Liceele în care niciun elev nu a luat Bacalaureatul, „premiate” de Ministerul Educației cu posibilitatea de a face din nou înscrieri la clasa a IX-a, potrivit unui proiect pus în dezbatere / Măsura e eliminată din metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare după 5 ani de aplicare

11.915 vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Ministerul Educației condus de Ligia Deca se pregătește să dea din nou posibilitatea liceelor fără niciun elev promovat la Bacalaureat să facă înscrieri în clasa a IX-a. Potrivit proiectului de metodologie privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025 – 2026, este eliminat articolul respectiv. Interdicția de a mai organiza clasa a IX-a pentru școlile cu promovare zero la bac a fost introdus prin ordinul de ministru 5090/2019 și s-a aplicat pentru prima dată la înființarea claselor pentru anul școlar 2020-2021.

Metodologia pentru fundamentarea cifrei de școlarizare este un document fundamental și cuprinde regulile după care școlile înființează sau desființează clasele pentru viitorul an școlar. Aici este stabilit de către organizatorul sistemului de învățământ, adică Ministerul Educației, prin act normativ terțiar, felul precis în care se aplică legea educației și hotărârile de guvern care grevează acest domeniu atunci când sunt stabilite câte clase are fiecare școală, fiecare profil, specializare și filieră și câți elevi sunt în fiecare dintre aceste clase.

Până acum, din 2019 până în 2024, metodologia prevedea: „Art. 10. — (1) Propunerile privind cifra de școlarizare pentru clasa a IX-a, cu frecvență, zi, învățământ liceal, corespunzătoare filierei/profilului/specializării/calificării profesionale se vor face de către unitățile de învățământ pentru care acestea au obținut autorizarea de funcționare provizorie/acreditarea prin ordin de ministru. Unitățile de învățământ care, în sesiunile cumulate din anul anterior ale examenului de bacalaureat, au înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de un singur absolvent nu vor propune cifră de școlarizare la clasa a IX-a cu frecvență zi”.

În documentul pus în consultare luni, 9 decembrie, acest articol nu mai există și nicio altă prevedere similară:

An de an, zeci de licee, multe fiind în pericol de desființare, nu au avut niciun candidat promovat. De exemplu, vara trecută au fost 50 de licee din țară unde nimeni nu a luat examenul de Bacalaureat 2024, sesiunea iulie. În 2023 erau 53 de licee cu o rată de promovare zero.


2 comments
  1. Deci dovada clară că PSD va vrea prosti !Altfel nu se explică votul mare primit de ei și de AUR ,adică fix partidele cu cei mai mulți analfabeți și corupti(sau invers,sau amândouă pt amândouă ).Dar nu s-a gândit marea ministresa că profii ăștia ar trebui să piardă ca penalizare niște drepturi și că școala sa fie transformată într-una de meserii ,unde să dovedească întâi că poate scoate macar meseriași cu 8,9,sau 10 clase până ajunge din nou la 12?Ca eu așa știu,că dacă nu iei bacul ,nu poți spune că ai mai mult de 8 clase…Și o să spuneți ca e greu ,că n-au baza materiala.Ba au ,că sunt fabrici,ateliere și privați peste tot.Din 6 ore zilnice 3 sa fie cu profit pt patron și 3 de practica didactica,ca să învețe ceva iar practica sa fie o lună că sa simta puțin ritmul și munca;o lună teorie în scoala,o lună munca(desigur daca strica vreun utilaj să-l plătească ministerul deși e și resp celor de la firma ,care trebuie să-i supravegheze).Și daca nici așa și nici cu transferuri de personal proaspăt nu merge(că ies profesori tineri de pe băncile școlilor și n-au loc de lepre bătrâne care nu mai vor da iasă la pensie sau eu,din privat oricând as lua o catedră pe aceeași bani și ore de munca la jumatate) atunci o desființăm și profii, someri de lux !Pai ce dracu Romania e asa o tara bogata care să-și permită să țină lichele (adică și profi și copii ,4 ani ,să ardă gazul de pomană)?Și apoi inca 4 și tot așa .. doar pt voturi ca sa ținem aceeași oligarhi PSD în frunte prin Parlament,Prefecturi și alte posturi cheie in Stat ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Surse: Universitățile cu domenii de licență în științe și inginerie vor primi cu 33% mai mulți bani pentru burse și protecție socială, prevede proiectul Legii Deca, în care apare și un „Program Național” de sprijin pentru educație în științe exacte și inginerie / Cîmpeanu anunța „susținere privilegiată” pentru domeniile STIM

Un “Program Național de sprijinire a învățării științelor exacte, a ingineriei și matematicii” (PNSTIM) urmează să se înființeze în baza viitoarei Legi a învățământului superior, în continuarea unui program similar…
Vezi articolul

Profesorul de psihologie Toni Șerban, care a predat la trei licee din capitală, concediat de Liceul „Lucian Blaga” după o anchetă Recorder care arăta că îi abuza verbal pe elevi și făcea remarci rasiste și misogine

Profesorul de psihologie Toni Șerban a fost concediat, după ce o investigație realizată de Recorder a arătat că acesta făcea remarci rasiste, misogine și cu tentă sexuală și îi jignea…
Vezi articolul

PSD organizează propriile consultări publice pe proiectele legilor Educației elaborate de ministra Ligia Deca, dezbateri anunțate până la finalul lui martie. Salarizarea profesorilor și generalizarea programului masă caldă, printre țintele social-democraților

PSD a anunțat luni într-un comunicat că organizează propriile consultări publice asupra proiectelor legilor Educației elaborate de ministra PNL Ligia Deca. În plus, PSD anunță că va veni cu amendamente…
Vezi articolul

Grupul de Comunicare Strategică “explică” modul de calcul al ratei de infectare la 14 zile și de ce nu coincid cifrele anunțate zilnic cu cele folosite pentru stabilirea scenariului / Instituțiile specializate nu mai comunică nicio cifră fără girul GCS

Printr-o precizare de presă emisă de Grupul de Comunicare Strategică, autoritățile explică diferențele sesizate de Edupedu.ro în calculul ratei de infectare la 14 zile. Astfel, instituția care a scris această…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

De ce apelăm la meditații? Antoaneta Firuța Tacea, directoarea departamentului de Științe ale Educației, Universitatea București: Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul de performanță de la Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare

De ce apelăm la meditații? „Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul acela de performanță pe care îl regăsim în Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare,…
Vezi articolul