Istoria comunismului ca instrument politic. Institutul care studiază crimele comuniștilor sprijină propunerea din menționare a acestei materii în proiectul noii legi. Forul atribuie ideea liderului liberal Alexandru Muraru, angajat în campania pentru legile educației, fratele unui fost președinte al IICCMER / Propunerea fusese făcută și de o organizație independentă

356 de vizualizări
Alexandru Muraru / Foto: Captură Facebook.com – PNL Iași
Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) anunță, într-un comunicat preluat de Agerpres, că susține introducerea în programa de studii liceale a disciplinei Istoria Comunismului, materie care să fie menționată în viitoarea lege a învățământului preuniversitar.

IICCMER îi atribuie inițiativa lui Alexandru Muraru, deputat, președintele PNL Iași, care a exprimat o propunere în acest sens la Forumul Educației de la Iași, eveniment organizat de liberali la sfârșitul săptămânii trecute.

  • De notat că o propunere similară a fost făcută, anterior, de cel puțin o organizație independentă – Alianța “O voce pentru educație”, care a propus introducerea unei materii privind Istoria Comunismului, alături de studierea Holocaustului, în proiectul legii învățământului preuniversitar.

IICCMER scrie în comunicat:

  • “Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc îşi exprimă susţinerea deplină faţă de iniţiativa deputatului Alexandru Muraru de introducere în programa de studii liceale a disciplinei Istoria comunismului.”

Alexandru Muraru este unul dintre liderii liberali implicați în promovarea proiectelor de legi ale educației, prin evenimentul de la Iași, propunerea lui fiind singura exprimată verbal în cadrul dezbaterilor din cadrul acelei conferințe pe tema proiectului legii învățământului preuniversitar. El este fratele lui Andrei Muraru, actual ambasador al României la Washington și fost președinte IICCMER (2012-2014).

În comunicatul de luni, este citat, cu un argument în favoarea amendamentului la proiectul legii educației, și Daniel Șandru, președintele actual al IICCMER, care este și co-autor al uneia dintre cărțile semnate de frații Muraru (“Revoluția din 1989, Învinși și învingători”).

În același comunicat, Institutul amintește că, “în acord cu obiectivele sale de activitate, IICCMER a publicat încă din 2009, urmat de reeditări în 2011 şi 2014, un manual pentru liceu, denumit O istorie a comunismului din Romania. Ne-am exprimat în permanenţă disponibilitatea de a contribui, cu resursele intelectuale şi materiale pe care la avem la dispoziţie, la reactualizarea şi modernizarea conţinutului didactic, astfel încât demersul susţinut să aibă un impact semnificativ în rândul elevilor din România, să fie uşor şi conştient de înţeles, dar mai ales, să fie un instrument folosit de următoarele generaţii împotriva ideologiilor de tip totalitarist sau în oricare încercări de a le fi suprimate ideile, libertăţile şi valorile”.

Săptămâna trecută, alianța “O voce pentru educație” a publicat cele peste 280 de amendamente pe care le-a propus la proiectele de legi ale educației, printre care și unul referitor la menționarea “Istoriei comunismului” ca disciplină a trunchiului comun pentru liceu.

Citește și:
Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă “consultare publică”, proiectele de legi ale educației
Cel mult 22 de elevi în clasă pentru toți anii de școală, ore de gimnaziu organizate nu mai devreme de 9 dimineața, studierea istoriei tuturor marilor religii la ora de Religie, să se reanalizeze examenul la Colegiile naționale – propuneri ale Alianței “O voce pentru Educație”, de modificare a proiectului Legii învățământului preuniversitar

1 comment
  1. Elevii petrec prea mult timp la școală. Toate asociațiile – de părinți, de profesori, de psihologi, etc – cer să nu mai fie atât de încărcați.

    Parlamentarii care au de rezolvat o sinecură pentru un amic: să introducem discipline obligatorii, cum ar fi Istoria Comunismului, Istoria Holocaustului în România, Educație financiară, Educație Rutieră, Educație pentru te-miri-ce și pentru care nu există profesori (dar nu-i bai, punem să le predea orice masterand de master cu nume aproximativ de la orice universitate/facultate din fiecare orășel, fără modul psihopedagogic, că nu e nevoie de așa ceva decât pentru fraieri). Am rezolvat. Ura, Ura, Ura!! (aplauze prelungite).

    Mare meșteșug de tâmpenie.

    Toate cele înșirate mai sus ar putea intra frumos în discipline deja predate – istoria în special, în capitole specializate pe tematica respectivă, dacă vreți, module, potrivite vârstei și capacității de înțelegere a elevului. Dar nu, noi vrem să le punem IN PLUS! Pentru că altfel amicii n-au unde și cum intra în învățământ pe ușa din dos…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Andreia Bodea: La 5 atenționări se scade un punct la purtare, prin decizia consiliului profesorilor clasei, potrivit regulamentului școlii noastre. Unii au avut 2-3 atenționări, alții au avut 4 și s-au oprit

„La 5 atenționări se scade un punct la purtare prin decizia consiliului profesorilor clasei”, a declarat Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, pentru TVR Info. Din…
Vezi articolul

Conferință susținută de profesorul Liviu Franga și moderată de Marius Andruh, astăzi de la ora 17:00 în Aula Academiei Române: Despre „Vasile Pârvan. Profilul unui savant scriitor“ / Intrarea este liberă

Profesor emerit al Universității din București și coordonatorul studiilor dedicate istoriei filologiei clasice românești și literaturii clasice, Liviu Franga va susține astăzi, 28 noiembrie 2023, în Aula Academiei Române, conferința…
Vezi articolul

Președintele CJ Harghita, Borboly Csaba, de ziua limbii române: Toate schimbările în domeniul educației mai adaugă o piedică pentru ca învățarea limbii române să fie o continuă provocare

Președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba scrie, într-o postare pe Facebook de ziua limbii române, că toate schimbările în domeniul educației ”mai adaugă o piedică pentru ca învățarea limbii române…
Vezi articolul

Sala de detenție în școli. Trebuie să definim foarte bine ce înseamnă acest comportament necorespunzător al copilului, spune Mihaela Ștefan, fostă șefă a inspectoratului școlar București: Ce se întâmplă cu materia pe care elevul o pierde în tot acest timp?

“Trebuie definit ce înseamnă acest comportament necorespunzător al copilului”, (n.red în urma căruia poate fi trimis în sala de detenție), a spus Mihaela Ștefan, fost inspector general ISMB București, la…
Vezi articolul

OFICIAL Lista finală a persoanelor care vor alege membrii din comisiile de specialitate CNATDCU, mandatul 2024 – 2028 / Marian Preda, Nicolae Istudor, Adrian Papahagi, Ciprian Mihali, printre profesorii din comitetele de selecție

Marian Preda, rectorul Universității din București, Nicolae Istudor, rector al Academiei de Studii Economice din Bucureşti, Adrian Papahagi, profesor la Universitatea Babeș-Bolyai, Ciprian Mihali, directorul Departamentului de Filosofie, de la…
Vezi articolul