Învățătorii de la clasele cu predare în limba minorităților acuză un nou caz de discriminare

1.944 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Învățătorii de la clasele cu predare în limbile minorităților naționale acuză un nou caz de discriminare. Începând din septembrie, sunt plătiți la la fel ca învățătorii de la clasele cu predare în limba română, deși au cu 4 ore mai mult de predat pe săptămână, relatează Kronika.ro.

Egalizarea salariilor pentru profesorii de la minorități și cei de la clasele române s-a realizat prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4165 din 27 iulie 2018. Fostul ministru Valentin Popa a echivalat normele de predare de la cele două secții și plata acestora, printr-un detaliu administrativ, potrivit sursei citate.

Concret, ordinul prevede că învățătorii de la secția de limbă română vor efectua alte activități didactice pentru a fi plătiți în aceleași condiții ca cei de la secția cu predare în limbile minorităților naționale. Învățătorii de la clasele de limbă română vor intra la orele de educație fizică, religie și limbi străine.

Cadrele didactice de la clasele cu predare în limba maghiară au semnalat Ministerului Educației discriminarea și anunță că se vor adresa instanței de judecată, scrie Kronika.ro.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat cu privire la o posibilă faptă de discriminare cauzată de Ordinul Ministrului Educației nr. 4165 din 27 iulie 2018 și a citat Ministerul Educației pentru data de 15 octombrie.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii câștigă mult timp când folosesc la clasă teste de evaluare create de ei pe platforma “Școala din Valiză” / Evaluarea se face imediat și arată unde are lacune elevul, iar acesta nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până la corectare – profesorul de istorie și geografie Ionuț Cristian Burhan

Programul „Școala din valiză” are ca scop dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei de către elevii și profesorii din mediul rural. Trei profesori care predau discipline diferite și care folosesc…
Vezi articolul

Resurse interactive pentru profesori și premii pentru ei și liceenii implicați care se înscriu în concursul ImagineEU, al Comisiei Europene. Echipele create trebuie să-și susțină, printr-un scurt video, ideile concrete de îmbunătățire a vieții în UE (P)

ICE este un instrument democratic conceput pentru a încuraja pe cetățeni să devină activi și implicați în cadrul UE. Cetățenii europeni pot astfel să influențeze în mod activ politicile UE…
Vezi articolul

Noi, profesorii, să punem în valoare talentul și să cultivăm o abordare creativă și proactivă în școală, pentru că, indiferent dacă are loc fizic sau online, educația nu-și pierde sensul sau scopul, spune Silvia Constantin, directoarea Liceului Tehnologic din Băicoi, Prahova (P)

În urma unei alerte înscrise pe HartaEdu, Liceul Tehnologic „Constantin Cantacuzino”, Băicoi, județul Prahova, împreună cu structurile asociate, a primit nu doar un catalog digital, ci acces la întreaga platformă…
Vezi articolul

Material susținut de APRIL

VIDEO Profesorii vor să se implice, dar au nevoie de sprijin financiar, că nu e muncă voluntară, spune Dorin Cojocaru, președintele APRIL / Propunerile de modernizare a programului „Laptele Școlar”

Pentru ca Programul pentru școli al României – cu principala componentă „Laptele Școlar” finanțat prin schema europeană cu același nume – să rămână relevant și eficient, este esențială colaborarea între…
Vezi articolul