Lecțiile de la socio-umane sunt „sufocate”, uneori, de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Buzău – document

111 vizualizări
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com
La disciplinele socio-umane, uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Este vorba despre raportul privind Starea învățământului buzoian în anul școlar 2023-2024.

Disciplinele socio-umane sunt: Educație civică, Logică, Psihologie, Educație antreprenorială, Economie, Sociologie și Filosofie.

Conform raportului, la disciplinele socio-umane, au fost identificate următoarele puncte slabe:

  • Uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, afectând gestionarea corectă a timpului didactic;
  • Sunt situații unde colaborarea profesor-elevi este deficitară;
  • Implicarea modestă a elevilor în autoevaluare și coevaluare;
  • Lipsa atenției distributive în activitățile pe grupe de elevi.

În privința amenințărilor, sunt amintite următoarele:

  • Dezinteresul elevilor pentru unele discipline socio-umane.
  • Diminuarea interesului/capacității unor familii de a susține pregătirea școlară a copiilor.

Documentul publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău poate fi consultat mai jos:

În luna martie, profesorul Doru Căstăian, de la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galaţi, spunea că subiectele date la Bacalaureat, la disciplinele socio-umane, nu verifică exact ceea ce ar trebui să verifice: atingerea competențelor de către elevii care au parcurs liceul.

Căstăian susține că subiectele de examen, în special la disciplina Logică, argumentare și comunicare, nu testează adecvat competențele reale ale elevilor și că, în consecință, aceștia rămân cu o înțelegere superficială a conceptelor importante.

Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii necalificați și unii debutanți de Informatică și TIC au dificultăți în înțelegerea și aplicarea programelor școlare, potrivit unui raport al ISJ Buzău
Supraîncărcarea profesorilor de la profesional și tehnic cu sarcini şi activităţi care nu sunt remunerate – amenințare identificată de ISJ Buzău
Imposibilitatea încadrării cu profesori titulari de Matematică în școlile izolate, cu efective mici de elevi – amenințare semnalată de ISJ Buzău
La Matematică, mulți profesori nu verifică temele date elevilor și nu sunt respectate normele de evaluare și notare – raport al Inspectoratului Școlar Județean Buzău
Pregătirea necorespunzătoare a profesorilor debutanți din punct de vedere psihopedagogic – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar Buzău
martie 2024 – Profesorul Doru Căstăian: Subiectele de la ştiinţe socio-umane şi ȋn special cele de logică nu reușesc să verifice atingerea de către elevi a competenţelor. Trebuie să ȋncetăm să facem lucrurile aşa / Elevul a ajuns să nu vrea să ştie şi să poată, ci doar să ia bacul şi să scape mai repede

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Școlile și grădinițele vor fi închise încă 2 săptămâni în București. Incidența cazurilor de coronavirus este 3,91. Prefectul Capitalei: Singura decizie normală și firească în Comitet era ca activitățile școlilor să continue în sistem online

Toate școlile și grădinițele de stat sau private rămân închise încă 2 săptămâni în București, cu activitate exclusiv online. Decizia a fost luată în cadrul ședinței Comitetului Municipal pentru Situații…
Vezi articolul