La disciplinele socio-umane, uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Este vorba despre raportul privind Starea învățământului buzoian în anul școlar 2023-2024.
Disciplinele socio-umane sunt: Educație civică, Logică, Psihologie, Educație antreprenorială, Economie, Sociologie și Filosofie.
Conform raportului, la disciplinele socio-umane, au fost identificate următoarele puncte slabe:
- Uneori, lecțiile sunt „sufocate” de prea multă informație în detrimentul esențializării, afectând gestionarea corectă a timpului didactic;
- Sunt situații unde colaborarea profesor-elevi este deficitară;
- Implicarea modestă a elevilor în autoevaluare și coevaluare;
- Lipsa atenției distributive în activitățile pe grupe de elevi.
În privința amenințărilor, sunt amintite următoarele:
- Dezinteresul elevilor pentru unele discipline socio-umane.
- Diminuarea interesului/capacității unor familii de a susține pregătirea școlară a copiilor.
Documentul publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău poate fi consultat mai jos:
În luna martie, profesorul Doru Căstăian, de la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” din Galaţi, spunea că subiectele date la Bacalaureat, la disciplinele socio-umane, nu verifică exact ceea ce ar trebui să verifice: atingerea competențelor de către elevii care au parcurs liceul.
Căstăian susține că subiectele de examen, în special la disciplina Logică, argumentare și comunicare, nu testează adecvat competențele reale ale elevilor și că, în consecință, aceștia rămân cu o înțelegere superficială a conceptelor importante.
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.