Ministrul Educației, Ligia Deca, anunță, pe pagina de socializare, că a găsit soluția tehnică în cazul în care există diferențe de notare la grile, la Evaluarea Națională 2024. Potrivit acesteia, acolo unde există punctaje diferite, platforma de evaluare digitalizată va semnaliza evaluatorilor, pentru a reveni asupra grilelor respective și a remedia.
Ligia Deca spune că în fiecare zi în care se vor susține probe scrise se vor face face ședințe de instruire cu evaluatorii de la examenele naționale, folosindu-se baremul specific fiecărei probe.
Pe 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a anunțat că evaluatorii vor fi instruiți în ziua examenului: „Imediat după ce se publică baremele și subiectele, se vor face sesiuni de instruire ale evaluatorilor pe subiectul respectiv, cum abordăm fiecare subiect, astfel încât diferențele să fie minime.”
Pe 9 aprilie, ministrul Ligia Deca anunța că „încearcă” o modificare a platformei digitale prin care sunt corectate lucrările elevilor la Evaluarea Națională 2024, după ce la simulare profesorii au semnalat nenumărate greșeli de tipul: două note diferite acordate de către cei doi corectori la același subiect grilă.
Edupedu.ro a semnalat că Ministerul Educației organizează Evaluarea Națională cu aceeași greșeală identificată la simulare: profesorii evaluatori vor putea acorda note diferite la subiectele grilă, după cum reiese dintr-un răspuns oficial trimis la solicitarea redacției de către instituția condusă de Ligia Deca.
Săptămâna trecută, Ligia Deca a fost întrebată la TVR Info dacă au fost remediate situațiile în care profesorii evaluatori au acordat punctaje diferite la subiectele de tip grilă (simulare Evaluare Națională și simulare BAC 2024. Ministrul Educației a precizat că „această chestiune și-a găsit o rezolvare”: „Am rezolvat tehnic, în sensul în care, atunci când se întâmplă, se va genera o avertizare către corectori pentru a reverifica acele puncte în care cei doi colectori au introdus variante diferite”.
„Da, în momentul în care al doilea corector intră pe lucrare și introduce o variantă diferită de răspuns decât primul, acesta primește o avertizare să reanalizeze. Dacă își păstrează punctul de vedere, lucrarea se reîntoarce la primul corector pentru a reverifica. Deci, avem acest pas care, cred eu, ar trebui să ne rezolve imensa majoritate a unor astfel de situații”, a completat Ligia Deca.
Redăm postarea ministrului Educației:
„Am găsit soluția tehnică pentru ca, în cazul în care există diferențe de notare la grile, la evaluarea națională, platforma de evaluare digitalizată să semnaleze asta evaluatorilor, pentru a reveni asupra grilelor respective și a remedia!
Altfel, pentru o evaluare cât mai uniformă, în fiecare zi în care se vor susține probe scrise, colegii mei de la Ministerul Educației vor face ședințe de instruire cu evaluatorii de la examenele naționale, folosindu-se baremul specific fiecărei probe!
Procesul de digitalizare trebuie să continue și facem totul pentru a-l îmbunătăți.
Mulțumesc pentru feedbackul constructiv, este tare prețios!
Duminică liniștită!”, a scris Ligia Deca pe Facebook.
Informații de context
Anul acesta, în premieră, lucrările absolvenților de clasa a VIII-a sunt „corectate” digitizat la nivel național. Ministerul Educației a decis însă ca platforma în care sunt urcate lucrările scanate ale elevilor și prin care profesorii evaluatori din examen acordă apoi notele să funcționeze cu aceeași problemă sesizată în metodologie încă de acum doi ani, când corectarea digitizată a lucrărilor a fost pilotată de fostul ministru Sorin Cîmpeanu: să permită înregistrarea de punctaje diferite date de către cei doi profesori la același subiect de tip grilă.
Un profesor poate spune că elevul a răspuns greșit, celălalt că elevul a răspuns corect. Anul acesta, sub conducerea Ligiei Deca și a acelorași secretari de stat ca în urmă cu doi ani, metodologia a rămas neschimbată în acest aspect, deci platforma funcționează la fel. Concret, acceptă o diferență de 1 punct în notarea celor doi profesori corectori la toate subiectele, indiferent că sunt grilă sau nu, și în cazul în care elevul primește punctaje diferite la subiectele grilă de la cei doi corectori, platforma informatică face media celor două punctaje.
Amintim că în iunie 2022 a avut loc pilotarea corectării digitalizate pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat, care s-a făcut în județele Călărași și Dâmbovița. Autoritățile aveau în plan generalizarea acestei măsuri din iunie 2023, dar lipsa de formare a profesorilor și greva generală din învățământ au fost printre motivele care au menținut evaluarea digitalizată în aceleași două județe ca în anul precedent (Sursa și detalii).
3 comments
Dar, dacă, fiecare dintre profesorii corectori își mențin punctul de vedere, ce se va întâmpla? Tot softul va “rezolva diferendul de opinie”, prin metoda (deja) cunoscută? Asta este soluția la o problemă care nu ar trebui să existe?
Cine găsește soluții? Doamna asta care este sluga stăpânului Johanis.Stapan care a distrus mai mult învățământul cu proiectul lui Romania educata.Asa ne vor ăștia multi și prosti.
Din câte înteleg din spusele doamnei ministru , al doilea corector va fi fi avertizat că are o diferență față de primul corector, și dacă primul corector greșește se va lua după acesta ?