Jumătate dintre elevii și studenții lumii, afectați de închiderea școlilor din cauza noului coronavirus – UNESCO

3.095 de vizualizări
Harta scolilor inchise la nivel national sau local – 18 martie / Sursa: UNESCO
Peste 850 milioane de tineri în lume, adică aproape jumătate din elevii şi studenţii de pe mapamond, trebuie să rămână acasă, fără să frecventeze instituţiile de învăţământ, conform celui mai nou bilanț anunțat miercuri de UNESCO, citat de AFP şi DPA și preluat de Agerpres.

Odată cu închiderea totală a şcolilor şi universităţilor în 102 ţări şi parţială în alte 11, din cauza pandemiei de COVID-19, numărul elevilor şi studenţilor privaţi de şcoală a crescut de peste două ori în ultimele patru zile şi ar urma să crească în continuare, a precizat organizaţia Naţiunilor Unite responsabilă de educaţie, ştiinţă şi cultură, citată de agenția de presă.

În China, unde focarul de coronavirus a apărut în decembrie, unele şcoli selectate au început să se redeschidă pe măsură ce numărul zilnic de cazuri raportate începe să scadă. Majoritatea însă rămân închise, perturbând învăţământul pentru 233,2 milioane de elevi şi pentru 45,3 milioane de studenţi numai în China, arată cifrele UNESCO.

India, care are al doilea sistem şcolar cel mai mare din lume după China, a optat până în prezent doar pentru închiderea şcolilor în unele regiuni.

“Amploarea şi viteza cu care se închid şcoli şi universităţi reprezintă o provocare fără precedent” pentru sectorul educaţiei, a adăugat UNESCO, subliniind că, peste tot în lume, autorităţile responsabile cu educaţia încearcă să suplinească închiderea instituţiilor de învăţământ prin soluţii de învăţare la distanţă, fie că este vorba de soluţii necesitând mijloace tehnologice perfecţionate (lecţii în direct prin video), fie mai puţin elaborate (programe educative la televiziune sau la radio).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul

EXCLUSIV “Avem de purtat un război de proporții împotriva agresorului rus”, în care pentru copii prioritare sunt supraviețuirea fizică și posibilitatea de a continua să învețe – Serghei Kvit, fost ministru și specialist în educație din Ucraina / Apel pentru sprijinirea refugiaților și izolarea academică a Rusiei

Pentru copiii ucraineni, prioritățile acum “țin pur și simplu de supraviețuirea fizică și, bineînțeles, de a le oferi posibilitatea de a continua să învețe”, atrage atenția, într-un mesaj transmis la…
Vezi articolul