“Doamna ministru încă testează societatea civilă fără a veni cu propuneri de fond”, susţine Iulian Chistache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar. Într-un mesaj publicat pe pagina sa de socializare, acesta susţine că principiile enunţate de noile documente “nu diferă cu nimic de ce avem în Legea Educaţiei Naţionale 1 din 2011”.
Iată ce scrie Iulian Cristache
“Bun… a venit și ziua lansării obiectivelor si viziunii asupra noii LEN. Din punctul meu de vedere, valuri multe, titluri pompoase (în presă), a se vedea faptul că gimnaziul cuprinde și cls. a IX-a, de fapt este vorba de actuala cls. a VIII-a, 4 tipuri de bacalaureat și niște principii care nu diferă cu nimic de ce avem în LEN 1/2011.
Cred că, ÎNCĂ, d-na ministru testează societatea civilă, fără a veni cu modificări de fond. Din punctul meu de vedere avem nevoie de o arhitectură curriculară NOUĂ, în trend cu necesitățile anilor pe care-i trăim, astfel încât orice nivel de studiu absolvit să-ți asigure un loc de muncă pe piața angajatorilor.
Mi-a plăcut că d-na ministru a vorbit de flexibilitate (în sfârșit, un cuvânt care a lipsit multor ministri), de faptul că curricula trebuie centrată pe nevoile elevului. La fel de important este și modul în care profesorul va reuși să-l facă pe acel elev care nu ține pasul cu ceilalți colegi, să achiziționeze un pachet de competențe minimale. Aici este “buba”.
Cum va reuși, personal… nu văd cum.
Cu o programă revizuită care, cică, s-ar baza pe schimbarea modului de predare și nu pe scăderea conținutului adecvat vârstei aferente, cu un număr maxim de elevi care nu se va respecta, nu cred că vom avea mari progrese.
Referitor la Școala Părintilor, deși sunt conștient că este nevoie de informarea și responsabilizarea părinților, parte integranta în succesul copilului, nu văd cum se va implementa.
Vorbim de 6 milioane de părinți, majoritatea cu joburi care le ocupă tot timpul. Mai repede se schimbă modul în care se țin ședințele cu părinții, care ar trebui să ajute la cunoasterea și interacțiunea cu toți profesorii de la clasă și nu doar ptr. strângerea fondului clasei. Într-un final, așteptăm draft-ul, care sper să fie LUNG dezbătut, asumat de către toata societatea civilă (în măsura posibilității) și, în mod special, de către clasa politică, cei care au puterea de decizie, DIN PĂCATE.
La întâlnirea de azi, am remarcat că vechii miniştri ai Educației (majoritatea) au discursuri impecabile și știu foarte bine cum putem ajuta sistemul, întrebarea fiind de ce nu știu și aplica acest lucru când sunt în funcție? Cum e posibil acest reviriment? ?
Mai vreau să spun că rolul IȘE-ulului este unul CAPITAL. Ei reprezintă pâinea și cuțitul viitoarei legi. Miniştrii vin și pleacă, ei rămân. Curriculumul este apanajul lor, au expertiză (sper) care poate defini noua LEN.”
FOTO: Edupedu.ro
Citeşte şi:
-
Andronescu: Clasa pregătitoare devine Clasa I și se propune o Evaluare Națională la clasa a III-a și alta la clasa a VII-a. Clasa a IX-a trece la gimnaziu
-
Bacalaureatul va avea o nouă probă: ”creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini”. Materiile propuse de ministru pentru fiecare tip de Bac
-
Matematica eliminată de la Bacalaureat în trei din cele patru tipuri de Bac, propuse de Ecaterina Andronescu pentru viitoarea lege a educației
-
Studenții cer reintroducerea în legea educației a incompatibilității rector-parlamentar, posibilitatea demiterii rectorului de către senatul universitar, eliminarea condamnaților din conducerea universităților și aplicarea masteratului didactic
-
Andronescu: Am revizuit programa la matematică. Sunt în revizuire și celelalte programe