Ipocrizia politică: Ministerul Educației prezintă „dezvoltarea” digitală a României, ignorând exact concluziile raportului Comisiei Europene pe care îl citează

1.079 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației a publicat un mesaj despre „evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației” așa cum reiese ea din Indicele economiei și societății digitale (DESI), fără să menționeze de fapt realitatea prezentată de Raportul Comisiei Europene. În comunicatul MEN sunt bifate clasări procentuale mai bune ale României față de media Uniunii Europene pentru câteva aspecte legate de utilizarea rețelelor de socializare, accesibilitatea abonamentelor la internet și forța de muncă specializată în domeniul digitalizării. Asta în timp ce raportul remarcă faptul că România este penultima cel mai slab digitalizată țară din Uniune, că avem cele mai puține servicii publice digitale din Uniunea Europeană, că ”în 2018, creșterea sectorului de telecomunicații a stagnat, în timp ce măsurile adoptate la sfârșitul anului ar putea submina dezvoltarea potențială a viitoarelor rețele 5G”.

Mesajul Ministerului Educației este următorul:

”Indicele economiei și societății digitale (DESI) evidențiază evoluția României în domeniul conectivității și tehnologiei informației, luând în considerare următorii indicatori:

↗️ utilizarea rețelelor sociale este peste media Uniunii Europene
(România = 86 % > UE = 65%)
↗️ România se află pe locul 6️⃣ în rândul statelor din Uniunea Europeană cu forță de muncă specializată în domeniul digitalizării, dat fiind procentul de 4,9% al absolvenților de TIC
↗️ în sectorul accesibilității la abonamentele de internet, România se situează pe locul 3️⃣ în privința abonamentelor la bandă largă ultra rapidă (45% din gospodarii) și pe locul 9️⃣ în ceea ce privește abonamentele la bandă largă rapidă, de ≥ 30 Mbps, (55% dintre gospodării, față de media UE de 41%)

? Datele prezentate sunt furnizate de Comisia Europeană care a lansat, în data de 11 iunie a.c., Indicele economiei și societății digitale (DESI), un instrument anual pentru monitorizarea performanței statelor membre în aria conectivității digitale, activității online, competențelor digitale, digitalizării întreprinderilor şi serviciilor publice digitale.”

După care ministerul folosește ocazia pentru a aminti că ministrul a participat luna trecută la o dezbatere pe tema digitalizării la Bruxelles. 

Ce arată de fapt Raportul DESI al Comisiei Europene despre România

România se situează pe locul 27 din cele 28 de state membre ale UE

Avem cea mai proastă clasare din toată Uniunea Europeană la servicii publice digitale, și unele dintre cele mai slabe la celelalte capitole, după cum urmează:

  • Conectivitate – locul 22, după ce în 2018 am fost pe locul 19
  • Capital Uman – locul 27 din 28 posibile
  • Utilizarea Serviciilor de Internet – locul 28
  • Integrarea Tehnologiei Digitale – locul 27
  • Servicii Publice Digitale – locul 28

DESCĂRCAȚI Raportul de țară privind dezvoltarea digitală

Ce este DESI

Indicele economiei și societății digitale (DESI), calculat anual, măsoară progresele realizate de statele membre ale UE în direcția unei economii și a unei societăți digitale, în principal pe baza datelor furnizate de Eurostat. Acesta ajută țările din UE să identifice sectoarele care necesită investiții și măsuri prioritare. DESI este, de asemenea, instrumentul-cheie utilizat pentru analizarea aspectelor digitale în cadrul semestrului european.

DESI include o analiză detaliată a politicilor digitale naționale, oferind astfel o imagine de ansamblu asupra progreselor și a punerii în aplicare a politicilor de către statele membre. La aceste rapoarte este anexat un capitol mai detaliat consacrat sectorului telecomunicațiilor din fiecare stat membru. Pentru ca rezultatele statelor membre să poată fi comparate cu mai mare ușurință, DESI cuprinde, de asemenea, analize comparative între țări în următoarele domenii: conectivitatea, competențele, utilizarea serviciilor de internet, adoptarea tehnologiei digitale de către întreprinderi, serviciile publice digitale, investițiile în cercetare și dezvoltare și în inovare consacrate tehnologiei informației și comunicațiilor și utilizarea de către statele membre a fondurilor disponibile pentru cercetare și inovare în cadrul programului Orizont 2020.

FOTO: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT 12 milioane de euro, granturi pentru școlile care vor să piloteze noi modele curriculare, de evaluare sau carieră didactică. Pot primi până la 200.000 de euro, prin PNRR, per proiect / Cererile pentru înscriere, fișa de evaluare și documentele esențiale

Cel puțin 60 de școli vor putea primi câte maximum 200.000 de euro granturi dacă doresc să devină școli-pilot din anul școlar 2022-2023, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.…
Vezi articolul

Subiecte și bareme de notare Olimpiada de Științe socio-umane 2024, etapa națională – ONSSU Baia Mare. Descarcă ce au primit elevii la Logică, Psihologie, Sociologie, Economie Filosofie și Educație socială

Subiectele de la etapa națională a Olimpiadei Naționale de Științe socio-umane (ONSSU) 2024, susținută de elevi la Baia Mare, au fost publicate de organizatorii din județul Maramureș. Proba scrisă a fost organizată…
Vezi articolul