Ipocrizia politică: Ministerul Educației prezintă „dezvoltarea” digitală a României, ignorând exact concluziile raportului Comisiei Europene pe care îl citează

1.079 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a publicat un mesaj despre „evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației” așa cum reiese ea din Indicele economiei și societății digitale (DESI), fără să menționeze de fapt realitatea prezentată de Raportul Comisiei Europene. În comunicatul MEN sunt bifate clasări procentuale mai bune ale României față de media Uniunii Europene pentru câteva aspecte legate de utilizarea rețelelor de socializare, accesibilitatea abonamentelor la internet și forța de muncă specializată în domeniul digitalizării. Asta în timp ce raportul remarcă faptul că România este penultima cel mai slab digitalizată țară din Uniune, că avem cele mai puține servicii publice digitale din Uniunea Europeană, că ”în 2018, creșterea sectorului de telecomunicații a stagnat, în timp ce măsurile adoptate la sfârșitul anului ar putea submina dezvoltarea potențială a viitoarelor rețele 5G”.

Mesajul Ministerului Educației este următorul:

”Indicele economiei și societății digitale (DESI) evidențiază evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației, luând în considerare următorii indicatori:

↗️ utilizarea rețelelor sociale este peste media Uniunii Europene
(România = 86 % > UE = 65%)
↗️ România se află pe locul 6️⃣ în rândul statelor din Uniunea Europeană cu forță de muncă specializată în domeniul digitalizării, dat fiind procentul de 4,9% al absolvenților de TIC
↗️ în sectorul accesibilității la abonamentele de internet, România se situează pe locul 3️⃣ în privința abonamentelor la bandă largă ultra rapidă (45% din gospodarii) și pe locul 9️⃣ în ceea ce privește abonamentele la bandă largă rapidă, de ≥ 30 Mbps, (55% dintre gospodării, față de media UE de 41%)

? Datele prezentate sunt furnizate de Comisia Europeană care a lansat, în data de 11 iunie a.c., Indicele economiei și societății digitale (DESI), un instrument anual pentru monitorizarea performanței statelor membre în aria conectivității digitale, activității online, competențelor digitale, digitalizării întreprinderilor şi serviciilor publice digitale.”

După care ministerul folosește ocazia pentru a aminti că ministrul a participat luna trecută la o dezbatere pe tema digitalizării la Bruxelles. 

Ce arată de fapt Raportul DESI al Comisiei Europene despre România

România se situează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale UE

Avem cea mai proastă clasare din toată Uniunea Europeană la servicii publice digitale, și unele dintre cele mai slabe la celelalte capitole, după cum urmează:

  • Conectivitate – locul 22, după ce în 2018 am fost pe locul 19
  • Capital Uman – locul 27 din 28 posibile
  • Utilizarea Serviciilor de Internet – locul 28
  • Integrarea Tehnologiei Digitale – locul 27
  • Servicii Publice Digitale – locul 28

DESCĂRCAȚI Raportul de țară privind dezvoltarea digitală

Ce este DESI

Indicele economiei și societății digitale (DESI), calculat anual, măsoară progresele realizate de statele membre ale UE în direcția unei economii și a unei societăți digitale, în principal pe baza datelor furnizate de Eurostat. Acesta ajută țările din UE să identifice sectoarele care necesită investiții și măsuri prioritare. DESI este, de asemenea, instrumentul-cheie utilizat pentru analizarea aspectelor digitale în cadrul semestrului european.

DESI include o analiză detaliată a politicilor digitale naționale, oferind astfel o imagine de ansamblu asupra progreselor și a punerii în aplicare a politicilor de către statele membre. La aceste rapoarte este anexat un capitol mai detaliat consacrat sectorului telecomunicațiilor din fiecare stat membru. Pentru ca rezultatele statelor membre să poată fi comparate cu mai mare ușurință, DESI cuprinde, de asemenea, analize comparative între țări în următoarele domenii: conectivitatea, competențele, utilizarea serviciilor de internet, adoptarea tehnologiei digitale de către întreprinderi, serviciile publice digitale, investițiile în cercetare și dezvoltare și în inovare consacrate tehnologiei informației și comunicațiilor și utilizarea de către statele membre a fondurilor disponibile pentru cercetare și inovare în cadrul programului Orizont 2020.

FOTO: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DISCURS INTEGRAL Ministrul Educației, Ligia Deca, și-a îndeplinit visul de a vorbi la TEDx: Haosul burselor de merit a apărut pentru că „intenția a fost înțeleasă”, dar „fără să agreăm împreună ce înseamnă merit în societate” / Deca fusese cea care, printr-un comentariu personal pe Facebook, a declanșat criza burselor 

Scandalul burselor de merit pentru elevi cu medii de 2, 3 sau 4 a apărut pentru că, deși “intenția a fost înțeleasă”, nu a fost agreat la nivel de societate…
Vezi articolul

VIDEO Monica Anisie, propusă la Ministerul Educației: Urgent voi reduce numărul imens de hârtii cu care este împovărat cadrul didactic. Părinții, elevii și studenții sunt sătui de reformă, voi asigura stabilitate

Reducerea numărului imens de hârtii pe care un cadru didactic trebuie să le completeze la cererea inspectoratelor, ministerului sau a ARACIP, aceasta este „măsura urgentă” pe care Monica Anisie, ministrul…
Vezi articolul

Extinderea perioadei de evaluare a unităților de învățământ, revizuirea mai multor registre și analiza situației evaluatorilor-colaboratori externi – măsuri dispuse după controlul Ministerului Educației la ARACIP

Agenția care autorizează și acreditează grădinițele și școlile, ARACIP, trebuie să revizuiască o serie de registre în cazul cărora au fost constatate nereguli, să întreprindă o revizuire a codului etic…
Vezi articolul

Zeci de studenți care au reclamat comportamentul abuziv și umilitor al unui profesor de Psihologie, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, lăsați fără soluție de Comisia de Etică de câteva luni / Comisia a cerut date de identificare ale semnatarilor dar și „mijloace de probă – martori și înscrisuri”

În urmă cu 4 luni, zeci de studenți ai Facultății de Științe Socio-Umane, specializarea Psihologie, din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) au depus o sesizare către conducerea instituției…
Vezi articolul

Cazul acuzațiilor de plagiat aduse directorului SIE, Gabriel Vlase, în 2018, reluat de Pressone după șase ani / „Cel puțin 66 de pagini de conținut plagiat” în teza de doctorat, Vlase nu neagă „nici măcar o singură dată”

Acuzațiile de plagiat aduse directorului SIE, Gabriel Vlase, într-un articol semnat de jurnalistul Sorin Semeniuc în Newsweek, în 2018, sunt reluate acum într-o investigație publicată de jurnalista Emilia Șercan pentru…
Vezi articolul