Ioana Lazăr, secretarul general al Ministerului Educației, este șefa secretariatului tehnic al Comitetului pentru “România Educată”

64.823 de vizualizări
Ioana Lazăr / Foto: Facebook.com
Secretarul general al Ministerului Educației, Ioana Lazăr, este coordonatorul secretariatului tehnic al Comitetului pentru monitorizarea implementării România Educată, potrivit unui răspuns al Ministerului Educației la solicitarea Edupedu.ro. Ioana Lazăr a fost prima persoană detașată la Ministerul Educației, la câteva ore după ce ministrul Sorin Cîmpeanu a preluat portofoliul, actul acesteia de numire pe funcție fiind primul act de acest fel semnat, în calitate de ministru, de Cîmpeanu.

Comitetul a avut deja prima întâlnire săptămâna trecută, când ministrul Educației spunea că este îngrijorat pentru că nu crede că va avea suficient timp să vină cu un proiect al noii legi a educației până la 1 octombrie. „Vestea proastă este că, deși am propus, în speranța că domnul prim-ministru va accepta, frecvență săptămânală, îmi manifest cu onestitate poate excesivă îngrijorarea cu privire la încadrarea în termenul de 1 octombrie pentru a avea un pachet legislativ coerent într-un prim draft”, declara Cîmpeanu pe 26 august.

Premierul Cîțu, șeful Comitetului pentru monitorizarea implementării România Educată, îi spunea la rându-i că „sunt sigur că veți reuși să faceți până pe 10 septembrie să avem totul pregătit, am mare încredere că se poate face, frecvența săptămânală… v-am spus… o să ne vedem ori de câte ori este nevoie, avem niște termene pe care le-am asumat, eu zic că este un  proiect prea important ca să nu ne ținem noi de termene, deci clar pe 10 septembrie vom avea acel HG și după aceea la 1 octombrie”.

Secretariatul tehnic al Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului „România Educată” s-a constituit prin Ordinul Ministrului nr. 4.631/16.08.2021, potrivit răspunsului oficial la solicitarea Edupedu.ro. Acest organism are următoarea componență:

• Secretar general MEd – coordonator
• Secretar general adjunct MEd – membru
• Director general, Direcția Generală Economică – membru
• Director general, Direcția Generală Învățământ Preuniversitar – membru
• Director general, Direcția Generală Juridică și Control – membru
• Director, Direcția Managementul Programelor Universitare – membru
• Șef serviciu, Unitatea de Politici Publice – membru

Cine sunt cei doi secretari, cei patru directori și un șef serviciu?

  1. Ioana Lazăr – Secretar General, coordonator
  2. Sorin Ștefan Decă – Secretar General Adjunct, membru
  3. Mihai Păunică – director general, Direcția Generală Economică, membru
  4. Mihaela-Tania Irimia – director general, Direcția Generală Învățământ Preuniversitar, membru
  5. Mirela-Gabriela Toma – director general, Direcția Generală Juridică și Control, membru
  6. Elena-Janina Vîlcea, director, Direcția Managementului Programelor Universitare, membru
  7. Valentin Sorin Popescu – șef serviciu, Unitatea de Politici Publice, membru

Ioana Lazăr ocupă funcția de secretar general în cadrul Ministerului Educației din luna decembrie 2020, potrivit CV-ului care este făcut public pe site-ul Ministerului Educației. Aceasta a fost adusă de Sorin Cîmpeanu pe postul de secretar general la trei săptămâni după ce fusese dată afară de fostul ministru al Educației Monica Anisie. Cererea și decizia de detașare a Ioanei Lazăr au fost primele documente semnate de Sorin Cîmpeanu după ce și-a preluat funcția de ministru.

Conform CV-ului, în 2002 a urmat Facultatea de Drept – Universitatea „Spiru Haret” București, iar licența a susținut-o la Academia de Poliția „Alexandru Ioan Cuza”. Are un master urmat la SNSPA, în domeniul „Puterea Executivă și Administrația Publică”.

Sorin Cîmpeanu și Ioana Lazăr la Guvern / Foto: gov.ro

Ioana Lazăr fusese detașată și de Ludovic Orban, pe acest post, pe 6 noiembrie 2019, de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Ioana Lazăr a mai fost detașată la Ministerul Educației și în 2011, de către premierul de atunci, Emil Boc. Pe 1 iulie 2011 era detașată drept secretar general adjunct în ministerul condus de Daniel Funeriu. Al doilea secretar general adjunct de la acea vreme era chiar fostul ministru, Monica Anisie.

