„Sunt fericită că avem o tablă și că cei mici vor avea tablete”, spune cu ochii plini de speranță Georgiana, învățătoarea celor 29 de copii din clasa I A, de la Școala Gimnazială „Ienăchiță Văcărescu” din București. Își cunoaște foarte bine elevii și știe că cele 13 tabletele primite prin proiectul „Drumul spre școală”, îi vor face să vadă că școala ține pasul cu ei. „Vor fi mult mai stimulați să lucreze și să învețe, să vină la școală”, spune cadrul didactic.
- Este un proiect 100% Petrom, prin Stațiile Petrom – „Drumul spre școală”, implementat prin Narada.
Interactivitatea adusă de aplicațiile educaționale în fiecare oră de curs înseamnă mai mult entuziasm și o apropiere a elevilor de școală, a profesorului și învățătorului de elevi și implicit de părinți, pentru că majoritatea acestora apreciază în mod real utilitatea educativă dată dispozitivelor electronice, dezvoltarea de competențe digitale reale, fără de care viitorul va fi mult mai incert pentru copii.
„În anii trecuți am predat la alte școli care erau deja e prea echipate cu aceste device-uri și procesul de învățare, procesul de predare și chiar și de evaluare a fost mult mai ușor, noua generație fiind foarte captivată de aceste device-uri și de acest mod de a preda”, mai spune învățătoarea.
„În momentul acesta sunt fericită că avem o tablă și că cei mici vor avea tablete pentru că astfel orele de vor deveni mult mai interactive, copiii vor fi mult mai stimulați să lucreze și să învețe, să vină la școală”, ne-a spus cadrul didactic.
O mare parte dintre elevii din proiect sunt copii din familii care au situații materiale modeste, sau mai rău decât modeste, potrivit descrierii proiectului. „Deși se confruntă cu fel de fel de probleme, fac tot posibilul să vină la școală cât de des pot. Trist este că nu toți cei înscriși reușesc acest lucru, o bună parte din aceștia fiind în situația de abandon școlar sau ajungând în pragul repetenției. Sunt copii minunați cu povești triste. Viața nu i-a ocolit pe niciunul dintre ei, supunându-i în fiecare moment la încercări grele. Nevoia lor în momentul de față este de a veni la școală, de a avea parte de o bună educație, de incluziune și, mai ales, de cineva care are încredere în ei, îi sprijină și îi ghidează pe drumul cel bun”.
Bucuroși pentru tabletele primite, copiii știu deja că în acest an școala e mult mai prietenoasă. Diego, în vârstă de doar 7 ani are ADHD și reprezintă o provocare pentru toată clasa. Folosind aceste mijloace moderne de captare a atenției și de lucru individual, în grupe sau frontal, Diego poate fi îndrumat să-și canalizeze mult mai bine energia spre învățare și relaționare optimă cu colegii de clasă.
Ferestre către educația modernă, de calitate și către un viitor mai bun, tabletele cu tabla smart și laptop transformă sala de clasă într-un adevărat laborator digital.
Foto: Petrom