Liberation: Sistemul de învățământ românesc, deja sub presiune înainte de războiul din Ucraina, se luptă acum să integreze zeci de mii de elevi suplimentari, care se confruntă adesea cu bariera lingvistică

2.411 vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
La Constanța, în România, copiii ucraineni continuă să meargă la școală și pe timpul verii. În program au o singură materie: limba română. După mai bine de un an și jumătate de la începutul războiului din Ucraina și afluxul masiv de refugiați, România încă se luptă să integreze în sistemul său școlar zecile de mii de copii care s-au refugiat pe teritoriul său. Limba rămâne unul dintre obstacolele majore, scrie Liberation, citată de Rador și preluată de G4Media.ro.

„S-au făcut eforturi uriașe, mai ales la nivel local. Dar chiar și înainte de criza din Ucraina, statul român era fragil la capitolul educație”, explică Jean-Benoit Manhes, coordonator pentru situații de urgență la UNICEF România. Sistemul școlar nu este în stare foarte bună, estimându-se că mai puțin de 60% dintre elevi au nivelul cerut. Semn al neajunsurilor din acest sector a fost recenta grevă: profesorii români au purtat un război de trei săptămâni în mai și iunie pentru a cere creșterea salariilor.

Problema școlii este deosebit de importantă, deoarece refugiații ucraineni din România, ca și cei din restul Europei, sunt foarte adesea mame însoțite de copii. Potrivit unui raport guvernamental, în ianuarie 2023 aproape jumătate din cei 107.241 de refugiați din România înregistrați erau minori, din care doar 3.969 erau înscriși într-o școală românească. Potrivit autorilor documentului, acest lucru se explică prin „lipsa recunoașterii diplomelor românești de către autoritățile ucrainene și prin bariera lingvistică”.

Cifrele au crescut de atunci. În iunie, la sfârșitul anului școlar, în școlile românești erau înscriși peste 23.000 de elevi ucraineni. Dar doar 7.353 dintre ei sunt cu adevărat integrați în sistemul școlar, în timp ce restul de 16.000 au statut de „auditor” care le permite să frecventeze cursurile, dar nu și să susțină examene.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul…
Vezi articolul

Colegiile care au “explodat” în prima zi de școală și pe care Legea Cîmpeanu vrea să le facă stat în stat: Gheorghe Lazăr, a cărei directoare relativizează extremismul după ce l-a lăsat pe urmașul lui Zelea Codreanu, George Simion, să le vorbească elevilor / Sfântul Sava, cu directoare certată de ministru ca la controalele ANPC

Colegiile pe care Legea educației propusă de Sorin Cîmpeanu vrea oficial să le transforme în adevărate instituții stat în stat explodează în fața politicienilor, înainte ca legea să fi fost…
Vezi articolul

Daniel David, sfaturi psihologice în lupta împotriva epidemiei de coronavirius: Unii interpretează COVID-19 catastrofic, cu gândire rigidă, și atunci voi fi furioși, mânioși, depresivi / Mintea noastră atrage fake news-ul ca magnetul fierul

“Omenirea se confruntă astăzi cu o problemă practică majoră, și anume epidemia de coronavirus (COVID-19). Prin modul în care ne raportăm la această problemă practică, putem genera răspunsuri psihologice adaptative/funcționale…
Vezi articolul