Sorin Ștefan Decă este secretar general adjunct în cadrul Ministerului Educației, potrivit echipei de conducere a Ministerului Educației. Nu există niciun CV public pe site-ul ministerului, în care să fie detaliată activitatea acestuia, parcursul profesional sau studiile. Conform declarațiilor sale de avere, a fost angajat la Ministerul Mediului, direcția Cinegetică, la Ministerul Dezvoltării, iar în 2010 un raport al Corpului de control al președintelui Autorității Naționale a Funcționarilor Publici semnala faptul că în dosarul funcționarului public Sorin Ștefan Decă nu existau decât adeverințe de studii, nu și copii ale diplomelor.

„Faţă de conţinutul dosarelor profesionale ale funcţionarilor publici s-a constatat că acestea nu conţin în totalitate sau nu sunt actualizate în conformitate cu cerinţele H.G. nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici. Astfel, la dosarele funcţionarilor publici Piţu Virgil, Decă Sorin Ştefan, Petrescu George Cosmin nu se regăsesc copii ale diplomelor de studii ci numai adeverinţe eliberate de instituţiile de învăţământ superior date 2006 şi 2007”, notează raportul, care a fost șters între timp de pe site-ul instituției, dar apare în cache-ul Google. Conform notei de informare, cei vizați aveau 5 zile la dispoziție să depună actele respective la dosar.

Mihai Păunică este director general în cadrul Direcției Generale Economice din 2020, după cum apare în CV-ul său public. De asemenea, din 2016 este profesor la A.S.E. Bucureşti, Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune, Director Departamentul de Contabilitate și Audit. Începând cu 2010, este conducător de doctorate la facultatea amintită.

Mihaela-Tania Irimia este director general al Direcției Generale Învățământ Preuniversitar. În 1991 a obținut diploma de inginer, Universitatea din Craiova, Facultatea de Electrotehnică și în 2001, diploma de economist, Universitatea din Craiova, Facultatea de Ştiinţe Economice, specializarea: Informatică economică, potrivit CV-ului.

Mirela-Gabriela Toma este director general, Direcția Generală Juridică și Control. A fost consilier juridic la SNSPA, potrivit declarațiilor de avere publice.

Elena-Janina Vîlcea este directorul Direcției Managementului Programelor Universitare, conform site-ului Ministerului Educației.

Valentin Sorin Popescu este șef serviciu la Unitatea de Politici Publice. Este licențiat la Facultatea de Fizică, Universitatea din București. Masterul l-a făcut la Școala Națională de Studii Politice și Administrative, după cum este scris în CV-ul său. A făcut doctoratul la Academia de Studii Economice. În perioadele 1986 – 1994 și 2001 – 2005 a fost profesor de fizică (nivel liceal). În 2000 – 2001 a fost consilier, director, secretar general MEN. Din 2005 și până în prezent este consilier, șef serviciu, director MENCS.

Secretariatul tehnic va desfășura următoarele activități, potrivit documentului:

  • asigurarea comunicării între membrii comitetului;
  • transmiterea informațiilor și datelor necesare către membrii comitetului;
  • organizarea reuniunilor de lucru ale comitetului;
  • întocmirea agendei de ședință a comitetului pe baza propunerilor formulate și înaintate în acest sens de către membri;
  • invitarea la lucrările comitetului, după caz, a experților în educație și a factorilor interesați;
  • participarea la elaborarea formelor finale ale hotărârilor, rapoartelor și analizelor adoptate de comitet;
  • participarea la elaborarea informărilor înaintate către Guvern periodic sau ori de câte ori este necesar;
  • asigurarea managementului tuturor documentelor realizate în cadrul comitetului.
Ce este “România Educată”?

Raportul „România Educată” a fost publicat de Administrația Prezidențială pe 14 iulie, cu doar câteva ore înainte de ședința de Guvern în care a fost aprobat prin memorandum și la care a participat și președintele Klaus Iohannis. Raportul are 136 de pagini, este structurat pe 7 capitole, dar nu precizează cine sunt autorii. Direcția România Educată este subordonată direct ministrului, potrivit organigramei aprobată prin HG 369/2001.

