Jurnal al profesorului în vremea pandemiei. Exemple de bune practici pentru predarea orelor de limba și literatura română – resursă educațională gratuită

7.458 de vizualizări
Foto: © Tetiana Soares | Dreamstime.com
Asociația profesorilor de limba și literatura română, ANPRO, a publicat recent o carte cu “Experiențe online de multiliterație”, în care peste 20 de profesori din toată țara descriu experiențele lor de la școala online. Materialele gratuite oferă idei și sfaturi pe care orice profesor le poate folosi, indiferent de disciplina predată. Volumul este o resursă educațională deschisă, este o carte publicată de Editura Art care poate fi descărcată în format pdf.

Cartea cu exemple de lecții online are articole atât pentru profesorii de gimnaziu cât și pentru cei de la liceu.

“Am navigat pe internet, pe linkurile inserate în texte, ca într-o călătorie de explorare a unor ținuturi noi. M-am bucurat să descopăr diversitatea în diferite planuri: la nivelul ideilor, al paradigmelor și algoritmurilor didactice, al resurselor și instrumentelor folosite, al nivelurilor de școlaritate și domeniilor disciplinei, al interdisciplinarității sau transdisciplinarității, al temelor și textelor propuse, dar și al emoțiilor, neliniștilor și satisfacțiilor sau neîmplinirilor trăite de fiecare autor”, spune în prefața cărții Florentina Sâmihăian, profesoară la Facultatea de Litere de la Universitatea din București, specialistă în lingvistică generală și în didactică, autoare de manuale școlare.

Denumește această carte drept un “Jurnal al profesorului în vremea pandemiei” și spune că “este util și pentru perioada când toți profesorii se vor întoarce în clasele lor. De ce? Pentru că, indiferent când se va întâmpla asta, deschiderile și resursele digitale descoperite acum vor fi valoroase. Nu putem ignora beneficiile tehnologiei și nu putem renunța la a fi creativi și riguroși în același timp.

Volumul de față îl ajută pe fiecare cititor să înțeleagă că un demers consistent mizează mai întâi pe întrebările „de ce?”, „ce?”, ale căror răspunsuri concentrează esența unui demers didactic, și abia apoi pe întrebările „cum?”, „unde?”, „când?”, care vizează variabilele circumstanțiale ale acelui demers. Și, pentru că profilul generației actuale de elevi este cel al unor nativi digitali, este esențial ca profesorul să vină în întâmpinarea lor cu resurse atractive, adaptate nevoilor și intereselor reale de cunoaștere ale acestora.

Găsim în paginile de față suficiente sugestii ce pot stimula orice profesor care citește articolele să depășească distopia în care trăim prin asumarea unui rol activ ce implică, pe lângă efort, și multe satisfacții. Sperăm, așadar, că ideile și resursele prezentate în acest jurnal colectiv vor fi utile nu doar în vreme de pandemie”, încheie Florentina Sâmihăian.

Descărcați de aici cartea ANPRO Exemple online de multiliterație

Foto: © Tetiana Soares | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concurs pentru școli, lansat de Asociația de Literație: formare gratuită a profesorilor, cu strategii de predare astfel încât elevii să înțeleagă ce citesc și sarcinile pe care le primesc

Asociația Română de Literație a lansat competiția “Citesc pentru a învăța”, prin care 10 școli gimnaziale care se înscriu în concurs pot să câștige formarea gratuită a profesorilor de toate…
Vezi articolul

LISTĂ Obligațiile profesorilor, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar: Starea de bine a elevilor, promovarea diversității și comunicarea transparentă în evaluare

Obligațiile cadrelor didactice sunt prevăzute în proiectul Legii învățământului preuniversitar, varianta care a ajuns în Parlamentul României. Una dintre obligații se referă la contribuirea stării de bine a elevilor, astfel…
Vezi articolul

Sindicatele FSLI: Dacă s-ar impozita 300 de pensii speciale consistente, cu 50% într-o lună, suma adusă la bugetul de stat ar fi egală cu cea obținută prin șomajul tehnic aplicat secretarelor și contabililor din educație

Șomajul tehnic în educație pune în pericol siguranța angajaților, a elevilor și chiar a unităților de învățământ, susține Federația Sindicatelor Libere din Învățământ într-un comunicat primit de Edupedu.ro. Sindicatul condus…
Vezi articolul