Iohannis: Trimiterea elevilor cu note sub 5 la școala profesională, extrem de nocivă pentru întreg sistemul de învățământ

11.208 vizualizări
SURSA: presidency.ro
Președintele României critică vehement măsura adoptată de ministrul interimar al Educației, Daniel Breaz, prin care elevii care iau medii sub 5 la Evaluarea Națională sunt repartizați automat la școli profesionale. „Guvernarea PSD continuă experimentele nocive în educație”, potrivit unui comunicat emis de Administrația Prezidențială.
  • Amintim că Ministerul Educației a decis anul acesta ca admiterea la liceu să se realizeze numai pentru elevii care obțin medie de admitere peste 5.
  • Învățământul este obligatoriu până în clasa a X-a, iar elevii care termină clasa a VIII-a și au medii sub 5 de admitere se duc obligatoriu la școlile profesionale – fie ele clasice sau duale. Detalii aici

Reacția Președintelui Iohannis vine după ce ministrul interimar Daniel Breaz a semnat Ordinul nr. 4948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021, emis joi, 5 septembrie.

Administrația Prezidențială face următoarele precizări:

„Guvernarea PSD continuă să facă experimente cu efecte grave asupra educației copiilor din România. Cea mai recentă măsură luată de ministrul interimar al Educației Naționale cu privire la admiterea în licee, pentru anul școlar 2020-2021, este nu doar îngrijorătoare, ci și extrem de nocivă pentru întreg sistemul de învățământ.

Ordinul emis ieri, care prevede repartizarea automată a elevilor cu note sub 5 la Evaluarea Națională în învățământul profesional, este un demers mai degrabă segregaționist, care nu ține cont de individualitatea fiecărui elev. Măsura, luată din nou pe genunchi, ignoră faptul că evaluarea națională nu este un test de aptitudini și nu reflectă nici competențele specifice fiecărui copil, nici preferințele individuale pentru o carieră ulterioară.

În loc să crească atractivitatea și calitatea învățământului profesional, acest Guvern, care suferă de reformită cronică, încearcă să ascundă sub preș problema promovării slabe la examenele naționale. Măsura forțează elevii să meargă, fără o minimă orientare și consiliere, într-o direcție care nu are poate nicio legătură cu ceea ce știu și le place. Efectul va fi amplificarea abandonului școlar, nicidecum creșterea calității procesului educațional.

Cu incompetența caracteristică, această guvernare se dovedește încă o dată incapabilă să rezolve problemele de fond, care generează, de multe ori, rezultatele slabe ale copiilor la Evaluarea Națională, și nu ține cont de rata mare de sărăcie în rândul copiilor din România sau de alți factori, precum lipsa profesorilor calificați, lipsa dotărilor ori a suportului familial. Ca și în alte cazuri, această guvernare folosește dubla măsură: profesorii care au luat sub 5 la examenul de titularizare pot preda în continuare, însă elevii care au luat sub 5 nu au drept de acces la ruta care li se potrivește.

Măsura luată de ministrul PSD transmite și un semnal profund greșit legat de rolul învățământului profesional în societatea noastră. Se perpetuează, astfel, ideea că „la profesional” merg cei mai nepregătiți și că această rută educațională este mai degrabă o penalizare, decât o șansă de împlinire.

Învățământul profesional este esențial pentru formarea viitorului României și trebuie sprijinit în demersul de a forma specialiștii și meseriașii de care avem nevoie. Dar acest sprijin înseamnă să investești resurse, să dotezi și să modernizezi infrastructura, să atragi și să formezi personalul, să dezvolți parteneriate cu mediul privat. Guvernarea PSD nu face însă nimic din toate acestea.

Învățământul profesional trebuie să fie unul în care se construiesc cariere și destine, nu unul în care se ascunde eșecul unui sistem de învățământ ce nu oferă șanse egale tuturor,” susține Președintele.

