Aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au participat, în februarie, la un sondaj realizat de Fundația World Vision România consideră că elevii lor au pierdut între 11% și 45% din materie, în pandemie, potrivit unui comunicat al organizației. În 9% dintre cazuri, pierderile au fost majore, între 46% și 80%, arată organizația, care notează și o degradare a notelor în cazul multor copii, în timpul predării online.
Doi din trei profesori participanți la sondaj spun că e necesar un ghid standardizat pentru educație remedială, iar patru din cinci spun că au în continuare nevoie de formare în domeniul educației digitale.
- Sondajul a fost realizat în perioada 5-12 februarie, în 74 de școli din mediul rural, situate în 14 județe. Cercetarea a avut loc în contextul redeschiderii școlilor și al publicării ordinului din 19 februarie ce vizează educația remedială.
- Sondajul este reprezentativ pentru profesorii din școlile participante.
Profesorii participanți, despre pierderile de învățare ale copiilor:
- 17% dintre cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut între 11% și 20% din materie
- 19% au indicat o pondere de 21-30%
- 1 din 10 profesori a indicat pierderi de învățare grave, de la 46% la 80 % din materie.
- 30% dintre respondenți au afirmat că pierderile de învățare sunt relativ mici, de până la 10% din materie.
Potrivit sursei citate, cât timp predarea s-a desfășurat online (octombrie-decembrie 2020), notele multor elevilor din școlile incluse în sondaj au scăzut comparativ cu perioada anterioară: 54% dintre profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, însă 31% au afirmat că acestea au scăzut.
Profesorii participanți la sondaj, despre educația remedială și adaptarea la digital:
- O treime dintre profesorii chestionați au declarat că au mare nevoie de pregătire pentru integrarea noțiunilor de educație remedială. La fel de mulți se consideră pregătiți.
- 63% afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială.
- 80% au nevoie de formare în domeniul educației digitale, iar 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online.
- Peste 60% dintre profesori consideră că au nevoie de adaptarea programelor și a materialelor de predare.
Despre nevoile de resurse materiale în școlile incluse în sondaj:
- 39% dintre respondenți au menționat nevoia de materiale igienico-sanitare;
- 30% – materiale de protecție (măști etc.);
- 14% au semnalat limitarea indusă de spațiile restrânse care nu permit distanțarea fizică;
- 9% au indicat nevoia de responsabilizare a personalului și elevilor pentru a se respecta regulile de protecție sanitară.
Foto: World Vision Romania