Laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate din cauza reglementărilor actuale, atrage atenția profesoara de Chimie Gabriela Cîrstea

5.293 de vizualizări
Foto: © Tatyana Vychegzhanina | Dreamstime.com https://www.dreamstime.com/excited-schoolgirl-fume-chemical-experiment-scool-lab-excited-schoolgirl-fume-chemical-experiment-image170302925
La chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase, susține Gabriela Cîrstea, cadru didactic la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, într-un material publicat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale. Organizația desfășoară proiecte pentru promovarea predării fizicii și chimiei prin descoperire. Aceasta spune că „este nemulțumirea tuturor profesorilor de chimie”.

Gabriela Cîrstea, profesoară de chimie la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, a văzut că elevii de astăzi sunt atrași mai mult de activități practice și acceptă mai greu decât generațiile anterioare să scrie de pe tablă, scriu cei de la CEAE.

„Partea proastă este că ne este mai greu să facem experimente, pentru că la chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase. Pot să-l pun pe elev să facă o soluție de sare cu apă sau zahăr, dar multe dintre experimentele pe care le făceam înainte le putem face doar digital”, subliniază ea.

Este nemulțumirea tuturor profesorilor de chimie, aceea că laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate, explică autorii materialului.

Reamintim că recent, profesorul Viforel Dorobanțu, directorul Școlii Gimnaziale Curcani, județul Călărași, semnala într-un interviu pentru Edupedu.ro același tip de probleme după ce școala sa a fost dotată cu un laboator de științe complet echipat printr-un proiect al unei organizații nonguvermanentale. În plus, eliminarea reziduurilor după folosirea kiturilor de substanțe primite era una care punea probleme deosebite.

Prin PNRR autoritățile derulează în acest an un program de dotare, inclusiv pentru laboratoarele de științe.

Foto: © Tatyana Vychegzhanina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. Experimentele reale din laboratoarele școlare și universitare au format adevărații specialiști în fizică și chimie de azi. Dar cum “țara te vrea prost”, se inventează legi care mai de care mai pe calapodul doctoranzilor “copy/paste” … ăștia au mers pe calea ușoară, cumpărând diplome, pe ceilalți, pe fraierii care au preferat sa învețe, dă-i dreaq, să se descurce… La ce vă așteptați când prin votul vostru trimiteți să facă legi pe toți hoții ăștia care nici măcar posesori ilegali de creier nu se pot numi?

  2. Eu am terminat speciala de chimie in liceu, a urmat facultatea de inginerie chimica. Cum se poate invata chimia fara laborator si experiente ?? Si care substante periculoase ?? oare responsabilii au dat vreo tura pe la sectorul detergenti de la orice supermarket , sa vada cate substante periculoase se vand la liber?? ca sa nu mai vorbim de ingrasaminte, ingrediente constructii etc. Orice poate fi periculos daca e folosit in acest scop, dupa cum orice obiect poate deveni o arma, daca e folosit ca atare !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezidențiat 2023. Deși 863 de candidați au obținut peste punctajul minim care face posibilă admiterea, 208 candidați au fost declarați respinși, conform regulamentului, anunță Ministerul Sănătății

Ministerul Sănătății a organizat pe 14 mai 2023, împreună cu universitățile de medicină și farmacie, o sesiune extraordinară suplimentară a concursului de admitere în rezidențiat pentru 628 de locuri rămase…
Vezi articolul

CLASAMENT Babeș Bolyai – cele mai multe apariții printre universitățile românești, în rankingul global Times Higher Education după domenii de studiu – 2024 / Instituțiile din România – mai multe apariții, dar majoritatea fie stagnează, fie au rezultate mai slabe ca anul trecut

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca înregistrează cele mai multe apariții, în rândul universităților românești, în rankingul Times Higher Education după domenii de studiu – 2024, dat publicității joi. Reputatul clasament internațional…
Vezi articolul

Studenții care absolvă programele de licență cu frecvență și frecvență redusă în limba engleză ale Universității Maritime din Constanța nu își pot lua brevete de la ANR. Instituția anunță că nu recunoaște decât două programe de studiu

Programele de studii de licență cu frecvență și frecvență redusă în limba engleză din cadrul Universității Maritime din Constanța nu sunt recunoscute de către Autoritatea Navală Română (ANR), potrivit unui…
Vezi articolul