar ceilalți online. Vom simula cumva școala, începutul ei, să…
Vezi articolul

Datele obținute din răspunsurile elevilor, la testarea standardizată, „vor fi publice, nu sunt proprietatea cuiva, unui privat”, spune ministrul Educației: Rezultatele sunt folosite și la nivel de sistem pentru fundamentarea deciziilor ministerului educației

Datele „vor fi publice, nu sunt proprietatea cuiva, unui privat”, spune ministrul Educației despre rezultatele testării strandardizate programată în 329 de școli la începurtul lunii iunie, într-un răspuns la criticile…
Vezi articolul

BREAKING Un cercetător rus care pretinde că dacii se trag din slavi a primit interdicție de intrare în România. El urma să promoveze teza că limba română nu are nici o legătură cu limba latină

Autoritățile române i-au interzis intrarea în România cercetătorului rus A.I.Umnov-Denisov, care venise să țină o conferință despre descendența slavă a dacilor. Acesta a fost trimis înapoi în Rusia de pe…
Vezi articolul