Laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate din cauza reglementărilor actuale, atrage atenția profesoara de Chimie Gabriela Cîrstea

5.294 de vizualizări
Foto: © Tatyana Vychegzhanina | Dreamstime.com https://www.dreamstime.com/excited-schoolgirl-fume-chemical-experiment-scool-lab-excited-schoolgirl-fume-chemical-experiment-image170302925
La chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase, susține Gabriela Cîrstea, cadru didactic la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, într-un material publicat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale. Organizația desfășoară proiecte pentru promovarea predării fizicii și chimiei prin descoperire. Aceasta spune că „este nemulțumirea tuturor profesorilor de chimie”.

Gabriela Cîrstea, profesoară de chimie la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, a văzut că elevii de astăzi sunt atrași mai mult de activități practice și acceptă mai greu decât generațiile anterioare să scrie de pe tablă, scriu cei de la CEAE.

„Partea proastă este că ne este mai greu să facem experimente, pentru că la chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase. Pot să-l pun pe elev să facă o soluție de sare cu apă sau zahăr, dar multe dintre experimentele pe care le făceam înainte le putem face doar digital”, subliniază ea.

Este nemulțumirea tuturor profesorilor de chimie, aceea că laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate, explică autorii materialului.

Reamintim că recent, profesorul Viforel Dorobanțu, directorul Școlii Gimnaziale Curcani, județul Călărași, semnala într-un interviu pentru Edupedu.ro același tip de probleme după ce școala sa a fost dotată cu un laboator de științe complet echipat printr-un proiect al unei organizații nonguvermanentale. În plus, eliminarea reziduurilor după folosirea kiturilor de substanțe primite era una care punea probleme deosebite.

Prin PNRR autoritățile derulează în acest an un program de dotare, inclusiv pentru laboratoarele de științe.

Foto: © Tatyana Vychegzhanina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. Experimentele reale din laboratoarele școlare și universitare au format adevărații specialiști în fizică și chimie de azi. Dar cum “țara te vrea prost”, se inventează legi care mai de care mai pe calapodul doctoranzilor “copy/paste” … ăștia au mers pe calea ușoară, cumpărând diplome, pe ceilalți, pe fraierii care au preferat sa învețe, dă-i dreaq, să se descurce… La ce vă așteptați când prin votul vostru trimiteți să facă legi pe toți hoții ăștia care nici măcar posesori ilegali de creier nu se pot numi?

  2. Eu am terminat speciala de chimie in liceu, a urmat facultatea de inginerie chimica. Cum se poate invata chimia fara laborator si experiente ?? Si care substante periculoase ?? oare responsabilii au dat vreo tura pe la sectorul detergenti de la orice supermarket , sa vada cate substante periculoase se vand la liber?? ca sa nu mai vorbim de ingrasaminte, ingrediente constructii etc. Orice poate fi periculos daca e folosit in acest scop, dupa cum orice obiect poate deveni o arma, daca e folosit ca atare !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elita matematicii internaționale condamnă intervenția Rusiei în Ucraina: Organizația ce conferă Medalia Fields, “Nobelul pentru matematică”, își mută online congresul care era programat să aibă loc la Sankt Petersburg

Uniunea Matematică Internațională, organizație globală care promovează cooperarea și care oferă cel mai prestigios premiu în domeniu, a decis sâmbătă ca anul acesta să renunțe la organizarea Congresului Internațional de…
Vezi articolul

Peste 150 de reprezentanți ai ONG-urilor din educație și ai companiilor s-au întâlnit cu ministrul Sorin Cîmpeanu și echipa sa pentru discuții pe viitoarea lege a Educației. Grupul format din societatea civilă și cei din business se numește „O Voce pentru Educație” și vrea să „contribuie la reformarea educației din România”

Peste 150 de „ONG-uri educaționale, sectorul de business, alături de Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, împreună cu echipa sa din Minister” s-au înrtâlnit astăzi timp de mai multe ore la un…
Vezi articolul