Documentul oficial descrie faptul că „proiectul ‘România Educată’ conturează un ansamblu de politici și un model de guvernanță în sistemul național de educație și sprijină adoptarea unitară a modificărilor normative ce se impun, creând premisele elaborării unui nou pachet legislativ, care să asigure coerența cu alte reglementări legale emise în ultimii ani și cu cerințele unui mediu socio-economic în continuă schimbare”.

Propunerile făcute de memorandum sunt următoarele:

  1. Constituirea unui grup de lucru interministerial coordonat de Primul Ministru, care va elabora rapoarte trimestriale de monitorizare a implementării Proiectului „România Educată” – termen 1 august 2021;
  2. Adoptarea unei Hotărâri de Guvern privind aprobarea Planului de acțiune, cu termene și responsabilități, pentru implementarea Proiectului „România Educată” – termen 10 septembrie 2021;
  3. Elaborarea Pachetului legislativ care să asigure implementarea Proiectului „România Educată” – termen 1 octombrie 2021;
  4. Organizarea de consultări cu partenerii sociali, reprezentanți ai asociațiilor de părinți, ai mediului economic și organizațiilor neguvernamentale, ai comunităților locale, ai altor autorități/ entități publice, elevi, studenți, profesori, experți, pentru definitivarea Pachetului legislativ – octombrie – noiembrie 2021;

Memorandumul este, potrivit legii, „instrumentul prin care se supune spre aprobare inițierea negocierii și/sau semnarea unui tratat internațional, respectiv suspendarea aplicării unui tratat. Memorandumul poate fi elaborat și în cazul în care este necesară o decizie a Guvernului într-o anumită problematică. Memorandumul va fi avizat de instituțiile implicate și va cuprinde descrierea respectivei probleme și propuneri pentru rezolvarea acesteia. Memorandumul este un act intern al Guvernului, care nu se publică în Monitorul Oficial al României”.


14 comments
  1. Cucoana blondă (I. L.) se își trădează valoarea singură. dați click pe CV-ul ei indicat în articol și să vedeți, că deși a terminat la profil uman bilingv germană, posedă cunoștințe de nivel B1 la germană (Adică nivelul cel mai scăzut…) Se pare că a trecut și prin liceu (sau pe lângă liceu), fără să rămânăa cu un bagaj de cunoștințe. Mai știe și Microsoft și chiar navigare pe internet. Bravo coniță Ioană!

  2. VAI DE ȚARA ASTA PE MÂINILE CUI A ÎNCĂPUT! TREZIȚI-VĂ, ROMÂNI, CĂ NE VOM DUCE NAIBA TOȚI CÂT DE CURÂND, CU ASEMENEA ”VALORI” !

  3. Romania Educată sa accepte digitalizarea,vaccinul,genotipul sau căsătoriile LGBT.Ce rost are sa avem o astfel de Românie?Că ar fi mai degrabă o Românie îndoctrinată decât educată…

  4. Tractoristu a adunat o echipa trasnet. Unu si unu. Cred ca e complet irelevant sa aiba cineva studii in educatie. Astia fac doar monitorizare. Daca ai un Spiru Haret si ai mai fost si pe la asa zisa Academie de la SRI, monitor te cheama :).

  5. Marian STAS, Emilia SINOV si subsemnatul am facut un CONTRE PROIECT ROMANIA EDUCATA la proiectul Guvernului, MEN

    Acest Contre proiect pune in valoare conceptul ROMANIA EDUCATA realizat de COTROCENI, usor de implementat reduce cu 5 ani sa fie operational!
    Mai putine structuri si para structuri, simlu, atractiv si rezolva penuria de gradinite, de cadre didactice si infrastructura scolara!

    Pentru a diminua grijele Domnului ministru Sorin Campeanu, grupul nostru se angajeaza gratuit la implementarea acestui Contre PROIECT

    Acesta aduce noutatile ;
    Cadru didactic generalist
    Scoala timpurie debuteaza la 4 ani
    Ciclul de orientare scolara si profesionala
    Dispare Evaluarea nationala
    Dispar liceele technologice
    O noua structura de scolarizare Scolie de Cultura Generala
    Bacalaureat profesional, sc profesionale, sistem Dual si Scoala de Cultura generala

    Cei interesati si doresc sa se alature grupului Stas Marian, Emilia SINOV si subsemnatul sunt primiti cu placere prezentand domeniul in care au sensibilitati ;
    Architectura pre universitar
    Curicula
    Formarea Cadrelor didactice
    Infrastructura
    Educatia Durabila