Citește și:

6 comments
  1. Puteti sa indicati ceva carti de citit pentru cei profesionisti din Minister cu asemenea initiativa… o carte mai noua care explica ca o competenta sa poate obtine si fara invatamant…. acasa, practicand, etc.. Adica o persoana fara x clase poate fi mai competenta decat cel care a scris ordinul respectiv…. dar sa venim cu o lege sa ii spunem unde sa invete… logic nu….ca eu am bifat cele y clase si universitati si acum sunt la butoane…

  2. Atunci cand piata nu poate vino cu restrictii administrative. Tipic pentru impotenta guvervanrii. In loc de se creeze optiuni se stabilesc directii de urmat.. Sunt impotriva atitudinii conflictuale a lui Ioannis dar aici are perfecta dreptate. Rolul unui parlament si a unui guvern e sa ofere cetatenilor optiuni nu sa le reduca… Princiopiul e gaunaos ca stabilesc altii ce e bine pentru tine… urmeaza ca cei cu note de 6 sa mearga la Lazar, cei cu 7 faca pictura si cei cu 8 se plece in strainatate… Asteptam noi restrictii directionale de la guvernare.. ce sa mancam ca sa fim sanatori, ce sa bem ca sa citim mai bine…

  3. Nu sunt un fan PSD,ba chiar urasc tot ce este legat de acest asa zis partid dar de aceasta data presedintele nu este decat “Gică contra”. Seoare ca gandeste la del de repede cum vorbeste. Acesti elevi au posibilitatea sa se transfere la liceu in clasa a XI-a sau sa urmeze liceul la seral dupa terminarea scolii profesionale daca doresc. Eu inca incerc sa inteleg de ce nu era bun sistemul cu examen de admitere in liceu sau de ce trebuie sa urmezi un liceu daca nu esti capabil sa iei 5 la “capacitate”. Sa nu iei 5 la acest examen inseamna ca esti analfabet si dislexic. Ce sa cauti la liceu in aceste conditii?…

  4. Aici exagereaza presedintele.Ne trebuie si meseriasi in tara asta. Orice munca e nobila.Sunt enorm de multi tineri care au terminat un liceu si nu cunosc nicio meserie.Este singura hotarare inteleapta pe care a luat-o PSD.

    1. Foarte trist ca dl.presedinte, doar ca sa fie Gica Contra, s-a apucat sa arunce cu noroi intr-una dintre singurele masuri bune ale pesedeului. Chiar ma minunez ca pesedimea a putut propune asa ceva.
      Pentru acesti copii, ar fi o sansa de a invata ceva pentru viitorul lor, oricum actualele licee tehnologice sunt toxice, sunt inutile, iar pe filiera teoretica nu ar face fata prea multi.
      Ce propuneti sa faca acesti copii, daca nu sa invete o meserie?
      Mai trebuie reglementat accesul la susținerea ulterioară a BAC ului si o formă de educatie pentru adulți.
      Dna Turcan a reacționat si dumneaei in acelasi mod, deduc ca e vorba, din pacate, doar de a puncta electoral.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Discuții aprinse pe legile educației pe tema supraaglomerării claselor / Ligia Deca spre o deputată: Vă rog să nu mă întrerupeți, că eu nu v-am întrerupt / Președinta comisiei de învățământ, Natalia Intotero: Nu trebuie să strigăm unii la ceilalți. Am s-o rog și pe doamna ministru să respecte instituția Parlamentului și pe colegii prezenți

Un amendament privind numărul maxim de elevi dintr-o clasă a stârnit discuții aprinse în comisia de învățământ din camera Deputaților, vineri, între deputata Ana-Lorena Predescu (PSD) și ministra Educației Ligia…
Vezi articolul

DOCUMENT Regulile de predare online: Cursurile pe net devin obligatorii și vor fi monitorizate. Profesorii, obligați să preia feedback de la părinți și elevi. Părinții, obligați să le asigure elevilor tehnologia necesară cursurilor. Școala poate da laptopuri în custodie

Ordinul de ministru care reglementează cursurile online, obținut de Edupedu.ro, arată care sunt regulile pentru fiecare categorie de actori implicată în procesul de predare online. Publicăm aici documentul și vom…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Director de școală, despre corectarea digitalizată de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Dacă un evaluator dă zero puncte și un evaluator dă cinci puncte, cred că trebuie îmbunătățită aplicația

Iulius Timar, director Colegiul Național Onisifor, a declarat pentru Antena 3 CNN, în legătură cu evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, că aplicația trebuie îmbunătățită:…
Vezi articolul

Invitat să semneze un proiect de lege care elimină renunțarea voluntară la titlul de doctor din Legea Educației, măsură introdusă chiar de el în 2014, Sorin Cîmpeanu a ezitat: Vom citi, vom analiza și vom semna, după ce vom înțelege

Întrebat în cadrul audierii dacă semnează un proiect de lege inițiat de USR, cu privire la interzicerea renunțării voluntare la titlul de doctor, ministrul Educației a răspuns că are nevoie…
Vezi articolul