Laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate din cauza reglementărilor actuale, atrage atenția profesoara de Chimie Gabriela Cîrstea

5.261 de vizualizări
Foto: © Tatyana Vychegzhanina | Dreamstime.com https://www.dreamstime.com/excited-schoolgirl-fume-chemical-experiment-scool-lab-excited-schoolgirl-fume-chemical-experiment-image170302925
La chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase, susține Gabriela Cîrstea, cadru didactic la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, într-un material publicat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale. Organizația desfășoară proiecte pentru promovarea predării fizicii și chimiei prin descoperire. Aceasta spune că „este nemulțumirea tuturor profesorilor de chimie”.

Gabriela Cîrstea, profesoară de chimie la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, a văzut că elevii de astăzi sunt atrași mai mult de activități practice și acceptă mai greu decât generațiile anterioare să scrie de pe tablă, scriu cei de la CEAE.

„Partea proastă este că ne este mai greu să facem experimente, pentru că la chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase. Pot să-l pun pe elev să facă o soluție de sare cu apă sau zahăr, dar multe dintre experimentele pe care le făceam înainte le putem face doar digital”, subliniază ea.

Este nemulțumirea tuturor profesorilor de chimie, aceea că laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate, explică autorii materialului.

Reamintim că recent, profesorul Viforel Dorobanțu, directorul Școlii Gimnaziale Curcani, județul Călărași, semnala într-un interviu pentru Edupedu.ro același tip de probleme după ce școala sa a fost dotată cu un laboator de științe complet echipat printr-un proiect al unei organizații nonguvermanentale. În plus, eliminarea reziduurilor după folosirea kiturilor de substanțe primite era una care punea probleme deosebite.

Prin PNRR autoritățile derulează în acest an un program de dotare, inclusiv pentru laboratoarele de științe.

Foto: © Tatyana Vychegzhanina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. Experimentele reale din laboratoarele școlare și universitare au format adevărații specialiști în fizică și chimie de azi. Dar cum “țara te vrea prost”, se inventează legi care mai de care mai pe calapodul doctoranzilor “copy/paste” … ăștia au mers pe calea ușoară, cumpărând diplome, pe ceilalți, pe fraierii care au preferat sa învețe, dă-i dreaq, să se descurce… La ce vă așteptați când prin votul vostru trimiteți să facă legi pe toți hoții ăștia care nici măcar posesori ilegali de creier nu se pot numi?

  2. Eu am terminat speciala de chimie in liceu, a urmat facultatea de inginerie chimica. Cum se poate invata chimia fara laborator si experiente ?? Si care substante periculoase ?? oare responsabilii au dat vreo tura pe la sectorul detergenti de la orice supermarket , sa vada cate substante periculoase se vand la liber?? ca sa nu mai vorbim de ingrasaminte, ingrediente constructii etc. Orice poate fi periculos daca e folosit in acest scop, dupa cum orice obiect poate deveni o arma, daca e folosit ca atare !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu răspunde la investigația referitoare la un profesor acuzat de abuzuri invocând „anonimizarea” datelor reclamanților,  procedură legală dar limitată, diferită de sesizările anonime, promise de guvern dar încă nepermise de lege

Cazul unui profesor al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) acuzat de zeci de studenți ai Facultății de Științe Socio-Umane de abuz de putere și comportament umilitor, caz prezentat de…
Vezi articolul

Partidul de guvernământ din Italia elaborează un proiect de lege pentru a „proteja” scenele Nașterii Domnului din școli. Proiectul urmărește să ia măsuri împotriva școlilor care organizează festivități generaliste în perioada sărbătorilor

Partidul de extremă-dreapta aflat la putere în Italia a identificat un nou câmp de luptă în războiul său pentru protejarea „rădăcinilor culturale” ale țării: Scena Nașterii Domnului din școli, scrie The Guardian. Un…
Vezi articolul