L.C.D – noul concept propus profesorilor și directorilor care vor să facă școala mai atractivă pentru elevi și să le dea posibilitatea să-și afișeze creațiile într-un mediu educațional, ca alternativă la rețelele sociale / VIDEO

Avizierul electronic poate face mult mai atractivă școala, spun specialiștii în soluții digitale pentru Educație de la Samsung. În sprijinul profesorilor și directorilor de școli aceștia aduc un concept nou, menit să modernizeze procesul educațional și să încurajeze creativitatea elevilor – L.C.D (Learn, Create, Display). Dinamismul lumii adolescenților, tinerilor și copiilor este unul aparte. Ei simt nevoia să creeze în mediul digital, iar acesta este deja un lucru bine cunoscut. Conținutul pe care-l produc este cel mai adesea postat pe rețelele de socializare pe care aceștia își expun creațiile. Nevoia lor de a arăta și altora ceea ce fac și de a fi recompensați instantaneu pentru asta, prin vizualizări sau alte tipuri de interacțiune cum sunt aprecierile (likes), partajările (share), evaluările (rate), poate fi folosită cu succes și în mediu educațional.

Liviu Constandache, reprezentant al Samsung Electronics Romania, explică acest concept astfel: „Conceptul pe care îl propunem noi școlilor este unul de implicare, în care copiii, împreună cu profesorii, învață, creează și afișează. Astfel, ajută și pe alții să învețe, să creeze și să afișeze, generând un flux continuu. L-C-D vine de la Learn (Învățare), Create (Creeare) și Display (Afișare). Avem instrumente precum tabletele și telefoanele, cu care poți învăța și crea conținut. Dar întrebarea este: unde îl afișăm? Răspunsul obișnuit este mediul social, dar noi propunem utilizarea ecranelor de afișaj, oferindu-le copiilor și profesorilor posibilitatea de a deveni creatori de conținut care poate fi expus în mod direct.

Tehnologia adusă în școli devine un sprijin esențial pentru profesori, iar profesorii au nevoie de încurajări și ghidaj în utilizarea tablelor interactive și a altor soluții digitale. Aceste soluții sunt menite să faciliteze colaborarea și partajarea informațiilor, dar și să transforme sala de clasă și școala, cu toate spațiile sale, într-un mediu mai atractiv și interactiv pentru elevi.

Adina Oprea, reprezentantă Samsung Electronics Romania, explică importanța acestui demers: „Încercăm să ajutăm profesorii în era digitalizării, deoarece elevii apreciază foarte mult profesorii care au acces la tehnologie și sunt deschiși către cunoaștere. Trăim într-un mediu tehnologizat, iar pentru elevii noștri instrumentele tehnologice sunt la fel de naturale cum erau pentru părinții și bunicii noștri pixul și hârtia.”

Un motiv în plus pentru elevi să vină la școală cu entuziasm

Liviu Constandache subliniază că „școala poate să ofere tehnologii pe care elevii nu le au acasă. Ea devine astfel un spațiu în care elevii își pot dezvolta cunoștințele și creativitatea, lucrând împreună cu colegii pentru a crea un mediu interactiv de învățare.” În plus, afișarea muncii elevilor, pe ecranele din școală, o poate compensa pe cea din mediul online, pentru că este o formă de recunoaștere a eforturilor lor, ceea ce îi stimulează să fie și mai creativi.

Practic, împărtășirea muncii lor, a creațiilor lor virtuale sau digitale, poate aduce acestora o stimă de sine mai mare. Dacă ceilalți din comunitatea școlară văd ceea ce fac, văd aspectele la care ei sunt abili și creativi, atunci nevoia aceasta de afișare va fi satisfăcută într-un mediu sigur.

Astfel de ecrane de afișaj sunt deja foloste în instituțiile de învățământ din România. Universitatea de Vest din Timișoara, de exemplu, a renunțat total la avizierele clasice din 2022, acestea fiind înlocuite cu afișaje digitale performante. Iar asta a deschis și mult mai multe posibilități de informare pentru studenți. Într-un mod similar, orice școală poate să adopte asemenea soluții moderne și atractive pentru elevi și profesori.

De exemplu, un asemenea afișaj poate fi amplasat în dreptul sălilor de curs pentru a afla în orice moment ce clasă este acolo, ce oră e în derulare, care sunt următoarele ore din orar și ce activități interesante au avut loc în orele trecute, afișând creații ale elevilor sau chiar resurse educaționale de interes mai larg.

La avizierul electronic profesorii pot afișa la rândul lor clipuri realizate în diversele campanii pe care le coordonează și derulează. De asemenea pot fi puse clipuri din mobilitățile Erasmus+ în care școala este implicată sau din excursiile cu elevii.

