Liceele profesionale și tehnice se vor putea dota cu laboratoare de informatică și ateliere de practică, aplicând direct sau prin intermediul primăriilor, într-un nou apel PNRR de 45 de milioane de euro – proiect

854 de vizualizări
Foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com
Liceele profesionale și tehnice vor putea depune proiecte pentru dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică, aplicând direct sau prin intermediul primăriilor, într-un nou apel PNRR de 45 de milioane de euro, lansat în consultare publică de către Ministerul Educației. 

Informații pe scurt despre apel

  • Apelul de proiecte este unul competitiv, cu termen limită de depunere și implementarea investițiilor va fi finalizată, cel mai târziu, până la data de 31 decembrie 2024.
  • Bugetele proiectelor depuse nu trebuie să depășească 18.000 euro/laborator informatică și 100.000 euro/atelier(e) de practică/UIP.
  • 909 unități de învățământ profesional și tehnic ar trebui dotate cu laboratoare de practică funcționale
  • Valoarea maximă a unui grant se stabilește în funcție de nevoile școlii, în raport de numărul structurilor arondate sau în raport cu numărul de elevi.
Cine poate solicita finanțare pentru dotarea laboratoarelor de informatică și a atelierelor de practică 

Toate unităţile de învăţământ din reţeaua învăţământului profesional şi tehnic care nu au beneficiat de dotarea laboratoarelor de informatică și ateliere de practică în cadrul apelului de proiecte Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar, finanţat prin PNRR, lansat de Ministerul Educaţiei în decembrie 2022, pot solicita finanțare pentru dotarea laboratoarelor de informatică și a atelierelor de practică, aplicând direct sau prin intermediul unităților administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii, sectoare ale Municipiului București și județe).

Prin excepție, unităţile de învăţământ din reţeaua învăţământului profesional şi tehnic care au beneficiat de dotarea laboratoarelor de informatică în cadrul apelului de proiecte Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar pot aplica pentru finanțarea altor laboratoare de informatică, în următoarele condiții:

1) unitatea de învățământ preuniversitar are minimum 300 de elevi la momentul depunerii cererii de finanțare

2) unitatea de învățământ preuniversitar are structuri arondate.

Selecția unităților în vederea dotării prin prezentul apel se realizează pe baza unei aplicații (propuneri de proiecte, anexa 1 la ghid). 

Pentru toate bunurile si echipamentele achiziționate prin proiect de către UAT, se vor încheia contracte de comodat cu fiecare unitate de învățământ, care este beneficiar real al investițiilor. Toate bunurile achiziționate vor fi utilizate, exclusiv, pentru activități didactice cu elevii.

Indicatorii apelului de proiect

Beneficiarii apelului de proiecte sunt:

1)  „Unitățile de învățământ preuniversitar de stat acreditate din rețeaua IPT,
2)  Toate tipurile de unități administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii, sectoare ale Municipiului București și județe).

În cadrul apelului, fiecare solicitant poate depune o singură cerere de finanțare prin care să obțină finanțare pentru dotarea unităților de învățământ profesional şi tehnic, respectiv pentru toate unitățile de învățământ cu personalitate juridică, de stat, acreditate, pentru dotarea laboratoarelor de informatică și a atelierelor de practică, în funcție de nevoi și de numărul de elevi.

Unitățile de învățământ care au minimum 300 elevi înscriși în anul școlar 2023-2024 vor putea beneficia de un al doilea laborator de informatică. De asemenea, unitățile de învățământ preuniversitar din rețeaua învățământului profesional și tehnic care au structuri arondate pot beneficia de mai multe laboratoare, în funcție de câte structuri arondate au (ex.: 3 structuri arondate = 3 laboratoare de informatică).

Beneficiarii din cadrul primului apel PNRR de proiecte pe componenta de I134 nu sunt eligibili pentru a primi finanțare în cadrul prezentului apelului de proiecte dacă unitatea de învățământ preuniversitar are sub 300 de elevi la momentul depunerii cererii de finanțare și nu are structuri arondate.

Unitățile administrativ-teritoriale pot delega depunerea aplicațiilor de finanțare către alte unități administrativ-teritoriale, în baza autonomiei locale. Unitățile administrativ teritoriale care au primit delegarea depunerii aplicațiilor de finanțare de la alte unități administrativ teritoriale trebuie să specifice în cererea de finanțare UAT-urile de la care au primit delegare, precum și unitățile de învățământ preuniversitar beneficiare.

DOCUMENT Ghidul Solicitantului pus în consultare publică pentru apelul Dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică a unităţilor de învăţământ din rețeaua învățământului profesional și tehnic (Runda a II-a)

Foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. Nimeni din Ministerul educației nu spune nimic despre starea derulării proiectelor prin PNRR
    -Cate echipamente, mobilier, tehnologie a fost livrată si instalată
    -Unde
    –cati bani au fost cheltuiți si ce termene au fost depășite

    In schimb lansează o nouă etapă de bla bla numai bună pt campanie electorală de toamna

  2. Directorul meu – nu-l laud des, dar ce e al lui, e al lui – a aplicat și obținut granturi prin tot felul de proiecte de avem în prezent nu unul, nu două, ci TREI laboratoare IT (inclusiv pentru mecatronică) super-ultra-moderne.

    Problema nr. 1 e că ai noștri elevi NU MAI ȘTIU să folosească un computer/laptop. Dacă nu e clonă Android/smartphone ceva, NU știu nici să-i dea drumul. Nu mai au nici acasă computere (sau dacă au unele vechi, nu le mai deschid), nu știu decât social-media și chicoteli pe grupuri și grupușoare de whatsapp și IG și alte aberații.

    Orice fel de sistem de operare diferit de cel pe care-l au pe telefon e Satana. Orice pachet office (de la cele gratis la MS Office) e apocalipsa curată. Nici cu limba română scrisă în diacritice nu se au prea bine. Dacă au de ales un motor de căutare, Google sau nimic. Dacă au să aleagă între mai multe browsere… Google Chrome sau nimic, din nou. De celelalte efectiv par să nu fi auzit niciodată.

    O să spuneți – păi, de ce nu învață la școală?! Pentru că au 1 oră pe săptămână de TIC care la gimnaziu e mai puțin TIC și mai mult proto-programare (învață algoritmi și alte aberații dar ei nu cunosc nicio bază a algoritmilor respectivi, uneori nu înțeleg ce e acela un algoritm), iar la liceu, cei de la profil Tehnic, cel puțin, încep cu ceva TIC dar au și mai puține ore ca cei de la gimnaziu (că mai au și practică).

    E râsul curcilor. Păcat de tot efortul acela și de banii aruncați, orz risipit pe gâște, la propriu…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Condamnații penal și cadrele didactice sancționate nu pot fi membri în consiliul de administrație al școlii – amendament adoptat la proiectul legii educației / Hotărârile CA se vor lua cu majoritate de voturi, nu cu două treimi, cum este acum

Modificări la regimul incompatibilităților pentru participarea în consiliile de administrației ale unităților de învățământ, adoptate marți dimineața de Comisia de Învățământ din Camera Deputaților, ca amendamente la proiectul de lege…
Vezi articolul