Metodologia de organizare și funcționare a învățământului superior dual prevede că operatorii economic vor organiza activitățile de învățare prin muncă, acestea fiind exclusiv în răspunderea lor. În același timp, un cadru didactic coordonator va monitoriza activitățile respective și le va evalua în colaborare cu tutorii de practică. Operatorii economici participă, la rândul lor, și la evaluarea studenților, potrivit metodologiei publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial.
Metodologia prevede că învățământul superior dual „este organizat într-un cadru unitar de către instituțiile de învățământ superior, la solicitarea operatorilor economici sau a structurilor asociative interesate, cum ar fi camere de comerț, asociații patronale de ramură, clustere în calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică”.
Acest tip de învățământ „se organizează în consorții de către instituții de învățământ superior de stat, particulare sau confesionale acreditate, în baza contractului de parteneriat”, care se încheie între universitate și unul sau mai mulți operatori economici.
Organizarea învățământului superior dual, pe cicluri de studii:
Potrivit Art. 4 (2:
- „a) pentru studiile universitare de scurtă durată, care corespund unui număr de cel puțin 120 de credite, ca învățământ cu frecvență;
- b) pentru ciclul I — programe de studii universitare de licență, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 180 și maximum 240 de credite, respectiv nivelului 6 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
- c) pentru ciclul II — programe de studii universitare de masterat profesional, inclusiv cele de tip MBA/Executive MBA, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 60 și maximum 120 de credite, cu condiția ca durata totală cumulată a ciclului de studii universitare de licență și de masterat să corespundă obținerii a cel puțin 300 de credite de studii transferabile, respectiv nivelului 7 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
- d) pentru ciclul III — doctorat profesional, ca învățământ cu frecvență sau învățământ cu frecvență redusă.”
Metodologia prevede și că operatorii economici „pot acorda burse, cel puțin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru învățământul superior, precum și din alte fonduri, pentru învățarea în condițiile respectării standardelor de calitate”.
Edupedu.ro a scris pe larg despre noua Metodologie în momentul în care aceasta a fost pusă în consultare publică, în martie a.c.
Metodologia privind Învățământul superior dual, publicată în Monitorul Oficial:
Citește și:
Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie
Foto: © Dmytro Zinkevych | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.