La clasele I-IV, temele pentru acasă nu trebuie să depășească 60 de minute, se arată în scrisoarea metodică a inspectoratelor școlare pentru învățători

7.170 de vizualizări
Timpul total alocat temelor pentru acasă, la clasele I-IV, nu trebuie să depăşească 60 de minute, după cum se arată în scrisorea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț pentru învățători. Prevederea se regăsește în ordinul nr. 5893/28.11.2016, art. 3, alin (2). De menționat este că la clasa pregătitoare nu se dau teme.

În scrisoarea metodică a ISJ Neamț apare că tema se compune dintr-o parte comună, de nivel mediu, pentru toți elevii, la care se adaugă o parte diferențiată, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru alții. 

La clasele I-IV, o altă caracteristică a temelor face referire la faptul să trebuie să fie diferențiate, relevante și să nu aibă un volum mare. În document este precizat că temele pentru acasă au rol de consolidare, remediere, recuperare, performanță și dezvoltare.

Verificarea temelor de către învățători

„Temele pe care elevii le efectuează acasă vor fi verificate și corectate (cantitativ si calitativ) de către cadrul didactic şi discutate cu elevii, altfel încât să aibă finalitate. Constatările făcute vor constitui punct de pornire pentru activitățile ulterioare. Pentru temele corectate se vor face aprecieri, recomandări care să aibă caracter constructiv pentru elevi”, potrivit sursei citate.

Sugestii pentru eficientizarea învățării prin efectuarea temelor pentru acasă, conform documentului:
  • „Temele să nu aibă rol punitiv! 
  • Să fie relevante pentru copii, în concordanță cu activitățile de învățare derulate în cadrul lecțiilor!
  • Să necesite implicarea independentă (autonomia învăţării, dezvoltarea competenței-cheie de a învăța să înveți) a copilului, fără să fie necesar sprijinul unei alte persoane în rezolvarea sarcinilor de lucru!
  • Să fie atractive, fără sarcini repetitive!
  • Să aibă legătură cu viața copiilor!
  • Rezolvarea temelor să intre în rutina zilnică!
  • Să se respecte curba de efort!
  • Dozarea temelor pentru acasă să țină seama de comunicarea cu profesorii din consiliul clasei!”

Scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultată mai jos:

Foto: © Petro | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cum îi facem pe copii să nu mai copieze eseuri făcute cu ChatGPT pentru temele de la școală? Sorin Ion: Rezolvarea acestei situații stă în formarea profesorilor. Mai mult de jumătate din aceștia din România vor fi formați să aibă competențe digitale, prin PNRR
4 februarie 2023 – La ce folosesc temele pentru acasă? Oana Moraru: Există foarte mulți copii care aparent pricep în clasă, dar când sunt puși în situația de a rezolva singuri, nu mai au abilitatea de a se descurca pe cont propriu. Recomand părinților, în special în clasele I și a II-a, să-și dedice timp temelor
10 decembrie 2022 – Cum putem regândi temele pentru acasă. Brian Gravel, pedagog american: Să schimbăm discuția de la “dacă să le dăm teme” la “ce le-am putea cere să exploreze acasă”
14 mai 2022 –Temele pentru acasă au avantaje pentru copiii de școală primară, dar nu-i ajută aproape deloc, din punct de vedere al rezultatelor de învățare, pe cei care nu primesc ajutor – analiza unui cercetător britanic
27 aprilie 2022 – Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă, spune profesorul de Limba română, Florentin Gheorghe / Nu insist pe teorie, de exemplu, niciodată nu mi s-a părut interesant să-mi spui definiții
1 august 2020 – Ce s-a întâmplat când o școală a făcut temele pentru acasă opționale – experimentul unei școli din Dubai
15 octombrie 2019 – Temele pentru acasă – Cât de mult este prea mult? Primul studiu experimental implementat în România validează regula “10 minute pe nivel școlar”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ora la școală de 40 de minute şi pauza de 5 minute sunt discriminatorii, anunță Consiliul pentru Combaterea Discriminării. Școlile în 3 schimburi trebuie să aplice „măsuri compensatorii” pentru cei 25.000 de elevi „dezavantajați de scurtarea orelor“

Scurtarea programului elevilor de către școlile care funcționează în 3 schimburi este discriminatorie. Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a anunțat într-un răspuns la solicitarea Ziarului Financiar că ora de curs…
Vezi articolul

Toate testele de la clasă, evaluările și examenele naționale, inclusiv cel suplimentar de admitere la liceu, ar urma să fie standardizate și susținute în format digital, din toamna anului 2027 – legea educației pentru învățământul preuniversitar

Toate evaluările și examenele naționale vor fi standardizate integral și susținute în format digital în toată țara începând cu anul școlar 2027-2028, potrivit noii legi a Învățământului Preuniversitar. Pe 9…
Vezi articolul

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție după ce premierul Cîțu a spus că nu vrea investiții fără rezultate în educație și cercetare: “Mod de gândire similar cu cel al unui buticar”

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a reacționat, vineri, față de declarațiile premierului Florin Cîțu, care a spus joi că nu dorește să facă investiții fără rezultate în educație, cercetare…
Vezi articolul