    Daca doresc sa consulte domeniul sau domeniile sub solicitara le vor primi

    Cordialement

    Stefan RADOVEANU
    GENEVE

    NB
    Contre Proiectul este de inspiratie elvetiana modulat conditiilor Romaniei
    Ne am permis acest Contre proiect deoarece proiectul Guvernului / MEN a denaturat si STALCIT Conceptul Presedintelui

    1. EXCELENTA INITIATIVA! Multumiri, spor si succes initiatorilor !…
      Fiind profesor universitar si de 25 de ani calificat expert international in Managementul calitatii sunt de 16 ani implicat in analiza critica a abordarii dambovitene a ASIGURARII CALITATII EDUCATIEI – conform autorilor trist-celebrei OG75-2005 privind asigurarea calitatii educatiei (plina de grave erori conceptuale, confuzii, prejudecati si importante lacune) si actiunii conforme acestei OG a ARACIS si ARACIP. In consecinta, va propun colaborarea mea cu echipa dvs. in scopul ANULARII sau CORECTARII SUBSTANTIALE a acestei abordari care in 16 ani doar a generat o birocratie obeza, un simulacru generalizat, o inefabila idiosincrazie a tuturor celor implicati dar si cheltuieli INUTILE de milioane de euro ale universitatilor si scolilor acreditate de ARACIS si ARACIP. Asa cum poate remarca oricine, in educatia din Romania, scopul asigurarii calitatii – GENERAREA SI DEZVOLTAREA INCREDERII BENEFICIARILOR IN CAPACITATEA FURNIZORILOR DE-A SATISFACE CERINTELE LOR, IN PREZENT SI IN VIITOR – este departe de-a fi fost atins, cu toate sumele imense cheltuite… Deci avem EFICIENTA ZERO!

    2. Trebuie sa recunosc ca din grupul acesta am auzit doar de domnul Stas. Acesta pare sa aiba un CV asemanator cu cel al doamei blonde, dar mai ferchezuit prin tari straine. Din pacate, ideile sale sunt periculoase: se vede ca a lucrat in armata, s-a pensionat devreme si se plictiseste acasa.

  6. Câți ani a lucrat duduia ca profesor,are habar de educatie ,de scoala,de copii,……….de ceva.Ce o recomanda ,,vocea si talentul ei”.Impostorii,habarnistii si securistii la putere.

  7. Pentru o minima credibilitate, pentru a nu fi flagranta impostura, macar unul dintre cei enumerati ar fi putut fi pedagog, psihopedagog, profesor la Facultatea de Stiintele Educatiei. Ce mascarada a devenit si Romania Educata :(.

  8. Serios??? Daca făcea PSD așa era scandal cât toată galaxia,că fura ,că fac aranjamente,numai că EI (PNL) ,pot face aranjamente și să își pună oamenii și femeile, amantele pe posturi cheie,nu?! Ei au voie ,nu e așa? Pentru ei legea NU există!!! Cum se face tov.Campeanu că ați numit o Intr o funcție importantă în cadrul ministerului pe soția ministrului de interne tov.Bode,adică pe Dna Karina?!??! Pe bune,asta da prosteală pe față. Hoților!

    1. Cine a zis ca PNL pot sa faca aranjamente si PSD nu? VOi sunteti idioti prosti ba de unul, ba de altul de 30 de ani. Imi e mila de voi.

  9. În „Secretariatul tehnic” nu există nicăieri cuvintele psihopedagogie, științe ale educației!

  10. Asa e in tara asta, unul te da afara iar alalalt care urmeaza te angajeaza la loc.
    Romania educata e pe maini bune

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociația Școlilor Particulare cere Guvernului să descentralizeze decizia deschiderii școlilor cu prezență fizică, din 8 noiembrie, motivând și cu vaccinarea personalului peste 85%

Descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor cu prezență fizică a elevilor, din 8 noiembrie, este solicitată Guvernului de Asociația Școlilor Particulare într-o scrisoare publicată pe pagina de Facebook a organizației.…
Vezi articolul

Pilotarea testelor standardizate, de la finalul anului școlar trecut – o oportunitate ratată. Interviu cu cercetătorul Dacian Dolean: Volumul de muncă a fost imens, dar eforturile au fost inutile având în vedere că nu și-au atins scopul

Expertul în științele educației Dacian Dolean susține într-un interviu pentru Edupedu.ro că demersul de testare prin platforma privată a celor aproape 150.000 de elevi nu și-a atins scopul oficial, acela…
Vezi articolul