Iată numai câteva idei pentru asemenea soluții digitale moderne, care ar face mediu școlar mai atractiv pentru elevi și profesori:

Pe un astfel de afișaj electronic dintr-o școală, atât elevii, cât și profesorii ar putea găsi interesante următoarele tipuri de informații:

Anunțuri zilnice și evenimente școlare:

Rezultatele proiectelor elevilor:

Materiale educative interactive:

Calendarul școlar și orarul claselor:

Știri și realizări importante:

Resurse pentru profesori:

Concursuri și provocări creative:

Comunitatea școlară:

Resurse suplimentare și bibliografie:

Campanii de educație financiară, educație rutieră sau educație pentru sănătate, procedurile pentru combaterea bullyingului, la fel și clipuri din partea partenerilor instituționali referitoare la pericolele pe care adolescenți le traversează în privința drogurilor, a rezolvării situațiilor conflictuale, presiunilor psihologice sau orice alte informații care, fiind afișate electronic, ar putea face mediul școlar mai dinamic, interactiv și ar stimula creativitatea și implicarea elevilor și profesorilor.

Autoritățile centrale au recomandat ca echipamentele digitale pentru dotarea claselor, pe care primăriile le vor cumpăra cu bani din PNRR, să fie „calitative, moderne și adaptate vârstei elevilor.

Puteți citi aici și un ghid pentru unitățile de învățământDigitalizarea unei școli din trei perspective – a unui profesor, a unui director și a unui primar.

Samsung Electronics Romania susține Educația digitală, consideră că digitalizarea în Educație nu este o opțiune, ci o necesitate și și-a propus să contribuie activ la un viitor mai bun al educației din România. În cadrul celui mai recent proiect de acest fel, SEED – Samsung Ecosystem for Education Development, compania sprijină un program de formare dedicat profesorilor, astfel încât aceștia să își dezvolte competențe digitale adecvate unui sistem modern de educație, sprijinit de tehnologiile digitale, care are ca obiectiv creșterea implicării elevilor și studenților în actul de învățare.

Educație digitală – instrumente, resurse, viitor“ este un program Edupedu.ro, în parteneriat cu Samsung Electronics Romania.

Citește și:
VIDEO Ghid pentru profesori: conectarea la tabla interactivă din fiecare clasă de pe telefon, tabletă sau laptop, fără fire / În timpul pauzelor, pe table pot fi transmise informații din cancelarie sau noutăți pentru elevi
Efectele dotării claselor cu table interactive, finanțate prin PNRAS. Profesoară de Limba română: Copiii care se aflau în risc de abandon, am observat că au venit cu drag la școală și n-au mai lipsit / Elev: E mai simplu pentru noi să înțelegem, cu ajutorul tablelor – VIDEO
VIDEO Trei școli din județul Bihor au ales digitalizarea prin instrumente interactive, ca metodă modernă de atragere a elevilor la școală, în Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar / Director: Sunt cadru didactic de 17 ani și cu siguranță o să ies de-aici la pensie – am făcut-o pentru copiii satului
VIDEO Profesorul controlează interactivitatea cu elevul, ghidează clasa, spune Marius Mazilu, fondatorul VBoard, aplicația nativă pe tablele interactive: Nu ne permitem ca procesul educațional să iasă din matcă / Funcționalitatea special construită pentru teste
Din toamnă se schimbă planificarea unităților de învățare și cea calendaristică pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru aplicații interactive, spune profesoara de Fizică-Chimie Mihaela Rotaru – VIDEO
VIDEO Aproape toate clasele au fost dotate cu table interactive și un kit de instrumente digitale la Școala Gimnazială Siriu, din județul Buzău / Adelina Drăgoi, profesor pentru învățământ primar: Suntem spre final de an școlar și pot spune că 40% din timp lucrăm pe tablă, 60% pe manual, auxiliar și caiet
VIDEO Cristina Toader, profesor pentru învățământul primar: Tablele interactive ne ajută foarte mult în activitatea didactică, iar elevii sunt mult mai atrași – realizăm jocuri didactice, accesăm manualele digitale, fișe de lucru, lucrăm direct pe tablă, putem să edităm rapid
VIDEO Pe apelul de dotări, de exemplu, nu aduc în școală ceva doar de dragul de a aduce. Îmi doresc să aducem produse de calitate, pe care copiii noștri să poată să le folosească, spune primarul comunei Țibucani / Parteneriatul școală-autoritate publică locală poate moderniza în mod real Educația
VIDEO Oră de istorie cu ajutorul instrumentelor digitale interactive – plan de lecție „Documente cu caracter constituțional” / Profesoara Nicoleta Zărnescu: Am realizat că învățarea devine un pic mai creativă și mai digerabilă
Digitalizarea unei școli din trei perspective – a unui profesor, a unui director și a unui primar – ghid pentru unitățile de învățământ
Exit mobile version