Legile Educației, aprobate de Guvern, vor fi trecute în mare grabă prin Parlament / Ligia Deca: Vor fi dezbătute în procedură de urgență într-o comisie comună

2.292 de vizualizări
Foto: Captură Youtube – Guvernul României
Ministra Educației, Ligia Deca, a spus în briefingul de presă de la Guvern că proiectele legilor Educației adoptate azi de Guvern vor merge în Parlament, unde vor fi dezbătute în procedură de urgență, într-o comisie comună. “Există aprobată o solicitare de procedură de urgență, odată cu adoptarea legilor în Guvern și s-a discutat despre abordarea discuției legilor într-o comisie reunită a celor două comisii de educație din cele două camere ale Parlamentului”, a spus Ligia Deca.

Ligia Deca a spus miercuri în briefingul de presă de la Palatul Victoria că legile educației, aprobate în Guvern azi, vor fi dezbătute în procedură de urgență în Parlament, într-o comisie specială comună. Astfel, legile vor trece mai repede prin Parlament, față de procedura legislativă uzuală.

Întrebată dacă este constituțional ca bicameralismul să fie suspendat atunci când este vorba despre analizarea legilor educației, cu un impact social și economic extrem de important, Ligia Deca a spus că “și procedura de urgență este o procedură democratică și aranjamentele care decurg din aprobarea unei astfel de proceduri la nivelul Parlamentului sunt tot o formă a democrației reprezentative. Este decizia Parlamentului care va fi modalitatea de dezbatere în cele două Camere, aceasta fiind una dintre ele”, a precizat Deca.

Redăm întregul dialog pe acest subiect din briefingul de presă:

Ligia Deca: Îmi face o deosebită plăcere să anunț că astăzi cele două proiecte legislative – legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior – au fost adoptate în Guvern, urmând ca ele să meargă în dezbatere parlamentară. Următoarea etapă firească și democratică, așa cum știți, legile au încorporat toate sugestiile venite în etapele de dezbatere publică. În data de 27 februarie au fost făcute publice. A urmat un moment în care timp de 10 zile am mai primit observații pe forma tehnică legislativă, au fost și acestea integrate, urmând ca pe 9 martie legile să intre în procedură de avizare interministerială. Am primit toate avizele, am integrat punctele de vedere venite de la experții tuturor ministerelor care au un cuvânt de spus în ceea ce înseamnă procesul educațional.

Intrăm astfel într-o nouă dinamică și mă bucur tare mult că putem intra într-o dezbatere cu membrii Parlamentului în așa fel încât în cel mai scurt timp posibil să putem începe, putem demara reformele atât de necesare pentru sistemul de educație. Așa cum știți, cele două legi se bazează pe viziunea generată de proiectul amplu România educată, inițiat de către președintele României.

(…) Da, există aprobată o solicitare de procedură de urgență, odată cu adoptarea legilor în Guvern și s-a discutat despre abordarea discuției legilor într-o comisie reunită a celor două comisii de educație din cele două camere ale Parlamentului. Dar sigur este o decizie care se va lua final la nivelul Parlamentului. 

Reporter: Dar aveți speranță ca putem vedea adoptate aceste legi în următoarele câteva luni? 

Ligia Deca: Eu așa am încredere, că vom vedea o dezbatere bună, vom vedea îmbunătățiri și vom vedea legile adoptate pentru a putea ca reformele să fie implementate cât mai curând.

Reporter: Intră chiar de săptămâna viitoare în Parlament? 

Ligia Deca: Intră în timpul prevăzut legal pentru a trece dinspre Guvern înspre Parlament. Cred că da.  

Reporter: Este constituțional ca bicameralismul din România să fie suspendat atunci când este vorba despre analizarea legilor educației, cu un impact social și economic extrem de important? 

Ligia Deca: Dacă nu văd niciun fel de ce bicameralismul ar fi suspendat procedura de urgență este o procedură democratică și aranjamentele care decurg din aprobarea unei astfel de proceduri la nivelul Parlamentului sunt tot o formă a democrației reprezentative. Este decizia Parlamentului care va fi modalitatea de dezbatere în cele două Camere, aceasta fiind una dintre ele. 

Reporter: Dar la nivel de coaliție ați atins acest subiect, s-a făcut o strategie cât de rapid am putea să vedem și în ce formă? 

Ligia Deca: La nivelul coaliției s-au purtat discuții, una dintre ele fiind abordarea structurată și în așa fel încât să putem ajunge la o adoptare într-un timp decent, deci nu au existat discuții strategice, a existat sigur că da dorința ca aceste legi să parcurgă o procedură parlamentară corectă care să ne asigure îmbunătățirile necesare și acordul social necesar”.

Citește și:
VIDEO Ligia Deca a declarat că sindicatele au agreat eliminarea salarizării profesorilor din proiectele legilor Educației / Când vor fi majorate salariile debutanților? Deca: Imediat după Paște s-a agreat un grup de lucru
Examenul de admitere pentru 60% dintre locuri la liceu este “o formulă la care am ajuns tocmai în urma feedback-ului primit” – Ligia Deca, întrebată de ce păstrează examenul în pofida opoziției exprimate de părinți, elevi, profesori față de admiterea diferențiată

4 comments
  1. Să fie senatorul suinelor șeful comisiei reunite! Doar așa își va putea asigura maternitatea și paternitatea infamei reforme pro corupție. La prima admitere în licee, când internetul va fi plin de subiecte, va avea asigurată „veșnica pomenire”.

  2. Se grabesc ca din luna mai sunt altii la putere… si le e teama ca toate prostiile se vor repara.
    Democratic inseamna sa raspunzi tuturor cerintelor, nu sa te grabesti ca altfel SIGUR nu se mai aproba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un adolescent din Spania, primul caz clinic din lume de dependență de jocul Fortnite / Din obsesia pentru joc, acesta a respins interacțiunile umane și avea un program de somn foarte decalat, pentru care a fost spitalizat două luni

Un minor spaniol a devenit primul caz cunoscut în lume de spitalizare timp de două luni pentru dependenţă gravă de jocul video Fortnite, după ce adolescentul a început să manifeste…
Vezi articolul

Sfaturi de la Ministerul Educației pentru profesori în situațiile de violență în școli: Interveniți prompt când observați semne de violență, fiți empatici atunci când comunicați cu copiii, încurajați-i să intervină pentru a aplana conflictele și să raporteze situațiile de violență

Ministerul Educației le transmite profesorilor pe pagina de Facebook, câteva sfaturi pe care să le aplice în situațiile care implică toate formele de violență, inclusiv bullyingul și cyberbullyingul. “Interveniți prompt…
Vezi articolul