La Evaluare Națională 2024, aproape 40 de mii de elevi nu au reușit să ia media 5 / Rezultatele înainte de contestații

13.169 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / George Călin
Anul acesta la Evaluare Națională 2024 aproape 40 de mii de elevi nu au reușit să ia media 5, potrivit rezultatelor înainte de contestații. Procentul este mai mare față de rezultatele de anul trecut. Medii peste 5 au luat anul acesta 74,4% dintre elevii înscriși, față de 76,2 anul trecut.

“La Evaluarea Națională 2024 din 160.467 candidaţi înscriși s-au prezentat la toate probele 152.903 prezența fiind de 95,3%”, potrivit Ministerului Educației.

Din cei 152.903 de candidaţi prezenți, un număr de:

  • 113.708 candidaţi (74,4%) au obţinut medii mai mari sau egale cu 5
  • 39.195 candidaţi (25,6%) au obţinut medii mai mici ca 5 – față de 23,8% dintre elevi au obținut medii sub 5
  • 65 candidaţi au obţinut media 10

La proba de limbă şi literatură română:

119.088 candidaţi (77,6%) au note peste 5

407 candidaţi au obţinut nota 10

La proba de matematică:

105.122 candidaţi (68,7%) au note peste nota 5

1.060 candidaţi au obţinut nota 10

  • De precizat, anul trecut dintre cei 154.115 elevi prezenți, 117.507 au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), rezultând o rată de 76,2%. De asemenea a crescut numărul mediilor sub 5: anul acesta au fost 25,6 % față de 23,8% dintre elevi anul trecut.
Statistica ratei mediilor peste 5 de la Evaluarea Națională:

Evaluarea Națională 2023: 76,2% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2022: 82,3% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2021: 76,8%
Evaluarea Națională 2020: 76,2%
Evaluarea Națională 2019: 73,12% note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2018: 73,5% de note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2017: 77% (76,9% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2016: 75%
Evaluarea Națională 2015: 79,36% ( 79,3% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2014: 71,12% (70,78% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2013: 75,89% / Anul în care părinții s-au plâns că subiectele au fost ușoare
Evaluarea Națională 2012: 66,12% / Anul în care au fost introduse camere video la evaluare
Evaluarea Națională 2011: 81,79%
Evaluarea Națională 2010: 85,97%
Evaluarea Națională 2009: 88,90%
Evaluarea Națională 2008: 89,93%
Evaluarea Națională 2007: 77,96%
Evaluarea Națională 2006: 67,16%
Evaluarea Națională 2005: 62,39%
Evaluarea Națională 2004: 71,38%

Dosarul de presă Evaluare Națională 2024

1 comment
  1. Bună seara.

    Care este e-mailul la care se pot transmite contestațiile pentru examenul de evaluare naționala 2024 la proba de limba și literatura română?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele de la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022 au fost publicate. 1.200 de elevi care s-au transferat de la oraș, la sat, au avut performanțe mai slabe din cauza școlilor în care au ajuns, din mediul rural

Raportul privind Evaluarea Națională pentru Matematică și Științe, clasa a VI-a 2022, a fost publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Documentul a urmărit performanțele unor elevi…
Vezi articolul

BREAKING SURSE Ministerul Justiției desființează propunerile pregătite de Ligia Deca pentru combaterea hărțuirii sexuale: „sunt lipsite de logică”, „de claritate”, vizează inclusiv un act care „nu are nicio legătură cu subiectul hărțuirii” și din ele „nu rezultă nici măcar obiectul de reglementare”

Ministerul Justiției desființează propunerile pregătite de Ligia Deca pentru ședința de Guvern de joi, la solicitarea premierului Marcel Ciolacu, privind combaterea hărțuirii sexuale, potrivit unui document obținut din surse guvernamentale…
Vezi articolul

Admitere liceu 2024. Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală, despre completarea fișei cu opțiuni pentru repartizare: Un copil aflat pe poziția 2.000 în ierarhie, care vrea să ajungă la o anumită școală unde anul trecut s-a intrat cu poziția 1.900, are șanse destul de bune

Poziția în ierarhie e foarte importantă atunci când elevii se gândesc la opțiunile lor, a declarat Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală din Bucureșt, la TVR Info. Ierarhia de…
Vezi articolul

Universitățile să se adapteze pentru instrumentele de inteligență artificială, chiar dacă pun multe probleme: ele oferă numeroase beneficii posibile, iar interzicerea lor ar fi inutilă / Folosirea AI să fie declarată în activitățile academice și restricționată selectiv – poziția oficială a Asociației Universităților Europene

ChatGPT și alte instrumentele bazate pe inteligență artificială, care au ajuns în ultima perioadă la dispoziția publicului larg, ar trebui să fie adoptate într-o manieră “eficientă și adecvată” la nivelul…
Vezi articolul